nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Comunicate

Televiziunile Europene se alatura MTV în lupta împotriva traficului uman

21 de canale TV din 17 ţări difuzează documentarul “Trafic inuman”, realizat de MTV, cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii.

Documentarul realizat de MTV Networks Europe, “Trafic Inuman”, atrage atenţia asupra unei probleme critice – traficul de fete şi femei în scopul exploatării sexuale. El este difuzat de 21 de canale de televiziune din 17 ţări europene cu ocazia Zilei Internationale a Femeii (8 Martie). Această iniţiativă va creşte audienţa documentarului la un număr estimat de 130 de milioane de telespectatori, dintre care milioane de tineri din Europa Centrala şi de Est – una dintre regiunile cele mai afectate de această tragedie. Documentarul este disponibil în mod gratuit pentru televiziunile din lumea întreagă şi nu este supus legilor privind drepturile de autor.

 

Prezentat de laureata Oscarului, actriţa Angelina Jolie, care este de asemenea ambasadoare ONU în probleme de drepturile omului, “Trafic inuman” este un documentar de 30 de minute, realizat cu scopul de a informa şi de a preveni publicul asupra pericolului asociat cu traficul şi exploatarea sexuală. Jolie a comentat: “Este o tragedie ca în secolul 21 sute de mii de persoane să fie supuse traficului şi exploatării în fiecare an. Sper că această campanie, iniţiată de MTV, va ajuta fetele şi femeile să se protejeze faţă de acest pericol prin luarea unor decizii corecte în legătură cu viitorul lor, şi sper sa ne facă pe noi toţi să înţelegem că avem responsabilitatea – şi puterea – de a pune capăt exploatării şi traficului, oriunde ar apărea şi indiferent de forma pe care ar avea-o”.

 

Mary Robinson, fost Comisar pentru Drepturile Omului în cadrul ONU, în prezent Director Executiv în probleme de drepturile omului al CWWL (Council of Women World Leaders), a declarat: "Ziua Internaţională a Femeii este un prilej pentru ca femeile şi bărbaţii din toate ţările, indiferent de apartenenţa etnica şi culturală, să se reunească pentru a sărbători extraordinarele acte de curaj de care au dat dovadă femeile obişnuite în lupta pentru drepturile lor. Traficul de fete şi femei cu scopul exploatării sexuale este o încălcare flagrantă a drepturilor fundamentale, şi felicit televiziunile care vor difuza documentarul pentru a atrage atenţia nu numai asupra acestei probleme, ci şi asupra eforturilor pe care le fac diverse persoane şi organizaţii care luptă împotriva traficului, în întreaga lume”.

 

“Trafic inuman” descrie fenomenul traficului şi exploatării sexuale prin intermediul poveştilor reale trăite de persoane implicate în reţele de trafic, atât victime, cât şi traficanţii care le explotează; femei vulnerabile faţă de pericolul traficlului; tineri care plătesc pentru sex, şi cei care lupta împotriva traficului, ajută victimele şi îi aduc pe traficanţi în faţa justiţiei.  

 

Alte elemente ale campaniei EXIT vor include şi „Vieţi paralele”, o serie de 5 scurte filme care transmit mesaje clare împotriva traficului şi care vor fi difuzate de toate reţelele europene MTV începând cu martie 2005. Aceste filme vor cuprinde “Preţul plǎtit” un film care are menirea de a atenţiona tinerii din Europa asupra rolului pe care îl pot juca în traficul uman dacǎ aleg sǎ plǎteascǎ pentru sex şi „Ziua Judecǎţii” care promite toleranţǎ şi compasiune pentru victimele traficului. În august 2004 MTV Europa a prezentat un reportaj de 45 de minute despre Festivalul EXIT din Serbia, care a adunat peste 150.000 de artişti şi tineri veniţi să susţină campania împotriva traficului.

Cunoscutǎ de cei care frecventeazǎ cinematografele ca fiind cea care a dat viaţǎ eroinei jocul de calculator, „Tomb Raider” (2001) şi „Tomb Raider: Leagǎnul vieţii” (2003), Angelina Jolie a fost aclamatǎ pentru Oscarul câştigat în anul 1999 cu filmul „Girl Interrupted”. Alte filme în care a jucat sunt: „Gone In Sixty Seconds” (2000), „The Bone Collector” (1999) and „Hackers” (1995). Cel mai recent film în care apare este producţia lui Oliver Stone, „Alexander” (2004), şi filmul care urmează a fi lansat, „Mr. And Mrs. Smith” (2005).

EXIT este susţinutǎ de SIDA (Agenţia Suedezǎ de Dezvoltare a Cooperǎrii Internaţionale).

 

Canalele următoare difuzează “Trafic inuman” cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii:

Albania                                        Top Channel

Bosnia & Herzegovina                     RTSBiH (FTV)

                                                  Pink BiH

Bulgaria                                       BNT

Croaţia                                        HRT

Republica Cehă                             Prima TV

Islanda                                         RUV

Italia                                           Jimmy

Letonia                                        LTV

Lituania                                       Lithuanian Radio & Television

Macedonia                                   TV MAKSPOT

Malta                                           PBS

Republica Moldova                         TRM

Portugalia                                     RTP (RTP1)

România                                        TVR (TVR2)

Serbia & Muntenegru                      Pink TV

                                                    RTS

                                                    B92

                                                    TVK 9

                                                    Pink M (Montenegro)

                                                    RTCG (Montenegro)

Slovacia                                         Slovak Television

Ucraina                                         ICTV

 

În întreaga lume (Europa, America de Nord, Asia, Africa), documentarul va fi transmis prin satelit pe canalul Pink Plus – în limba sârbă.

 

MTV EXIT

MTV EXIT este o campanie multiplǎ de conştientizare şi prevenire, care are menirea de a atrage atenţia asupra traficului de tinere în scopul exploatării sexuale în Europa. MTV EXIT este prima campanie iniţiatǎ de Fundaţia  MTV Europa. Campania a fost declanşatǎ în Novi Sad, Serbia în 2004 cu o mare prezenţǎ la Festivalul EXIT, o colaborare între MTV şi NGO care a implicat cele mai mari nume ale muzicii live din întreaga lume. Aproximativ 150.000 de oameni au venit sǎ asiste la reprezentaţiile unor artişti cum sunt: Iggy Pop, Massive Attack, Cypress Hill, Goldfrapp şi o serie de DJ internaţionali. Tineri activişti şi grupǎri anti-trafic din toatǎ regiunea au distribuit participanţilor materiale promoţionale de prevenire. Canalul MTV, care cuprinde 15 ţǎri din Europa de Est a produs o emisiune de o orǎ cu reprezentaţii live, interviuri cu artiştii şi informaţii despre traficul de oameni. Programul Festivalului - din august 2004 - poate fi urmǎrit gratuit, on-line, de cei din estul Europei.

 

Pentru mai multe informaţii despre Campania EXIT accesaţi .

Data publicării: 09 Martie 2005 | 18:32
tipăreşterecomandă

Citeşte:

Scala JWT este agentia cistigatoare a pitchului de media organizat de Parmalat Romania, pentru campaniile anului 2005

Concurenta acerba pentru un loc in ABM Community - peste 2500 de aplicanti

Selected lovers - Un spot de la Elite de talia unui lider

MAGGI “Urmeaza-ti inima si castiga!” - Diploma de Excelenta pentru cea mai credibila campanie


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server