British American Tobacco a fost acuzata de targetarea adolescentilor in campania Kool Mixx
Una dintre diviziile British American Tobacco a fost nevoita sa retraga de pe piata peste 70 de mii de pachete de tigari.

Mai mult, mai multe sesizari stipulau ca BAT, prin asocierea imaginii companiei cu muzica hip-hop, targeteaza in mod direct adolescentii.

 

Cazul a fost inaintat Curtii Supreme din Manhattan si se refera in mod explicit la campania “Kool Mixx”, care promoveaza tigaretele Kool produse de Brown & Williamson Tobacco, parte a grupului BAT.

 

Campania are ca centru de greutate muzica hip-hop si competitiile DJ-ing din cluburile de specialitate.
 
Plangerea initiala, la adresa campaniei, a venit din partea procurorului general al orasului New York, Elliot Spitzer, conform caruia “campania Kool Maxx este o tentativa nerusinata de comercializare a tigaretelor Kool in randul copiilor si adolescentilor, in special al tinerilor afro-americani”.

Potrivit unui articol aparut in New York Times, companiei Brown & Williamson i-a fost restrictionata difuzarea reclamelor Kool Mixx prin ordin judecatoresc pana la o audiere ulterioara. Cu toate acestea competitia Kool DJ va continua in orasul new York.