nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Info

Publicis vrea sa-l bata pe WPP cu BTL

Grupul Publicis, unul dintre gigantii advertisingului pe plan mondial, calca pe urmele rivalilor de la WPP anuntand ca isi va extinde activitatile pe partea de BTL.

Holdingul Publicis, condus de Maurice Levy (foto) si care detine agentii importante precum Saatchi&Saatchi si Leo Burnett, se declara nemultumit de eficienta si amploarea actiunilor below-the-line intreprinse de Pubicis.

 

Una din principalele zone de interes in vederea extinderii va fi partea de PR unde Publicis va dezvolta doua sub-retele: Manning Selvage&Lee, in New York si Publicis Consultants care isi va avea cartierul general la Paris. Spre deosebire de rivalii de la WPP, Omnicom si Interpublic Publicis nu sta prea bine pe partea de PR si, mai mult, in prezent nici nu prea are ce sa arunce in lupta pentru a contracara ofertele rivalilor.

 

WPP detine Hill & Knowlton si Ogilvy PR, la Omnicom Fleishman-Hillard si Ketchum se ocupa de relatiile cu publicul, iar Weber Shandwick se ocupa de PR-ul Interpublic Group. Toate acestea sunt firme internationale de renume bine cotate in domeniul lor de activitate. Eric Giuily, presedinte si director executiv Publicis Consultants, a declarat pentru The Wall Street Journal: “Se simte nevoia dezvoltarii activitatilor de BTL, care, sa fim sinceri, nu prea stralucesc in comparatie cu activitatile de publicitate. Asa se explica faptul ca, in prezent, suntem in cautare de oportunitati pentru a ne dezvolta acest sector”. Ziarul relateaza ca Publicis prospecteaza terenul pentru dezvoltarea celor doua firme de PR, care in momentul de fata sunt relativ subrede.

 

Maning Selvage este bine pozitionata pe piata americana dar sta destul de prost in afara. Publicis Consutants nu are o prezenta internationala consistenta, insa beneficiaza de o pozitie de forta pe piata franceza. Pe de alta parte, Publicis a cumparat, incepand cu anul 2000, alte doua agentii in Statele Unite, Winner&Associates si Jhonson&Associates, iar saptamana aceasta a inaugurat un nou birou prin asimilarea Rowland Communications din Londra.

 

Rowland a fost agentia de PR Saatchi, achizitionata de Publicis in 2001. Avand 15 angajati si conturi precum Diageo si Procter&Gamble, biroul din Londra se va afla in continuare sub conducerea directorilor Richard Moss si Rachard Stacy.

 

Deschiderea noului birou din Londra vine sa confirme strategia Publicis prin care incearca sa se impuna pe piata ca si retea internationala de PR. 

Data publicării: 14 aprilie 2004 | 14:56
tipăreşterecomandă
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
apreciază

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by