Ad.Print devine Ad.Print European Festival

Millenium Communication organizeaza anul acesta cea de-a sasea editie a festivalului de publicitate Ad.Print – editie ce va avea loc intre 2-5 decembrie in Poiana Brasov.

Festivalul prezinta cateva transformari substantiale – transformari ce au devenit necesare o data cu deschiderea acestei editii catre intreaga Europa. Probabil ca participarea echipelor creative din 34 de tari este de fapt si cea mai importanta dintre acestea. Pentru a sustine noile obiective, festivalul a considerat oportun un proces complex de re-branding, care, fara a modifica ceva din spiritul Ad.Print sa permita o adresabilitate mult extinsa.

 

Locatia aleasa, Poiana Brasov, raspunde de asemenea noii pozitionari a festivalului, subliniind valorile pe care specializarea si anvergura sa le solicita. Cea mai frumoasa statiune de iarna a Romaniei – Poiana Brasov va deveni pentru o saptamana capitala publicitatii europene si o carte de vizita a industriei publicitatii din Romania.

 

Extinderea ce apare o data cu cea de-a 6 editie confirma importanta print-ului ca suport de comunicare. Specializarea Ad.Print, in ciuda unei aparente restrictionari, a generat foarte mult interes – confirmat atat de membrii juriului editiilor anterioare, a participantilor si a mesajelor primite legate de editia din acest an.

 

Intre 2-5 decembrie 2004, Ad.Print European Festival – noua extensie a numelui evenimentului – va sustine schimbul de experienta si know how dintre scolile de publicitate ale continentului, dintre curentele si abordarile specifice fiecarei tari – festivalul urmand sa includa seminarii si workshop-uri care sa faciliteze acest transfer de informatie. Componenta juriului va reconfirma una din preocuparile organizatorilor din fiecare an – calitatea acestuia contribuind la importanta si valoarea trofeelor Ad.Print pe piata publicitatii europene

 

Pentru aceasta editie, Millenium Communication colaboreaza atat cu parteneri traditionali cat si cu unii noi – parteneri ce au rolul de a sustine efortul organizatorilor in re-branding-ul, comunicarea si organizarea evenimentului.

 

Merlin Advertising sta in spatele procesului de rebranding al festivalului si semneaza creatia campaniei de comunicare. Cristian Munteanu, Creative Director al Merlin Advertising: “Agentia noastra a fost unul dintre organizatorii primelor Premii Effie romanesti si este acum partener in organizarea Ad.Print-ului european. Pe de o parte eficienta, pe de alta creativitate. Ce definitie mai buna pot sa dau agentiei noastre din perspectiva festivalurilor preferate? Daca la Effie am reusit sa asiguram partea logistica si sa facem o campanie de promovare care s-a bucurat de mult succes, la Ad.Print facem parte din echipa care a pus la cale un complex proces de re-branding al festivalului.

 

Ca agentie am aparut pe piata de cateva luni, dar ca oameni de publicitate avem ani buni in spate. Oricum, trecuti prin multe sau abia nascuti, sansa de a crea identitatea si campania de comunicare pentru singurul festival european rezervat printului a fost pentru noi, in primul rand, o provocare. Asa cum si festivalul in sine este o provocare pentru toata industria. Si o sansa sa trecem peste parfumul local de barfe aruncate peste masa juriului si contestatii intemeiate sau nu.

 

Rareori ai ocazia ca om de publicitate sa lucrezi cu un client deschis la minte pe un proiect in care tu insuti esti in acelasi timp si creativ si target. Si, mai ales, pentru o cauza in care chiar sa crezi: pentru ca printul merita sa aibe un festival al sau. Iar daca festivalul acesta este unul european si se desfasoara in Romania, cu atat mai bine.”

 

Si, pentru ca la editiile anterioare ale Internetics si Galei Societatii Civile, Millenium Communications a cooperat excelent cu Asociatia de Comunicare Ethos, colaborarea a fost extinsa si pentru aceasta editie a Ad.Print European Festival.

 

“Am fost foarte bucurosi sa acceptam invitatia agentiei Millenium Communications de a face parte din consortiul de parteneri care organizeaza festivalul Ad.Print, in cadrul caruia coordonam comunicarea online si comunicarea cu participantii straini. Ceea ce ne-a convins de succesul editiei de anul acesta a fost, pe langa calitatea partenerilor, proiectul de transformare al Ad.Print-ului intr-un festival cu adevarat european, un festival care va face cu siguranta mult bine industriei de comunicare romanesti”, afirma Dragos Dehelean, presedinte al Asociatiei de Comunicare Ethos, organizatie nonguvernamentala a carei misiune este sa promoveze comunicarea profesionista ca mijloc de eficientizare a activitatii organizatiilor si institutiilor romanesti.

 

Comunicarea cu publicurile tinta ale festivalului se va face in principal prin intermediul site-ului www.adprint.ro (h t t p : / / w w w . a d p r i n t . r o /)  care va fi relansat la inceputul lunii septembrie. Pagina web va deveni suportul principal al inscrierilor si va gazdui expozitia virtuala a lucrarilor participante in concurs. Pentru dezvoltarea site-ului Millenium Communications a ales sa lucreze cu Blue Leaf Multimedia, o companie care activeaza in domeniul designului grafic si al aplicatiilor new media din 1999 si care, incepand cu 2001, este parte a grupului Blue Leaf Global din Canada. “Prin implicarea noastra am vrut sa demonstram ca un produs, in cazul nostru un festival romanesc, poate sa se afirme pe piata europeana cu ajutorul internetului si a unor servicii de dezvoltare web profesioniste. Pentru aceasta am respectat cele doua principii care ne caracterizeaza: dezvoltarea de afaceri serioase intr-un mod mai putin formal si folosirea la maximum a tehnologiilor disponibile pentru a realiza proiecte originale si de efect”, afirma Vlad Ivan, director de proiect din partea Blue Leaf.

 

“In 2004, Festivalul European de Publicitate Ad.Print va implica o mare desfasurare de forte cu scopul de a face din acest eveniment unul dintre cele mai cunoscute, puternice si admirate festivaluri de publicitate din Europa”, declara Andrei Bortun, Presedintele Millenium Communications.