Imi doresc sa castigam prin munca adevarata pentru clienti adevarati. In mod ideal, mi-as dori sa castigam prin munca adevarata pentru clienti importanti. As vrea sa nu fiti tentati sa va prezentati cu lucrari pentru clienti care nu exista, reclame care au fost difuzate o singura data , pe un post de televiziune aproape inexistent, sau print-uri tiparite in ziare sau reviste obscure sau ieftine. In acelasi timp, n-as vrea sa participati cu lucrari care nu au fost aprobate in totalitate de catre clienti. Totodata, vin cu o rugaminte, si anume nu modificati lucrarile cu scopul de a le face mai atragatoare pentru juriu.
Daca spre exemplu schimbati melodia unui spot publicitar TV (TVC) cu o melodie mai cunoscuta , este foarte posibil ca juriul festivalului sa se transforme intr-un “complet de judecata”.
Orice lucrare pe care o prezentati in cadrul festivalului devine proprietatea organizatorilor de la Cannes. Acestia permit accesul mass-mediei din toata lumea la lucrarile submise. Astfel, daca va pacaliti clientii, in mod sigur se va afla. Daca trisati din punct de vedere al muzicii, tot se va afla.
Oricare dintre aceste consecinte pot fi intr-adevar foarte costisitoare atat pentru companie, cat si pentru dumneavoastra personal.
Daca oricare dintre cele mentionate mai sus se aplica lucrarilor pe care deja le-ati inscris, puteti si ar tebui sa le retrageti din timp. Fiindca, in mod ironic, daca inscrieti o reclama trucata sau o versiune trucata a unei reclame, cel mai rau lucru posibil este sa castigati”.
“Suntem in toiul termenelor limita pentru inscrierile la Festivalul de publicitate de la Cannes, asa ca as dori sa va reamintesc despre latura urata a reclamelor trucate. Pe vremea cand eram Presedinte al Festivalului de la Cannes, am argumentat impotriva reclamelor trucate, iar pozitia mea este, de fapt, pozitia Saatchi & Saatchi. Subiectul in sine nu se refera numai la a trisa.
Data publicării: 30 martie 2004 | 15:29
tipăreşterecomandă