Logitech raporteaza rezultate record in Q2

Vanzarile in Q2 au crescut cu 12% insumand 330 milioane $, profitul operational a crescut cu 8% insumand 29.6 milioane $; profitul net a crescut cu 23% insumand 26 milioane $.

Logitech International (SWX: LOGN) (Nasdaq: LOGI) a anuntat astazi o crestere record a vanzarilor si a profitului in Q2, creditate de rezultate solide in vanzarile retail. Pentru cel de-al doilea sfert de an fiscal al Logitech, ce s-a incheiat la 30 septembrie 2004, vanzarile au insumat 330 milioane dolari, cu 12 % mai mult decat suma de 294 milioane $ inregistrata in primul sfert al aceluiasi an. Profitul brut a fost de 33,2 %, crescand de la 31,5 % inregistrat anul trecut. Profitul operational a inregistrat suma de 29,6 milioane $, cu 8% mai mult fata de 27,4 milioane $ inregistrata anul trecut, reflectand o crestere planificata de 23 % a costurilor operationale. Profitul net pentru acest sfert de an a fost de 26 milioane $ ( pe actiune), cu 23 % mai mult fata de suma de 21,2 milioane $ ( per share) in anul precedent.

 

Vanzarile Logitech cu amanuntul au crescut cu 22 % fata de cel de-al doilea sfert al anului fiscal trecut, fiind alimentate de vanzarile mari de mouse-uri si tastaturi cordless, periferice PC pentru jocuri si console, camere web digitale. Asa cum era de asteptat, vanzarile OEM ale Logitech au scazut semnificativ, cu 24% in comparatie cu aceeasi perioada din anul anterior, ca urmare a unor varfuri de vanzari catre Sony a perfiericelor pentru jocuri, varfuri ce au acoperit mai multe trimestre.

 

Punctele vizate de Logitech pentru cea de-a doua jumatate a anului fiscal 2005 includ :

Cresterea cu 38% a vanzarii cu amanuntul a produselor cordless. Nivelul vanzarilor de mouse-uri cordless, aflata in subsidiar in aceasta categorie, a crescut spectaculos, fiind alimentata de introducerea in acest sfert al anului a mouse-ului castigator Logitech® MX™1000 Laser Cordless, primul mouse din lume ce foloseste raza laser, atingand performante deosebite din punctul de vedere al nivelului de raspuns si al acuratetii.

Vanzarile cu amanuntul ale produselor interactive au crescut cu 53 %, in mare parte datorita vanzarilor de controllere pentru PlayStation®2 si a consolelor pentru Xbox®.

Vanzarile cu amanuntul ale produselor video Logitech au crescut cu 31 % in aceeasi perioada a anului trecut.

 

-in plus-

In timpul Q2, Logitech si-a imbunatatit semnificativ linia de produse pentru perioada de sarbatori 2004. Noile produse includ : mouse-uri cordless ce contin inovatii la nivel atat de tracking cat si de control media; o linie completa de desktop-uri cordless ce ofera noi nivele de stil si control asupra spatiului media digital si asupra imbunatatirilor ergonomice; sisteme acustice multimedia high-end si mid-range; o casca pentru telefonul mobil cu Bluetooth® ce filtreaza zgomotul vantului, imbunatatiri aduse liniei avansate de telecomenzi Harmony®, io™2 Digital Writing System, ce include un stilou mai subtire cu un design ingenios, si o camera web la un pret mai accesibil cu un design extraordinar.

 

In timpul trimestrului 2, Logitech si-a rascumparat 1.283.700 din actiuni contra unei sume totale de 73,5 milioane franci elvetieni (,6 milioane), parte integranta a unui program de rascumparare a actiunilor in valoare de 250 milioane franci elvetieni (aprox. 200 milioane $). In prezent, compania detine 8,8% din propriile actiuni. Consiliul de Administratie al Logitech a autorizat compania sa depaseasca pragul de 10% de detinere actiuni prin acest program, in conditiile rascumpararii printr-o a doua linie comerciala la Bursa SWX elvetiana. Implementarea celei de-a doua linii comerciale face obiectul aprobarii de catre autoritatile elvetiene de reglementare.

 

“Q2 a fost un trimestru solid care a pastrat Logitech pe linia cea buna in vederea atingerii telurilor noastre pe acest an,” a declarat Guerrino De Luca, presedinte si director executiv al Logitech. “Dezvoltarea sustinuta a vanzarilor cu amanuntul, care a compensat declinul anticipat in vanzarile OEM, a permis cresterea continua a profiturilor, chiar dacă ne-am concentrat pe strategia declarata de a investi in marketing, dezvoltarea produselor si infrastructura pentru a accelera cresterea viitoare.

 

“Ameliorarea marjei brute de la an la an ar fi fost si mai sustinuta daca nu ar fi existat anumite costuri suplimentare asociate introducerii si implementarii cu succes a unui numar mare de produse noi de retail in acest trimestru. Odata aceasta tranzitie incheiata, anticipam o marja bruta pentru a doua jumatate a exercitiului financiar 2005, mai mare decat cea aferenta aceleiasi perioade din 2004.

“Intram in sezonul sarbatorilor cu cea mai buna linie de produse Logitech, multe dintre acestea fiind introduse in ultima parte a trimestrului si aflandu-se deja pe rafturile magazinelor de desfacere. Judecand dupa entuziasmul cu care a fost receptionat portofoliul nostru de produse, dupa cum reiese din registrul de comenzi de retail care aproape ca s-a dublat la inceputul celui de-al treilea trimestru fata de anul precedent, ne asteptam ca in a doua jumatate a anului sa inregistram vanzari sustinute pe segmentul de retail, in ciuda unei scaderi semnificative a vanzarilor OEM. Respectand strategia noastra de investiţii in marketing, dezvoltarea produselor si infrastructura, intentionam sa majoram cheltuielile operationale cu cel mult - milioane in a doua jumatate a exercitiului 2004.”

 

In ceea ce priveste intreg Anul Fiscal 2005, care se incheie la 31 martie 2005, compania si-a reiterat target-urile de crestere cu 11% a veniturilor si cu 15% a venitului din exploatare, de la an la an.

 

Despre Logitech

Logitech International este o companie publica elvetiana cotata la Bursa din Elvetia (LOGN) si pe piata extrabursiera Nasdaq din SUA (LOGI) si are sediul corporatiei prin sucursala din Fremont, California, SUA si sediile regionale prin sucursalele locale din Elvetia, Taiwan si Hong Kong. Compania are unitati de productie si birouri în principalele orasele din America de Nord, Europe si Asia Pacific. In prezent Logitech are peste 6000 de angajati in lumea intreaga.