Institutia care supervizeaza publicitatea si mesajele publicitare, Ofcom, a primit 209 scrisori in care expeditorii se plangeau ca reclama este mult prea explicita si chiar ofensatoare.
Spotul a fost creat de agentia Media Therapy si a fost difuzata in premiera pe Channel 4 in cadrul showului Big Brother. Ulterior a fost difuzata pe ITV1 si in emisiunea nocturna “Cronation Street”.
Spotul, care are 20 de secunde, arata o femeie care pare a fi in mijlocul actului sexual cu un partener nevazut si se bazeaza pe mesajul “designed to give you both a warm sensation” (conceput sa va ofere amandorura o senzatie calda).
Reclama a fost “exonerata” de “Broadcast Advertising Clearance Centre” si va fi difuzata in continuare insa numai dupa ora 21, cu cererea specifica de a fi programata ”cu mare atentie”.
Cu toate acestea, plangerile oamenilor se refereau la faptul ca reclama este explicita. Cativa dintre acestia spun in scrisorile lor ca pot tolera reclame la prezervative, insa numai in contextul sexului protejat, nici decum intr-o reclama al carei mesaj asociaza prezervativele cu placerea sexului.
In decizia sa Ofcom precizeaza: “Am gasit spotul publicitar ca fiind foarte sugestiv, insa nicidecum explicit. Aceasta reclama poate fi difuzata dupa orele 21”.