Metrosexualul - o noua categorie de target

Aspectul macho al barbatului este pe cale de disparitie, fiind inlocuit de ceva cu aceeasi duritate interioara dar cu un exterior mai soft.

 

Acest nou gen de barbat adora Armani, este vazut la parade de moda cu aceeasi frecventa ca la meciurile de fotbal, recunoaste o pasiune pentru Kylie Minogue si isi face singur bijuteriile. Dar nu este homosexual.

In general, toti barbatii incep sa fie mai interesati de aspectul lor fizic. Merg la un stylist mai degraba decat la frizer, nu mai folosesc sapun, deoarece este mult prea nociv pentru piele, frecventeza salile de forta in loc sa practice un sport anume si stau mult pe ganduri pana se hotaresc cu ce sa se imbrace. Prioritatile lor se schimba avand in vedere cum isi petrec timpul. Stau in fata oglinzii mai mult, se plimba prin magazine cautand hainele perfecte, viziteaza cluburi in loc de baruri si au un salon de frumusete preferat.

Imaginea tipului macho are, in aceasta clipa, un concurent - Metrosexualul.

 

Si, astfel, primul pas a fost facut si i s-a spus "UNISEX". "Gaselnita" marketerilor i-a incurajat pe barbatii care s-au recunoscut mai mult in rafinamentul ofertei adresata targetului feminin, decat in asprimea celor mai multe concepte promovate de produsele targetate catre barbati. (Acelasi lucru s-a intamplat si cu femeile care si-au indreptat atentia catre atitudinea si moda barbateasca in societate, dar despre asta intr-un articol viitor.)

Brandurile din cosmetica si imbracaminte se adapeaza situatiei, stergand toata imaginea barbatului tare, a masculinitatii lui, construindu-i acestuia un profil mai "delicat". Multe magazine noi se specializeaza in haine masculine de acest gen, iar magazinele, care odata contineau doar haine feminine, includ in oferta lor si produse pentru barbati, dupa noile standarde moderne. Revistele adresate barbatilor, pentru a mai lua niste bani din publicitate, au inceput sa includa si pagini despre moda, ceea ce a creat un nou curent de opinie: o si mai mare grija a barbatilor pentru felul in care se prezinta in societate. Pentru a impresiona nu doar femeile, ci si pe prietenii sau colegii lor.

 

Pana acum 20 de ani, acest comportament era clasificat ca aparatinand unui homosexual. Acum insa se pare ca sexualitatea, din aceasta perspectiva, a devenit irelevanta si a ajuns pana la punctul unde presa engleza a botezat acest nou gen de barbati ca "metrosexuali".

 

Fotbalistul David Beckham este privit ca metrosexualul perfect, omul care a schimbat comportamentul masculin. El poarta haine controversate si a pozat pentru o revista adresata homosexualilor. Dar Beckham nu este singur, el este acompaniat de alte celebritati ca Tom Cruise, Brad Pitt si Hugh Jackman.

 

Una din motivatiile principale din spatele fenomenului sunt femeile. Prezenta lor in viata sociala si profesionala a sporit,  feminismul lor fiind subliniat  tot mai des. Toti acesti factori au condus la o schimbare de comportament la barbati. Barbatii heterosexuali fac aceste modificari in "look"-ul lor pentru ca multe femei le cer partenerilor lor acest lucru.

 

Mai adaugam la asta si competitia pe piata de munca: ca sa reusesti azi, se cere, chiar daca nu explicit, un aspect fizic placut, combinat cu ingrijirea atenta.

Si uite asa, doamnelor si, chiar, domnilor, a aparut un nou target: METROSEXUALUL.

 

Bogdan Dumitrescu, Liviu Druga