Coca-Cola, Microsoft si IBM raman cele mai importante trei branduri din lume, dupa criteriul valorii actiunilor, arata un studiu recent orientat catre cele mai importante companii pe plan mondial si relizat de Interbrands.
In ciuda unei scaderi a valorii de piata Coca-Cola pastreaza locul 1 in studiul “100 Top Global Brands”, fiind evaluat la o valoare de 67,3 miliarde dolari, in scadere de la 70,4 miliarde anul trecut. Si compania Microsoft a inregistrat o scadere semnificativa a valorii brandului, ajungand la 61,3 miliarde dolari. IBM este singura companie care a inregistrat o ascensiune a valorii de brand si ramane pe locul 3 cu o valoare de brand de 53,7 miliarde dolari, ceea ce inseamna o crestere de 4 procente fata de anul trecut.
Cel mai bine cotat brand britanic, HSBC, se afla pe locul 23, urmat de Reuters pe locul 70.
Raportul pe 2004 aduce vesti bune pentru Apple care, datorita vanzarilor in continua crestere a noului iPod si a unei loialitati crescute de brand a castigat 24 de puncte procentuale fata de anul trecut si ajunge anul acesta pe locul 43. alte nume mari care au inregistrat cresteri in valoarea de brand sunt Yahoo!, cu o crestere de 17%, Amazon cu 22% mai bine decat anul trecut, Samsung cu o crestere de 16% si HSBC cu o crestere de 15%.
Potrivit declaratiilor Interbrands, “anul 2004 a adus rezultate pozitive acelor companii care au stiut sa construiasca adevarate comunitati in jurul produselor si serviciilor furnizate, ajungand la performanta crearii unui aevarat cult de brand care permite clientior sa se simta ca si cum ar fi proprietarii brandului”.
Alte companii regasite intre primele 10 branduri globale sunt Intel, Disney, Nokia si Marlboro. Toyota intra anul acesta in Top 10 care urca de pe locul 11 pe locul 9 si reuseste astfel sa-si depaseasca inca o data rivalii de la Ford.
Un an de publicitate negativa a lovit puternic brandurile din industria alimentara, arata studiul Interbrands. Burger King a iesit din topul primelor cele mai valoroase 100 de branduri, iar Pizza Hut si KFC au inregistrat pierderi record in valoarea de brand. McDonald’s este singurul brand care face nota discordanta in randul brandurilor din industria alimentara, inregistrand o usoara crestere fata de anul trecut – un procent crestere care a aruncat McDonald’s de pe locul 7 pe locul 8 in Top 100.