Noul Cotidianul se bazeaza pe standardele profesionale impuse inca din 1991 de fondatorul Ion Ratiu si preluate de noua echipa editoriala si pe creativitatea academicienilor de la Catavencu.
Ziarul da cititorului grabit posibilitatea de a se informa in cinci minute, parcurgând pagina 2, rezumatul intregii editii. Pe de alta parte, celor cu mai mult timp la dispozitie Cotidianul le ofera 24 de pagini de informatie, analiza si reportaje. Fiecare editie are cel putin 12 pagini color. Formatul este cel numit de specialisti “berliner”, cu dimensiuni intermediare intre clasicul „broadsheet” si tabloid. Pretul ziarului este de 7000 lei. Sectiunile principale sint: Politica, Economie, Societate, Reportaj, Investigatii, Comentariu, Sport, Glorie & Televiziune, International, Timp liber, Cultura, Actualitate, Europa.
“In spatele nostru nu stau interese financiare oculte, nu slujim forte politice interne si nici externe, n-avem dosare de turnatori la Securitate sau scrieri in Scinteia de dinainte de 1989, de care sa ne fie teama sau rusine. Sintem tineri, liberi, vrem sa ne dovedim profesionisti si avem un pariu de cistigat cu profesia pe care ne-am ales-o. (...) Cotidianul este ziarul pe care cititorii din Romania il asteapta de multa vreme: un ziar modern, dinamic, de incredere. Un ziar atent la viata lumii si nu doar la ceea ce se intimpla in spatiul romanesc.” (Robert Turcescu, Redactor Sef)
Cotidianul este editat de catre Poligraf SRL. Actionari sunt: Academia Catavencu SA - 50% plus actiunea de control si Regent House Printing & Publishing (RH P&P) SRL - 50%.
La 10 mai 1991 Ion Ratiu lansa Cotidianul, primul ziar de tip occidental din România postdecembrista. Astazi, Robert Turcescu conduce o echipa de jurnalisti tineri, formati ca profesionisti dupa 1990.
Noul Cotidianul are si o noua versiune electronica, disponibila la www.cotidianul.ro
De luni, Robert Turcescu impreuna cu Alexandra Badicioiu si Marius Cosmeanu, trei membri ai echipei Cotidianului, fac “exercitii” de sinceritate in campania publicitara a ziarului, dezvaluind episoade mai putin comode ale vietilor lor. Sloganul campaniei publicitare este “Ne-am antrenat pentru sinceritate”.