nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Info

Guvernantii suedezi iau sticla de la gura agentiilor de publicitate

Guvernul Suedez pregateste o lege foarte severa pentru a controla publicitatea la alcool si produsele alcoolice dupa ce, anul trecut, Uniunea Europeana a fortat tara scandinava sa renunte la o restrictie impusa reclamelor acestui tip de produse, care era in vigoare de peste 25 de ani, anunta site-ul eubusiness.com.

Guvernul suedez a incurajat decenii de-a randul politici restrictive asupra bauturilor alcoolice in incercarea de a limita consumul si implicit efectele sociale si medicale negative survenite in urma consumului de bauturi alcoolice.

 

Ministrul pe Probleme Sociale din Suedia a anuntat, intr-o declaratie publica, inaintarea unei motiuni in urma careia agentiilor de publicitate le va fi interzisa ilustrarea bauturilor alcoolice intr-o lumina fascinanta.

 

In spoturile publicitare la produse alcoolice nu vor mai putea aparea personaje umane si, mai mult, in cadrul fiecarei reclame la acest tip de produse va fi imperativa afisarea unui text de avertisment. Publicul tinta al reclamelor va trebui sa aiba 25 ani sau mai mult.

 

Noua lege va intra in vigoare incepand cu 1 Ianuarie 2005.

 

Agentiile de publicitate au avut anul trecut un motiv de bucurie dupa ce Curtea Comerciala Suedeza a decis sa sprijine rezolutia Curtii Europene de Justitie care preciza ca legea suedeza din 1978, prin care se interzicea reclama la alcool si produse alcoolice, vine in contradictie cu regulamentele europene privind libera circulatie a marfurilor si serviciilor.

 

Guvernul social-democrat din Suedia a reactionat imediat la decizia Curtii Europene si a anuntat pregatirea unui nou proiect legislativ care urmeaza sa reglementeze acest domeniu.
Data publicării: 23 aprilie 2004 | 10:12
tipăreşterecomandă

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server