Berea Coors data in judecata pentru publicitate adresata minorilor

Mama unui tanar care a murit intr-un accident de masina a dat in judecata producatorul de bere Coors pentru glorificarea “unei culturi a tinerilor bazata pe sex si stralucire si care nu informeaza asupra pericolelor ce le implica abuzul si dependenta de alcool”.

Avocatii reclamantei sustin ca ultima campanie publicitara a brandului Coors poarta mare parte din vina pentru moartea fiului sau.

 

Compania Coors Brewing incearca de ceva vreme sa atraga atentia tinerilor asupra brandului in special in randul tinerilor. In prezent domnul Coors, fondatorul companiei, spune ca incearca sa educe tinerii sa bea responsabil.

 

Cresterea ratingurilor pentru Coors au inceput odata cu lansarea spoturilor TV care au fost difuzate prima oara in sezonul 2002-2003 de fotbal american. Implicit odata cu cresterea ratingurilor au crescut cota de piata si vanzarile in randurile tinerilor cu varste cuprinse intre 21 si 25 de ani.

 

Cu toate ca mesajul si atmosfera reclamei reusesc sa atraga prin fundalul sonor, ideea de relaxare, creditul pentru reusita campaniei poate fi acordat in mare parte celor doua blonde, bine dotate, care apar in spoturi. Diane si Elaine Klimaszewski joaca in reclama rolul unor surori gemene.

 

Laura Sankey, purtator de cuvant al Coors, a refuzat sa-si exprime parerea referitor la procesul in curs insa a tinut sa precizeze ca firma pe care o reprezinta nu isi doreste consumatori minori.

 

Conform statisticilor tanarul de 16 se gandeste la sex la fiecare 16 secunde. Majoritatea tinerilor sub 18 ani vad 55 de mii de reclame la alcool in fiecare an. Coors este constient de aceste date si le foloseste in campaniile sale ocupand locul al doilea in vanzarile de bauturi alcoolice catre tineri, dupa Bud Light.

 

Asociatia Americana a companiilor care comercializeaza bere a intocmit un brief intern catre toate companiile membre in care indeamna la actiuni evazive de marketing pentru contracararea acuzatiilor privind continutul sexual explicit din campaniile de marketing si publicitate.