nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Info

Oscarul te face celebru si dorit…chiar daca nu esti actor

53 de mii de dolari secunda. Atat au fost dispuse sa plateasca companii precum Microsoft, American Express, Mc Donald’s, General-Motors sau Pepsi-Cola pentru a-si face cunoscuta prezenta in cadrul celui mai mediatizat eveniment al anului in Statele Unite – Gala de decernare a Premiilor Oscar.

Spatiul pentru un spot de 30 de secunde a ajuns la fabuloasa suma de 1,6 milioane de dolari.

 

Cu o audienta in mare parte feminina si, dupa unele pareri avizate in domeniu mai profitabila decat Super Bowl – unde nivelul de alcool consumat impiedica acordarea atentiei cuvenite ad-urilor pentru care se munceste atata, ceremonia de decernare a premiilor Oscar a avut reguli foarte stricte anul acesta in ceea ce priveste continutul reclamelor.

 

Astfel, reclamele trebuiau sa fie potrivite cu consideratia si prestigiul de care se bucura Academia Americana de Film. De asemenea, spoturile publicitare nu se puteau folosi de vedetele nominalizate pentru premii sau de prezentatorii galei. Pepsi, care in finala Super Bowl a folosit un spot ce-l avea ca protagonist pe P. Daddy, a trbuit sa se gandeasca la alte solutii, deoarece Puff Daddy a fost una din gazdele serii. Iar reprezentarile si mentiunile referitoare la celebra statueta au fost cu totul interzise.

 

Cu toate acestea, agentiile de publicitate au gasit solutii pentru ca ad-urile lor sa te duca cu gandul la cinema si la Oscar fara a se folosi de imaginea statuetei: BBDO a folosit pentru Pepsi o scena celebra din clasicul Spartacus, castigatorul Oscarului in 1960.

 

Fastuoasa ceremonie este locul potrivit pentru lansrea unor campanii de mare anvergura sau a unor evenimente comerciale majore. Pepsi a lansat  o campanie creativa pentru Sierra Mist Lemon Lime cu doua spoturi: primul are ca protagonisti doi barbati aflati la o petrecere office jucandu-se “ala bala portocala” sau “rock, paper, scissors” in varianta americana, pentru a decide cine ia ultima sticla de Mist, iar al doilea prezentand doi oaspeti ai unei importante ceremonii luand acasa sticla de Sierra Mist adusa la petrecere. Celelalte spoturi pentru Pepsi au fost si ele pline de umor, ca de obicei. Spotul “After Hours” ne spune ce fac cutiile de Pepsi  si cele de Coca-Cola din frigiderele din supermarketuri dupa ora inchiderii: cele de Pepsi se distreaza, danseaza, dau o petrecere, pe cand cele de Coca-Cola… nu.

Data publicării: 08 Martie 2005 | 09:29
tipăreşterecomandă

Citeşte:

Biroscopul copywriter-ilor: saptamana 16-23 februarie

Schering AG inventeaza contraceptivul starii de bine

Tetra Pak se implica in procesul educational din Romania

Mercury Promotions a organizat cea de a patra editie a Conferintei de vanzari si marketing COCA-COLA HBC

Online advertising


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server