Odyssey Communication - alternativa creativa romaneasca
In ianuarie anul acesta am format o agentie de publicitate: Odyssey Communication.

Sunt doua lucruri pe care ne-am propus sa le facem: sa intelegem (piata, produsul, clientul) si sa cream emotie. Pentru ca vrem sa ducem advertising-ul pe care il facem cat mai aproape de o experienta emotionala pentru clientii nostri si pentru toti oamenii care sunt expusi la el. Vrem sa comunicam pentru a crea branduri, nu pentru a informa publicul. Asa ca am hotarat sa pornim in odiseea noastra cu oameni capabili sa inteleaga valoarea crearii emotiei si raspunsului emotional la celalalt capat al firului.

 

Fara aripa protectoare a unei multinationale. Fara depersonalizarea adusa de o structura mare si greoaie. Si fara niveluri ierarhice care ingreuneaza contactul direct cu clientii. Un spatiu interpersonal cat mai mic intre noi si clientii nostri, precum si intre noi si public este punctul de pornire al proiectelor Odyssey.

 

Noi nu credem in relatii de genul emitator-receptor, ci vrem sa ne bazam modul de lucru pe feed-back constant. Pentru ca brandurile trebuie sa fie traite in egala masura de agentii, clienti si public. Suntem o agentie independenta, medie, alternativa creativa romaneasca. Agentia noastra este full-service – si avem cei mai buni si mai implicati oameni si parteneri pentru fiecare serviciu pe care il oferim, lucrand intr-un spirit managerial, flexibil si antreprenorial pentru fiecare client al nostru.  

 

Pachetul majoritar in Odyssey il are Compania de Investitii detinuta de Dinu Patriciu si Philip Stephenson, care au alocat investitia de capital pentru a demara agentia si a incepe operatiunile. Ei au agreat sa sustina viziunea si strategia echipei noastre, si nici unul din ei nu este implicat activ in managementul agentiei Odyssey. Diana Flutur are un pachet minoritar si conduce agentia. In timp, politica companiei este de a motiva membrii echipei-nucleu sa fie implicati in structura actionariala. Despre clienti, ce sa spunem?

 

Am avut marea oportunitate de a porni la drum cu clienti foarte speciali, vizionari si exploratori. Acestia sunt in momentul de fata: Connex (suntem agentia de brand management pentru Connex), Rompetrol (suntem agentia lor full-service), Citroen (agentie pentru proiecte de creatie) si alti cativa pentru care lucram acum si pe care nu-i putem inca divulga. Am fost si in pitch-uri – dintre care am pierdut unul. Am fost si in situatia de a refuza un client. Am rasfoit intr-o zi ziarul si am vazut trei campanii de-ale noastre in acelasi ziar.

 

De la inceputul anului, am avut doua campanii mari in presa si outdoor, cu rezultate pozitive in vanzari, pentru Calor, combustibilul verde de la Rompetrol, Xsara (Citroen). De joi, 26 februarie, avem doua spoturi difuzate la televizor, primele noastre spoturi, pentru Busola Connex, intreaga campanie de lansare fiind conceputa si executata de Odyssey. O agentie, ca orice companie de altfel, este la fel de buna precum oamenii si echipa ei. Consideram ca oamenii sunt cel mai important asset al nostru, acel element-cheie care trebuie pastrat si cultivat continuu.