Marketerii au platit bani grei pentru a-si prezenta mesajul celor peste 50 de milioane de telespectatori care au stat ieri, timp de o ora, in fata televizoarelor pentru a urmari ultimul episod al serialului Friends difuzat pe postul NBC. Acesta s-a dovedit a fi cel mai scump show pentru advertiseri, dupa finala Super Bowl. Pretul pentru un spot de trezeci de secunde s-a ridicat la peste 2 milioane de dolari in cadrul episodului care pus punct celebrei serii.
Nici celelalte episoade din ultima serie nu s-au lasat mai prejos adunand intre 400 si 500 de mii de dolari pentru fiecare 30 de secunde de publicitate. In ciuda costurilor mai mult decat piperate, advertiserii spun ca a meritat efortul financiar.
„Astfel de ocazii apar din ce in ce mai rar, iar atunci cand se iveste ocazia nu trebuie sa ratezi sansa de a te numara printre cei care apar pe sticla. Aseara a fost intalnirea suprema cu spatiul publicitar in televiziune”, a declarat Andrew Donchin, director national de media buying Carat.
In pofida raritatii unor astfel de momente, nu toata lumea este dispusa sa arunce sume uriase de bani pe astfel de evenimente. “Daca nu reusesti sa realizezi ceva unic din punct de vedere creativ, eu nu as recomanda nimanui sa arunce 2 milioane de dolari pentru o reclama de 30 de secunde”, spune Bill Koenigsberg, CEO Horizon Media. “In harababura care exista azi pe piata publicitara, se pot gasi modalitati mult mai bune de a cheltui doua milioane de dolari si sa lasi pe retina potentialilor clienti o impresie de durata”.
La linia de start pentru marea seara s-au aliniat nume importante din sfera cumparatorilor de spatiu publicitar: Allstate, Anheuser-Busch, Chevrolet, Gatorade, General Electric, Hewlett-Packard, studiourile de film Walt Disney si Universal. Majoritatea numelor de mai sus au platit cele trezeci de secunde magice inca din vara anului trecut.
Oficialii NBC au declarat ca anumite loturi de spatiu au fost pastrate pentru asa numitii intarzaiati, potentiali clienti care vin pe ultima suta de metri, si care au platit fiecare peste 2 milioane de dolari pentru spatiul de reclama.