nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Dpdv

Tipologia clientilor: partea a III-a. Clientontul si Clientoanta

Clientontul:

Aspectele socio-profesionale

 

Il ghicesti din prima: toata fiintza lui sustine conceptul de “eroare profesionala”.

 

E tipul muncitor desi nu intelege deseori ce se intampla cu proiectele in care e implicat. Dar, pentru ca stie ca da bine, se baga in toate detaliile si e chiar saritor, sacaindu-si conlocuitorii cu impresii si pareri lipsite de relevanta. Se imbraca stangaci, chiar daca vrea sa fie in ton cu moda. In aglomeratiile intalnirilor mondene nu stie ce sa faca cu mainile: ori la baga in buzunare, si atunci nu este decat un golan de doi bani ratacit printre oameni cu pretentii (justificate sau nu!), ori le tine atarnand pe langa corp intr-o stare de tensiune pe care o resimte din plin in umerii incordati.

 

Te poti astepta oricand din partea lui sa sara in ajutorul agentiei, adica sa vina la brainstorminguri in weekenduri pentru vreun proiect al sau, ori sa se urce pe o scara sa prinda vreun panou pe scena. Agentia se fereste ca de dracu de asemenea ajutoare.

 

Sufera ingrozitor pentru ca nu e sigur niciodata cum ce se intampla cu sloganul daca este pus pe pozitie de headline si nici nu vrea sa intrebe; nu vrea sa se faca de ras. Nu stie care sunt toti competitorii produsului sau si evita orice ce referire la acestia in timpul discutiilor cu superiorii lui. Este cea mai mare sursa de penibilitati si cerinte profesionale imposibile; cu toate acestea este de ajuns o mica zbarlire la el si da inapoi foarte usor. Se ascunde dupa parerile sefilor si nu are curajul sa ia decizii pe moment.

 

Daca ai timp, poti sa faci caterinca de el la greu. Se prinde greu si dupa ce se prinde de poantele care i se fac, nu are curajul sa riposteze pentru ca ar insemna sa recunoasca faptul ca a fost subiect de batjocura.

Tine ostentativ tigara in coltul gurii, cand e inconjurat de persoane pe care vrea sa le impresioneze.

 

Aspectele sexuale

 

Se parfumeaza strident si rareori isi abordeaza sexual superioara. Prefera femeile usoare, recompensabile sau nu, iar blondele il dau gata. Potent nu prea e, insa faptul nu il deranjeaza nicidecum. Tipic pentru el sint povestile in care se lauda cu diverse penetrari in perimetrul femeilor frumoase, celebre si cu bani. Tanara secretara de la receptie in posturi sexy ii populeaza visele. Si viseaza mult… 

 

 

Clientoanta

Aspectele socio-profesionale

 

Te astepti in orice clipa sa se impiedice cand intra in birou.

 

Se imbraca mereu nepotrivit, chiar si atunci cand are un fizic placut. Transpira si se enerveaza la alegerea fiecare cuvant pe care il pune in brief. In 99% din cazuri il alege pe cel mai prost.

 

Redactarea briefului de una singura este  pentru ea cel mai mare chin. Intalnirea cu tabelele venite de la departamentul de media o ingrozeste si ii aminteste mereu de sfatul mamei de a nu se baga in treburi care o depasesc. Compania o accepta tocmai pentru acest motiv: e muncitoare si devotata locului de munca. Meetingurile, ca sursa de informatii si exemple de comportament, o incanta, dar, ca interactiuni profesionale, o panicheaza. Sa nu i sa ceara niciodata vreo parere in public, pentru ca, spre deosebire de varianta masculina, are constiinta propriilor limite si se blocheaza.

 

Straniu, dar s-au descoperit cazuri rare de razbunari diabolice asupra celor care fac misto de ea. Se obisnuieste repede cu ratarile pentru ca se bazeaza mereu pe existenta sefului, care o va “fura” mai rau decat ea. Invata repede regulile si e absolut zdrobita si confuza cand vede cum lucrurile se dezvolta exact pe incalcarea regulilor.

 

Nu injura nici in gand, se da mare pe chat ca lucreaza la o firma mare si minte natural-fascinant ca multi colegi se uita dupa ea cand vine in fusta scurta (cand de fapt e o insipida feroce). Pe de alta parte, cand fizicul o ajuta, pe chat ea mizeaza, incredibil si la infinit, pe inteligenta ei (lipsa).

 

Fiinta nesociabila. Daca ar putea sa sara din birou direct acasa, ar fi minunat.

Aspectele sexuale

 

Vaitati-o! Orgasmul “partenerial” e doar o notiune abstracta petru ea. Cel “individual” e foarte rar din cauza stresului si prejudecatilor.

Liviu Druga

Data publicării: 9 iunie 2004 | 13:45
tipăreşterecomandă
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
apreciază

Citeşte:

LOWE Romania ia un aur si un argint la GOLDEN HAMMER

BBH arunca notiunea de realitate in noua campanie Levi’s Anti-fit

Gavrila&Asociatii isi suna prietenii de la tropice cu Upgrade International de la Zapp

Vocal este noul client castigat de United Communications


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by