nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Comunicate

Discriminarea ucide vise

In urma castigarii licitatiei din luna februarie, la care au mai participat noua agentii, Lowe a realizat campania sociala „Discriminarea ucide vise” impotriva segregarii copiilor rromi.

Campania este un semnal de alarma initiat de Unicef, Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Protectia Copilului si Centrul rromilor pentru politici publice Aven Amentza asupra consecintelor negative ale excluderii sociale a copiilor rromi.

 

Derulata in perioada august – octombrie, campania „Discriminarea ucide vise” include doua spoturi TV, patru spoturi radio, presa scrisa si panotaj outdoor, dar si materiale promotionale - brosuri destinate adultilor si copiilor romani.

 

Sanatate mai subreda, educatie mai slaba, constiinta unei inferioritati fata de ceilalti – iata ce inseamna pentru copiii rromi excluderea sociala. Si, impreuna, toate acestea inseamna o slaba integrare sociala.

Campania se adreseaza intregii populatii romanesti, pentru ca desconsiderarea rromilor este o atitudine generalizata in randurile romanilor, iar puterea de influenta asupra vietii unui copil rrom sta practic in mana oricaruia dintre noi: de la educatori, profesori, cadre medicale, care au contact cu ei prin natura meseriei, pana la parintele roman care isi invata copilul sa-i evite si sa-i desconsidere. Si asta pentru ca fiecare generatie de copii rromi primeste direct sau indirect mesajul ca locul sau este la marginea societatii.

 

“Obiectivul principal al campaniei este sa ii faca pe romani sa realizeze ca sub imaginea pe care le-o trezeste un copil rrom (dezgust, dezaprobare, imaginea tuturor relelor in fata) exista de fapt un copil ca oricare altul. El nu este nici mai rau nici mai bun decat alti copii doar fiindca este rrom. E un copil care are potential. Sta in puterea noastra sa-i dam un sens sau altul. Sau o sansa.”, Ioana Gligor, Client Service.

 

”Am pornit de la o realitate cruda: atunci cand vedem un copil rrom, gandim automat ca e hot, cersetor sau aurolac. Iar spotul lupta tocmai cu aceasta prejudecata: vedem o fetita rroma care e langa o motocicleta. Si care priveste curioasa spre casca aflata pe ghidon. Ce presupune privitorul? Ca fetita (din moment ce vorbim despre o fetita rroma) vrea sa fure casca. Firesc, nu? Ei bine, noi nu am vrut sa spunem ca ei sunt mai buni sau mai rai, sau ca trebuie sa fie intelesi sau iertati, sau... Am vrut sa spunem doar ca ei isi doresc ceea ce isi doreste orice copil – sa devina cineva. Iar noi (fiecare dintre noi) nu avem dreptul sa le spunem ce ar trebui sa devina. La urma urmelor, toti devenim ce ni se da voie sa devenim, nu-i asa?” Liana Popa, Copy.

 

”Am vrut sa spunem ca visele acestor copii ni se par absurde doar din cauza ca ei sunt niste copii rromi. Daca ar fi fost romani, ar fi fost atat de firesc ca ei sa devina aviatori sau doctorite. Si nici nu am fi presupus (atunci cand am fi vazut un copil langa o groapa de gunoi) ca e cersetor. Aici intervine prejudecata – daca sunt rromi, e de la sine inteles ca sunt cersetori sau hoti. Si ca asta vor sa devina.”, Catalin Baciu, Art.

 

“Aceasta filmare, facuta in intregime cu copii rromi (inclusiv figuratia), a scos la iveala o fetita cu un adevarat talent de actor. Sara, interpreta fetitei "cosmonaut", nu numai ca a fost lipsita de inhibitii in fata camerei si si-a interpretat rolul sincer si spontan, dar a stiut sa se comporte ca un actor profesionist intr-o situatie grea: desi scena ei era gandita pentru o zi insorita, vremea s-a schimbat subit; filmarile erau contra-cronometru si nu se putea pierde nici un moment. Asa incat, in momentul cand ploaia s-a cumintit un pic, Sara si-a reintrat in rol. Desi era frig si umezeala, un copil rrom de 6 ani s-a mobilizat si a jucat in rochita fara maneci rolul unui copil bucuros. O atitudine de actor profesionist.”, Ioana Gligor, Client Service.

Campania "Discriminarea ucide vise" a mai beneficiat de participarea pro bono a lui Johnny Raducanu (care a compus muzica si a dat vocea spoturilor TV si radio),  si a casei de productie Tandem, producator Sebastian Tudor. Regia este semnata Cristi Mungiu, DOP Oleg Mutu, fotografie Ionut Staicu.

 

Echipa Lowe care a creat aceasta campanie este formata din Mihai Coliban (Director de Creatie), Liana Popa (Copy), Catalin Baciu (Art) si Ioana Gligor (Client Service).

 

Componenta de media a campaniei "Discriminarea ucide vise" este derulata cu ajutorul agentiei Initiative Romania.

Data publicării: 14 Septembrie 2004 | 12:30
tipăreşterecomandă

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server