Avand in vedere ca transparenta si corectitudinea in relatia cu presa sunt elemente esentiale pentru Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, reprezentantii asociatiei doresc sa faca urmatoarele precizari:
1. Organizarea festivalului
O parte din comentariile cu privire la festival faceau referire la locatia expozitiei, care, in opinia organizatorilor, la momentul respectiv, a reprezentat cea mai buna optiune. Aceasta s-a datorat unui numar mare de evenimente desfasurate concomitent, organizatorii festivalului vazandu-se pusi in fata unei liste restranse de locatii care ar fi putut gazdui aceasta expozitie (imediatele alegeri locale sunt doar un exemplu). Ca o consecinta a evaluarii obiective a ultimei editii, organizatorii isi asuma intreaga responsabilitate pentru calitatea printurilor realizate pentru expozitie.
Un alt comentariu se refera la diversele probleme aparute pe perioada desfasurarii Galei:
- problemele de ordin tehnic pot aparea in cadrul unui eveniment de asemenea amploare in orice moment.
- omiterea premiilor la categoriile “Cel mai bun print” si “Cel mai bun spot TV dintr-o categorie” au reprezentat o greseala regretabila facuta fara intentie, cauzata de lipsa de comunicare interna, pentru care organizatorii isi asuma intreaga responsabilitate. Este vorba despre sectiunea “Vanzari si Distributie”, unde castigatoare a fost lucrarea “Saint Michael” pentru Maximum Chic, realizata de McCann/Creative Services si sectiunea “Telecomunicatii” castigat de “Eyebrows” pentru Mobifon si realizat de aceeasi agentie; cele doua premii fiind inmanate castigatorilor cu intarziere in cadrul aceleeasi Gale.
2. Lucrarile intrate in concurs
S-au emis numeroase speculatii pe marginea selectiei lucrarilor inscrise in concurs. In opinia reprezentantilor unor agentii, Festivalul de Publicitate Ad’Or ar fi devenit “o vitrina pentru campanii inexistente”, sau s-ar fi transformat “dintr-un festival de publicitate intr-un festival al lucrarilor de festival”. In afara acestor declaratii, comitetul de organizare a fost instiintat oficial de reprentantii acestor agentii despre existenta urmatoarelor campanii asa-numite “fantoma”: Meridian si Gradina de Sud - GAV/Balkanski.project, Frontline – McCann si Muzeul Antipa – Leo Burnett.
Ca o urmare fireasca a acestor sesizari, comitetul de organizare a initiat o intalnire cu agentiile nemultumite, in care, pe parcursul a doua ore, au fost discutate toate aceste probleme. Dupa aceasta intalnire, organizatorii au solicitat o prezentare completa a mediaplanurilor cronologice pentru fiecare campanie in parte, precum si o declaratie din partea clientilor care sa certifice difuzarile campaniilor respective.
Agentiile contestate au avut la dispozitie opt ore in care sa indeplineasca cerintele comitetului. Analizand prezentarea mediaplanurilor, a cronologiei, precum si a declaratiilor din partea clientilor, organizatorii au ajuns la concluzia ca inscrierea celor patru campanii prezentate a respectat intru totul criteriile de selectie si participare.
Prin urmare, nici una dintre inscrierile contestate nu a fost descalificata, asa cum s-a intamplat cu alte campanii care nu respectau regulamentul.
Festivalul de Publicitate Ad’Or a beneficiat anul acesta de o prezenta consistenta a agentiilor concurente, de lucrari valoroase si de un public entuziast.
Un merit de necontestat in sustinerea acestei editii a Festivalului de Publicitate Ad’Or l-a avut Prima TV, un sponsor generos, care a dat dovada de o sustinere totala a festivalului, sponsor caruia Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania si Ad’Or ii datoreaza realizarea si comunicarea acestui important eveniment catre marele public.