Intr-un test la care au participat 60 de persoane, studentii de la Universitatea Bunnyfoot au ajuns la concluzia ca noua din zece clickuri pe linkurile din ferestrele pop-up catre site-ul unui brand se intampla din greseala dat fiind faptul ca butonul de inchidere este foarte greu de gasit. In medie utilizatorilor de internet le ia pana la 59 de secunde sa inchida o astfel de fereastra.
Bunnyfoot a avertizat ca utilizarea tot mai frecventa a “inselatoriilor” de acest fel, cum ar fi ascunderea butonului de inchidere a ferestrei, are ca effect secundar restrictionarea acestui tip de publicitate de catre consumatori. Drept urmare brandurile care apeleaza la aceste metode ajung sa cheltuiasca banii degeaba din moment ce acele persoane care ajung pe site-urile lor nu sunt interesate de respectivul produs, serviciu sau brand.
Rob Stevens, sef al catedrei de Comportament al Cumparatorilor la Universitatea Bunnyfoot, a declarat: “In momentul in care se ajunge la o suprasolicitare artificiala a acestui tip de publicitate brandurile nu fac nimic mai mult decat sa-si justifice niste cheltuieli. In realitate acest tip de publicitate nu le aduce nici un castig."
"Brandul pe care l-am folosit in studiul nostru, nu numai ca iroseste aproape 90% din bugetul propriu pentru plata unor accesari in urma clikurilor neintentionate, dar, mai rau, ajunge la generarea unei stari de frustrare in randul consumatorilor care incep sa se indeparteze de brand”.