Ringing, ringback & branding

 

Puteti fredona o clipa in minte melodii din filmele cu Stan si Bran, din Misiune Imposibila? Poate unii prefera manelele (cat mai putini dintre acestia pe siteul acesta, nu?) sau Shakira, Metallica, Holograf sau Beatles.

 

Acesta este „carligul mediatic” atat de bine exploatat de catre specialisti, acele cateva note memorabile create pentru a fi repetate si intiparite in mintea ascultatorilor. Dar toate sunt pana la urma „audio branding”.

 

Si nu ne oprim aici. Ajungem la telefonul mobil. Multe persoane isi individualizeaza sunetul de apel al telefonului sau folosesc tonuri diferite pentru oameni diferiti insa cu tot felul de conotatii speciale. Si telefonul meu suna diferit pentru cei mai apropiati prieteni si unitar pentru apelurile generale. Dar cand e vorba de apropiati, inainte de a ma uita la ecran stiu exact cine suna.

 

Dar sa revenim. Ringtone-urile mono sau polifonice sunt folosite de multa lume si reprezinta pana la urma o modalitate de branding audio pe telefon. Nu discutam aici cata lume e de acord sa plateasca pentru un ringtone special sau, asa cum facea CNN-ul vineri, daca ringtone-urile reprezinta o modalitate de relansare a single-urilor si nici macar despre cursa diverselor site-uri, servicii si companii de telefonie mobila de a furniza sunete de apel cat mai multe pentru toate gusturile si pentru toti consumatorii. In fine, nu vorbim nici despre promotiile facute in America pentru promovarea ringtone-urilor sau in care acestea sunt folosite ca bonusuri.

 

Si ringin-ului i se adauga ringback-ul – o melodie audio personalizabila ce este auzita de cel care suna in locul „taraitului” obisnuit. De data aceasta insa, alegerea sunetului de apel ii apartine celui sunat. O companie poate avea melodii diferite pentru fiecare departament in parte, cu precizarea ca sunetul de ringback poate fi un ton special ori o melodie, ori se pot auzi chiar cuvinte si mesaje special inregistrate pentru momentele de asteptare.

 

E adevarat, avem si virusi pe telefoanele mobile. Dar si preocupari ale unor companii lider in domeniul securitatii pentru realizarea unor programe antivirus pentru mobile.

Dar daca tot avem ringtone-uri si ringback-uri, de ce sa nu le folosim?

Iar daca le folosim, de ce sa nu o facem intr-un mod inteligent?

 

Mobile branding. Ring branding – o preocupare despre care se duce vorba, o oportunitate ce trebuie exploatata.

 

Violeta-Loredana Calugarescu

CEO, Creative Director

Aim Communication