Stimata doamna Manuela Necula, in urma cu aproape 9 luni, Bates Romania se transforma in Red Cell Romania incepand astfel sa opereze o noua retea de publicitate pe piata de la noi. Dumneavoastra, ca Deputy Managing Director Red Cell, ne puteti spune care este evolutia agentiei din momentul in care ati preluat-o si care sunt clientii noi ai agentiei ? Este la momentul acesta „Red Cell/ 141 Romania unul dintre jucatorii importanti pe piata publicitatii" ? ca sa citez dintr-o declaratie data de dumneavoastra la inceputul acestui an. Cat credeti ca trebuie sa dureze un proces de transformare al unei agentii de publicitate pentru a deveni o forta pe piata despre care vorbim...?
Manuela Necula:
"Au trecut deja 9 luni? Aproape ca nici nu mi-am dat seama.
Ce am realizat in acest interval? Cea mai mare realizare mi se pare echipa noastra, in forma ei de astazi. Am reusit sa avem un mix de competente extrem de interesant, care ne permite sa oferim astazi Clientilor nostrii solutii pentru multe din problemele lor de comunicare, si chiar de marketing.
In cadrul procesului nostru de reorganizare, am adaugat oameni de valoare in multe dintre departamentele unde se simtea aceasta nevoie si mai ales in Client Service si Creatie. Noii membrii ai echipei noastre vin din agentii ca D'Arcy, Headvertising, McCann, JWT si sunt oameni cu multi ani de experienta si contributii importante la construirea unora dintre cele mai reprezentative marci de pe piata noastra. Mai mult decat atat, Client Service Directorul nostru, Cristofor Iosub, vine cu o experienta completa, lucrand atat in publicitate (conducand timp de cativa ani departamentul de BTL al D'Arcy), iar ulterior trecand prin scoala marketingului invatata la Kraft, in cadrul departamantului de marketing si inovatie. Procesul nu e nici pe departe incheiat.Ne intereseaza in continuare sa adaugam echipei noastre oameni destepti si capabili sa genereze idei de valoare.
Poate cel mai important lucru este faptul ca am reusit sa functionam impreuna, noi cei nou veniti, alaturi de oamenii de valoare din echipa existenta. Trebuie sa recunosc ca poate acesta a fost cel mai mare challenge pentru mine: armonizarea unor culturi organizationale foarte diferite. Am avut si oameni care au plecat, n-a mers totul ca "uns".
In continuare, suntem intr-un proces de largire a competentelor membrilor echipei, si am organizat training-uri specifice pe subiecte care sa ne ajute sa intelegem mai multe despre Research, Strategic Problem Solving, etc. Sunt arii pe care noi le consideram importante si care ne folosesc pentru a ne intelege mai bine Clientii si pentru a le putea oferi solutii cu adevarat valabile.
In ceea ce priveste business-ul, am inceput anul prin pierderea unor clienti, urmare a achizitiei de catre WPP a grupului Cordiant si a realinierilor globale survenite dupa achizite.
Astazi, am reusit sa recuperam toate pierderile respective si suntem pe o panta ascendenta. Aproximativ 30 % din business-ul curent al agentiei noastre este castigat de la inceputul anului pana acum.
Cativa dintre clientii nostrii noi? Iata-i: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, brand-ul Pall Mall de la BAT, Danone, GSK, Altex si Media Galaxy, Interstar, LG, etc. Pentru acestia, prestam servicii extrem de variate, de la a fi Brand Agency pentru unii dintre ei, la servicii foarte specializate de strategie, creatie, BTL, etc. Mai mult decat atat, business-ul pe care-l desfasuram cu unii dintre Clientii existenti, a crescut si s-a extins chiar dincolo de frontierele Romaniei, in cateva dintre cazuri.
Daca am devenit un jucator important? Nu stiu, cred ca-i prea devreme sa judecam. Daca suntem in directia buna: negresit! Si pentru asta stau marturie numele Clientilor de mai sus. Un lucru care ne caracterizeaza este acela ca avem curajul de a recomanda nu neaparat cea mai "fancy" idee din punctul de vederea al agentiei ci pe aceea care reprezinta o adevarata oportunitate pentru Client.
Daca ne dorim mai mult? Bineinteles! Imi place sa cred ca suntem doar la inceputul pantei ascendente. Si avem drive-ul, competentele si puterea de munca pentru a merge mai departe. Dincolo de toate acestea, nu neg ca in industria nostra ai nevoie si de putin noroc.
Unul dintre lucrurile care mie mi se par extrem de importante este ca atunci cand deschizi usa agentiei, dimineata, sa-ti fie drag sa intri. Unele zile vor fi mai bune, altele mai grele, altele mai proaste, dar sa-ti faca placera sa deschizi usa. Cred ca asta li se intampla tuturor membrilor echipei noastre si sper ca si clientii vin cu placere la noi. Si asta nu tine doar de competentele profesionale.
Si in incheiere mi-as dori sa le multumesc celor alaturi de care muncesc in fiecare zi. Si Clientilor care n-au acordat increderea lor. Si sa le promit ca nu vor fi dezamagiti. Niciunii dintre ei."
Nota redactiei: Ne cerem scuze pentru raspunsul intarziat insa Manuela Necula, prinsa cu treburi prin agentie, nu a reusit sa ne trimita raspunsul decat abia sambata dupa-amiaza.