Publicitatea te ajuta sa lasi fumatul deoparte

Un studiu de amploare care a fost efectuat in februarie anul curent sub observatia firmei Tobacco Education Campaign arata ca publicitatea este cea mai eficienta metoda pentru a convinge oameni sa se lase de fumat.

Aceasta depaseste cu peste 10% in eficienta alte metode guvernamentale experimentate pana in prezent. Acelasi studiu indica ca o campanie care a durat 2 ani si care este realizata de mai multe agentii Britanice se bucura de un suces enorm, sau, tranpus in cifre, aproximativ 1 milion de fumatori mai putin in Marea Britanie.

 

Agentiile care au colaborat in acest sens au fost Abbott Mead Vickers BBDO, Bartle Bogle Hegarty si Euro RSCG Londra. Reprezentantii agetiilor cred ca demersul s-a bucurat de un mare succes pe motivul ca aceasta campanie nu a fost axata doar pe aspectele de sanatate, ci a oferit o sumedenie de motive pentru care oricine ar trebui sa se lase de fumat. Campania a fost concentrata pe toate canale media, dar in special pe printuri si outdoor-uri.

 

Un exemplu poate fi cel creat de Abbott Mead Vickers unde spectatorul poate vedea un copil care expira fum de tigara, scopul fiind precizarea riscurilor care exsita la fumatorii pasivi. Cei de la Bartle Bogle Hegarty au dovedit ca tigarile "lights" sunt la fel de periculoase ca oricare altele intr-un spot unde animale periculoase precum rechini primeau porecle dragute precum Susie si Rosie.

 

Bolile cauzate de fumat sunt cele mai costisitoare pentru guvernul Britanic, omorand aproximativ 120.000 de persoane pe an, de cinci ori mai mult decat numarul decedatiilor in urma acidentelor rutiere, abuzului de narcotice si alcool, ucideri, sinucideri si SIDA la un loc.