Chanel No 5 a pregatit pentru Craciun o campanie de publicitate care trimite la mitul, acum si cinematografic, Moullin Rouge. Vedeta este Nicole Kidman, care va juca intr-un spot de doua minute, regizat de acelasi Baz Luhrmann.
Clasicul parfum - despre care Marlyn Monroe spunea ca e singurul ei vasmant din pat - a ales-o pe actrita australiana drept intruparea amestecului de glamour si cool.
Productia semnata Luhrmann este cea mai costisitoare investitie de marketing din istoria faimosului brand, lider pe piata mondiala a parfumurilor, dar abia al patrulea actor pe piata de profil americana, dominata de Calvin Klein, Givenchy si Dior.
Spotul a fost filmat, in cinci zile, la Sidney, unde a fost realizat si filmul Moullin Rouge. Ca si in film - unde Kidman renunta la patronajul unui aristocrat bogat dar lipsit de dragoste, pentru un pauper dragastos - spotul pentru Chanel No 5 este o poveste romantica urbana. In spot, Kidman - cu o roza rochie de sifon, creatie Lagerfeld - fuge de multimea fanilor si a paparazzilor, urca intr-un taxi, unde, pe bancheta din spate, se mai afla si un tanar scriitor, tipul aflat in lupta pentru afirmare. La foarte scurt timp, cei doi se imbratiseaza pe acoperisul modestului apartament al literatului aspirant - unde troneaza un imens C dublu (din logoul Chanel), desenat din globuri luminoase. Dar, in chiar scena urmatoare, femeia se intoarce la existenta ei de star, iar tanarul este lasat doar cu amintirile, descrise de ad: "Her kiss, her smile, her perfume". Celebra sticla nu apare in spot, insa la final Kidman va purta pe spate un sirag de 687 de margaritare, formand un discret si stralucitor No 5...
Castigatoare a Oscarului, Nicole Kidman calca pe urmele altor staruri care au promovat brandul Chanel No 5: Catherine Deneuve, Ali McGraw si Candice Bergen. In timp ce Baz Luhrmann vine dupa Ridley Scott si Luc Besson.
Spotul TV va fi difuzat, in Marea Britanie, din 20 noiembrie - in timpul filmului Moulin Rouge de pe Channel 4. Versiunea cinematografica a reclamei va avea premiera in aceeasi perioada, inainte de Bridget Jones 2. Printurile vor fi editate in aceiasi luna, in reviste glossy, precum Vogue, Glamour si Elle.Dar Kidman a inceput deja sa promoveze brandul, in contextul prezentarii colectiei de primavara/ vara 2005 a lui Karl Lagerfeld.
Chanel nu a dat publicitatii bugetul acestei campanii publicitare, dar surse din piata estimeaza costul ei la circa 10 milioane $ pentru SUA si circa 8 milioane euro pentru Europa. Brandul de lux a anuntat insa lansarea catorva noi produse No 5, intre care un elixir senzual (75E) si o crema de corp (70E).
Chanel anunta cu mandrie ca, din 1921, cand Coco Chanel a pus impreuna trandafiri de mai, ylang,-ylang si iasomie pentru a crea acest parfum de lux, compania vinde la fiecare 55 de secunde o sticla de No 5...