Producatorul de articole sportive Diadora a fost bombardat cu plangeri luni seara in urma folosirii mai multor secvente din incendiul care a avut loc in Bradford City intr-o reclama TV.
Reclama ilustreaza scene oribile de la locul dezastrului declansat in timpul unei parade. In urma incendiului s-au inregistrat 56 de morti si peste 300 de raniti.
Firma italiana a lansat un spot TV intitulat “The World needs to play more”, parte dintr-o campanie mai larga pentru Euro 2004.
Secventele de inceput ale reclamei redau scene din tarile ravasite de razboaie, inainte de a se face trecerea la scenele de la dezastrul din Bradford. Comentariul care insoteste spotul pe internet spune: “Mai bine 90 de minute de joc decat un moment de reculegere.”
Replica oficialilor din Bradford nu a intarzaiat sa apara: “suntem consternati de lipsa de responsabilitate de care a dat dovada Diadora prin aceasta reclama."
Incendiul a izbucnit pe 11 Mai 1985 cand gunoaiele rezultate in urma paradei, care au fost depozitate sub un terasament de lemn, au luat foc. Municipalitatea din Bradford a declarat ziua de 11 Mai zi de doliu pentru oras si asteapta scuze oficiale din partea italienilor.
Reprezentantii Diadora au promis retragerea spotul de pe posturile TV pana la inlaturarea imaginilor de la incendiul cu pricina. Acestia au pus incidentul pe seama unei “greseli de productie”.