nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Info

Leo Burnett isi cere scuze in fata consumatorilor chinezi

Pe 5 decembrie anul trecut, site-ul Danwei a publicat o stire in care se anunta scuzele publice ale producatorului de automobile japonez Toyota, fata de consumatorii chinezi in urma difuzarii unei reclame in care o camioneta Toyota tracta un camion Dongfeng, de productie chinezeasca.

Consumatorii chinezi sunt cunoscuti pentru sensibilitatea demonstrata in fata actiunilor promotionale pentru produsele japoneze.

 

Acum a venit randul agentiei Nippon Paint. Cea mai recenta reclama pentru produsele Nippon nici macar nu a apucat sa vada lumina zilei sau sa prinda pagina ziarelor. Lucrarea a fost publicata in premiera in numarul de luna aceasta a revistei International Advertising, publicatie dedicata industriei publicitare din China. Revista prezinta un reportaj ce trateaza meritele pe parte de creatie a agentiei multinationale Leo Burnett, agentie al carei birou localizat in orasul Guangzhou semneaza creatia reclamei in cauza.

 

Unul dintre printurile ce au cauzat discordie reprezinta un dragon ce aluneca de pe stalpul de sustinere al unui pod construit in stilul clasic chinezesc, vopsit cu produse Nippon. Reclama ar fi trebuit sa scoata in evidenta calitatile vopselei japoneze.

 

In schimb, reclama a starnit mare valva pe Internet. Chinezii s-au simtit ofensati argumentand ca Dragonul este un simbol important al culturii nationale si, prin urmare, nu se cade ca un dragon chinezesc sa alunece tocmai pe vopsea japoneza, chiar daca echipa responsabila de creatie este una autohtona. 

 

Potrivit cotidianului Bejing Morning Post din 27 septembrie, Leo Burnett China a prezentat scuze publicului chinez pentru scaparea ce a fost calificata ca „impardonabila”.

Data publicării: 29 Septembrie 2004 | 12:57
tipăreşterecomandă

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server