Laburistii si Conservatorii se bat in postere electorale

Cancelarul Gordon Brown s-a ales cu o noua imagine o data cu lansarea noii campanii publicitare a companiei producatoare de mobila Tory. In noua sa infatisare, Gordon Brown – filfizonul, apare in campania Tory alaturi de Linda Barker, prezentatoarea emisiunii de televiziune Changing Rooms. Brown este ilustrat trandavind pe o canapea de trei locuri cu o camasa plina de zorzoane  care ii confera un aer de “adevarat monden”.

Textul sloganului pentru reclama lantului de magazine de mobila, asociat al companiei Tory are un mesaj ce indeamna la relaxare: “Labour special offer. You won’t pay until 2005” (n.r. Oferta speciala a laburistilor. Nu trebuie sa platesti pana in 2005).

 

Posterul este afisat pe o camioneta care va face turul centrelor comerciale in weekendul de Paste.

 

La dezvelirea posterului in fata Biroului Central al Partidului Conservator, cancelarul Oliver Letwin a declarat ca bugetul pe luna trecuta a reusit sa creeze o gaura neagra in finantele tarii.

 

“Cancelarul Imprumut”, cum mai este denumit Gordon Brown, a lasat sa se inteleaga ca din bugetul de cheltuieli anuntat mai degraba va mari taxele decat sa impuna un mai bun control in cheltuielile guvernamentale.

 

Letwin a promis o reducere a impozitelor dar, pe de alta parte, a tinut sa precizeze faptul ca Tories s-ar putea sa nu beneficieze de aceste reduceri.

Textul posterului se adreseaza publicului intr-o nota de pur razboi electoral: “Gordon Brown tocmai a facut un imprumut de 37de miliarde de lire sterline. Anul viitor va mai imprumuta inca 33 de miliarde. Ca orice alt imprumut si acesta va trebui returnat. Daca Labursitii castiga alegerile din 2005 asta se traduce in cresteri ale taxelor si impozitelor.” Camioneta va face turul marilor centre comerciale din Essex, Kent, Nottinghamshire, Yorkshire, si Lancashire.

 

Ieri, conservatorii au lansat o provocare in randul designerilor si advertiserilor britanici. Ei au cerut mai multe idei pentru o campanie pe tema “Let down by Labour” care ar putea rula pe marile posturi TV si in Outdoor pe perioada alegerilor din Iunie 2005. “Nu sunt bani sa platim o agentie, dar sunt convins ca exista multi advertiseri tineri si plini de talent care doresc ca munca lor sa beneficieze de audineta in prime-time”.