Drept la replica: Organizatorii Festivalul de Publicitate Ad’Or 2004 raspund criticilor
In jurul celei de-a patra editii a Festivalului de Publicitate Ad’Or s-au facut diverse comentarii cu privire la modul acestuia de organizare.

Avand in vedere ca transparenta si corectitudinea in relatia cu presa sunt elemente esentiale pentru Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, reprezentantii asociatiei doresc sa faca urmatoarele precizari:

 

1. Organizarea festivalului

 

O parte din comentariile cu privire la festival faceau referire la locatia expozitiei, care, in opinia organizatorilor, la momentul respectiv, a reprezentat cea mai buna optiune. Aceasta s-a datorat unui numar mare de evenimente desfasurate concomitent, organizatorii festivalului vazandu-se pusi in fata unei liste restranse de locatii care ar fi putut gazdui aceasta expozitie (imediatele alegeri locale sunt doar un exemplu). Ca o consecinta a evaluarii obiective a ultimei editii, organizatorii isi asuma intreaga responsabilitate pentru calitatea printurilor realizate pentru expozitie.

 

Un alt comentariu se refera la diversele probleme aparute pe perioada desfasurarii Galei:

- problemele de ordin tehnic pot aparea in cadrul unui eveniment de asemenea amploare in orice moment.

- omiterea premiilor la categoriile “Cel mai bun print” si “Cel mai bun spot TV dintr-o categorie” au reprezentat o greseala regretabila facuta fara intentie, cauzata de lipsa de comunicare interna, pentru care organizatorii isi asuma intreaga responsabilitate.  Este vorba despre sectiunea “Vanzari si Distributie”, unde castigatoare a fost lucrarea “Saint Michael” pentru Maximum Chic, realizata de McCann/Creative Services si sectiunea “Telecomunicatii” castigat de “Eyebrows” pentru Mobifon si realizat de aceeasi agentie; cele doua premii fiind inmanate castigatorilor cu intarziere in cadrul aceleeasi Gale.

 

2. Lucrarile intrate in concurs

S-au emis numeroase speculatii pe marginea selectiei lucrarilor inscrise in concurs. In opinia reprezentantilor unor agentii, Festivalul de Publicitate Ad’Or ar fi devenit “o vitrina pentru campanii inexistente”, sau s-ar fi transformat “dintr-un festival de publicitate intr-un festival al lucrarilor de festival”. In afara acestor declaratii, comitetul de organizare a fost instiintat oficial de reprentantii acestor agentii despre existenta urmatoarelor campanii asa-numite “fantoma”: Meridian si Gradina de Sud - GAV/Balkanski.project, Frontline – McCann si Muzeul Antipa – Leo Burnett.

 

Ca o urmare fireasca a acestor sesizari, comitetul de organizare a initiat o intalnire cu agentiile nemultumite, in care, pe parcursul a doua ore, au fost discutate toate aceste probleme. Dupa aceasta intalnire, organizatorii au solicitat o prezentare completa a mediaplanurilor cronologice pentru fiecare campanie in parte, precum si o declaratie din partea clientilor care sa certifice difuzarile campaniilor respective.

 

Agentiile contestate au avut la dispozitie opt ore in care sa indeplineasca cerintele comitetului. Analizand prezentarea mediaplanurilor, a cronologiei, precum si a declaratiilor din partea clientilor, organizatorii au ajuns la concluzia ca inscrierea celor patru campanii prezentate a respectat intru totul criteriile de selectie si participare.

 

Prin urmare, nici una dintre inscrierile contestate nu a fost descalificata, asa cum s-a intamplat cu alte campanii care nu respectau regulamentul.

 

Festivalul de Publicitate Ad’Or a beneficiat anul acesta de o prezenta consistenta a agentiilor concurente, de lucrari valoroase si de un public entuziast.

 

Un merit de necontestat in sustinerea acestei editii a Festivalului de Publicitate Ad’Or l-a avut Prima TV, un sponsor generos, care a dat dovada de o sustinere totala a festivalului, sponsor caruia Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania si Ad’Or ii datoreaza realizarea si comunicarea acestui important eveniment catre marele public.