Compania Nike data in judecata pentru furt de idei
Un caricaturist chinez a dat in judecata compania Nike acuzand gigantul american de violarea proprietatii intelectuale prin folosirea unui prsonaj din campania de marketing global a Nike, relateaza presa centrala chineza de vineri.

Caricaturistul Zhu Zhiqiang, specializat in lucrari pentru site-urile chineze, sustine ca imaginea personajului „Stickman” folosit de Nike in campania publicitara seamana izbitor de mult cu „Little Match Man”, un personaj folosit de acesta intr-o animatie flash, scrie China Daily.

 

„Intr-o reclama Nike recent difuzata, personajul  „Stickman” pirateaza un logo folosit intr-una dintre seriile mele de animatie, spune Zhu Zhiqiang. Nike a incalcat flagrant drepturile comerciale pe care le am asupra logo-ului piratat. Acest logo a fost inregistrat in anul 2000 si este protejat de legea copyright-ului.”

 

Artistul, originar din Beijing, a cerut despagubiri in valoare de 2 milioane de yuani, moneda nationala  a Chinei, si scuze publice din partea companiei Nike.

 

Zhang Zaiping, avocatul care reprezinta Nike in acest caz, a respins toate acuzatiile. „Figura si gesturile specifice celor doua personaje sunt absolut diferite”.