Agentia internationala de media MindShare a dezvoltat primul instrument de cercetare sensibil la starile de spirit ale consumatorilor, care inregistreaza in timp real contactul acestora cu mai mult de 60 de tipuri de suporturi publicitare. Noua inventie, MindSet, revolutioneaza cercetarea de piata in domeniul media, in special in zona publicitatii neconventionale unde clientii resimt lipsa instrumentelor de masurare si evaluare.
Intr-un efort de cercetare international, 20.000 de consumatori inarmati cu mini-calculatoare portabile (PDA) vor inregistra timp de 48 de ore contactul lor cu orice forma de media sau marketing, cu orice mod de expunere incercat de advertiseri pentru a-i atrage: de la spoturile TV la suporturile de pahare din restaurante sau mostrele de produs oferite gratuit in super-market-uri. Rezultatul – o profunda incursiune in consumul de media, modul de viata si mintea consumatorilor prin cunoasterea starii de spirit in care acestia se afla la intalnirea cu mesajul publicitar.
MindSet poate fi adaptat la cerintele clientilor, prin includerea unor intrebari despre anumite brand-uri sau prin filtrarea pe grupuri tinta specifice. Studiile au demonstrat ca factori precum starea de spirit si ora la care consumatorul intra in contact cu un brand sau mesaj publicitar influenteaza impactul mesajului. Pentru prima data, MindSet va permite clientilor accesul la acest tip de informatie.
„MindSet deschide un nou camp de cercetare in domeniul comportamentului consumatorului privind expunerea la mesajul publicitar. E un instrument de cercetare unic care va influenta strategiile companiilor de media. De asemenea, multe alte vehicule media neconventionale vor fi valorizate mai mult de catre cumparatorii de media” a declarat Ovidiu Florea, Executive Director MindShare Romania.
Dupa testarea sa in Marea Britanie, Irlanda si Mexic, MindSet va fi implementat in lume pe un esantion total 20.000 de respondenti. Statele Unite, Japonia si India vor fi urmatoarele tari considerate pentru acest an.