nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Comunicate

Headvertising nu participa la Ad’Or 2004

Agentia Headvertising nu participa la editia din acest an a lui Ad’Or, festivalul de creatie publicitara organizat de RAAA. Motivele acestei decizii au devenit evidente pentru toata lumea odata cu deschiderea expozitiei lucrarilor inscrise in competitie. Aproximativ 70% din lucrarile expuse sunt probabil reclame create special pentru festival.

Acest lucru era relativ notoriu inca dinainte de deschiderea oficiala si de aceea am considerat total inoportuna participarea noastra la o competitie profund viciata din start.

 

Festivalul creat de catre RAAA are ca scop declarat promovarea unor inalte standarde profesionale in industrie. In timp, din punctul nostru de vedere el a devenit din pacate o vitrina pentru campanii inexistente, o instanta al carei regulament e deocamdata incapabil sa stavileasca impostura si imoralitatea. Tot in timp, in aceasta competitie a devenit mai importanta cantitatea decat calitatea. De asemenea, credem ca promovarea “retetelor creative” in cadrul unui festival care declara ca premiaza “prospetimea ideii” este absolut hilara.

 

Decizia noastra din acest an vine ca o continuare logica a demersului nostru de la Ad”Or 2003 cand, tot in semn de protest, nu am inscris in festival decat lucrari la sectiunea “necontractate”. La acea data nu am vrut sa boicotam festivalul, pentru ca suntem in continuare de parere ca ideea unui festival local de creatie publicitara e o idee foarte buna. De aceea, la vremea respectiva am considerat util sa sprijinim, inclusiv din punct de vedere financiar, prin banii din inscrierile noastre, organizarea festivalului.

 

Insa in acest an, au existat semnale foarte timpurii ca nu s-a schimbat absolut nimic , ba mai mult, ca Ad’Or 2004 va fi prima editie in care numarul ghost-urilor il va depasi pe cel al lucrarilor adevarate. Sa participam la Ad’Or 2004 ar fi insemnat printre altele sa finantam un concurs plin de “atleti dopati”, carora astfel le-am fi conferit si legitimitatea de care aveau nevoie. De altfel nu intelegem pozitia agentiilor si a directorilor de creatie care deplang public starea actuala a festivalului, insa participa la el.

Asteptam ca dupa incheierea actualei editii a festivalului, RAAA sa analizeze ceea ce s-a intamplat si posibilele pericole care decurg din continuarea actualului mod de desfasurare al festivalului. Comunicatul de ieri al agentiei Next/Cap ne da o idée despre cum ar putea evolua situatia daca nimic nu se va schimba in viitor.

 

De aceea, credem ca RAAA ar trebui sa propuna urgent niste masuri care sa redea Ad’Or-ului statutul pe care il merita, sa ii reconstruiasca credibilitatea si sa il faca sa fie din nou un festival al tuturor agentiilor membre RAAA, si nu doar a unei minoritati lipsita de cea mai elementara etica profesionala.

Data publicării: 28 mai 2004 | 11:15
tipăreşterecomandă
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
apreciază

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by