Toyota Prius primeste 5 stele la Euro NCAP

Toyota Prius, prima masina hybrid testata vreodata in cadrul Euro NCAP, a trecut de proba stringenta de crash-test cu brio.

 

Cele 34 de puncte primite au egalat cel mai mare scor acordat vreodata in aceasta clasa si i-a asigurat hybridului un maximum de 5 stele. In plus, Toyota Prius a primit 43 de puncte la sectiunea Evaluarea Sigurantei Copiilor, fiind cel mai mare scor inregistrat vreodata. Acest scor a fost posibil datorita sistemului ISOFIX CRS (Child Restraint System) cu 3 puncte de prindere.

 

Nivelul inalt al dotarilor standard de siguranta – contribuie la obtinerea celor 5 stele – opt airbag-uri, centuri de siguranta cu avertizor sonor in doua trepte, un panou de protectie la nivelul genunchilor si chiar un buton de pornire situat la nivel frontal.

 

In afara performantelor importante in ceea ce priveste siguranta pasiva, Toyota Prius este echipata cu dotari de siguranta activa care nu sunt intalnite la nici un alt autovehicul de pe piata. Aceasta combinatie unica plaseaza Prius pe prima pozitie in segmentul D in ceea ce priveste siguranta.

 

Solutii tehnologice inteligente

Inca dintr-o faza incipienta de dezvoltare, un numar mare de simulari computerizate de tip crash-test au fost realizate pentru a dezvolta o caroserie care sa ofere balansul optim intre greutatea redusa si protectia in caz de accident. Acest lucru le-a permis inginerilor sa porneasca intr-o directie favorabila in ceea ce priveste procesul de dezvoltare inca de la inceputul proiectului.

 

Pentru a atinge acest obiectiv, 45% din materialele din care este construit Prius sunt fabricate din otel de inalta rezistenta. In plus, in industria auto, folosirea otelulului de inalta rezistenta in domenii-cheie, precum stalpul central este combinat cu un proces de stantare la cald, ceea ce face ca acest material sa fie de 2,5 ori mai puternic decat otelul obisnuit.

Pentru a confirma datele obtinute din simularile crash-test, un program de 125 de sesiuni de crash-test reale au fost realizate pentru Toyota Prius – mai multe decat se realizeaza normal in dezvoltarea unui model nou.

 

Siguranta reala

Subiectul “siguranta reala”, care cuprinde si siguranta copilului, precum si coliziunea dintre doua vehicule cu greutati si marimi diferite, a fost abordat in dezvoltarea noului Prius.

 

Impactul intre vehicule cu marimi si greutati diferite constituie cel mai frecvent tip de accident in Europa. Astfel, Prius a fost supus coliziunii cu Toyota Land Cruiser ca parte a regimului de testare, amandoua vehiculele avand 50 km/h. Ca rezultat, ocupantii din Toyota Prius au beneficiat de cel mai inalt nivel posibil al sigurantei realeatat frontal cat si lateral sau posterior.

 

Pentru a face fata impactului posterior, caroseriei a fost intarita si structura banchetei a fost ranforsata. Spatarele scaunelor sunt special concepute pentru a atenua efortul coloanei vertebrale in cazul unui impact, WIL (Protectia suplimentara a coloanei vertebrale). Acest sistem WIL a fost recunoscut de catre ADAC “Clubul Auto German” ca fiind in primele 10 cele mai bune sisteme de protectie a zonei cervicale.

 

Atat circuitul electric de mare voltaj, cat si rezervorul de combustibil, se bucura de o maxima protectie in caz de accident. Bateria hybrid este montata deasupra axei posterioare – cel mai sigur loc in eventualitatea unui accident – iar senzorul circuitului de frana decupleaza instantaneu circuitul electric in eventualitatea unui impact frontal, acest sistem fiind functional chiar inaintea declansarii airbag-urilor.

Rezervorul de combustibil foloseste un design multiplex din plastic extrem de usor cu o rezistenta maxima la impact – chiar urmare a impactului din spate cu un SUV ruland cu 50 km/h, rezervorul nu a suferit nici un fel de fisuri.

 

Lider de clasa in Siguranta Activa

In afara faptului ca este liderul segmentului D in ceea ce priveste siguranta pasiva, Toyota Prius intentioneaza de asemenea sa devina un exemplu in domeniul sigurantei active. Din acest motiv are o serie de dotari, unice in clasa din care face parte: Sistem de Franare Controlat Electronic ‘by wire’ (ECB2), Sistem Electric pentru Controlul Tractiunii (E-TRC) si Controlul de Stabilitate al masinii de ultima generatie (VSC+).

 

Sistemul inovator de Franare Controlat Electronic ‘by wire’ (ECB2) utilizeaza senzori activati la apasarea pedalei de frana pentru o franare in siguranta si pentru a controla circuitul hidraulic al franarii. Acesta genereaza nu numai presiuni mai ridicate in comparatie cu sistemele conventionale, dar este si cu 17% mai usor.

Prius este prima masina din lume care va fi dotata cu Sistem Electric pentru Controlul Tractiunii (E-TRC). Sistemul controleaza aderenta rotilor prin ECB2 si cuplul maxim al motorului electric ce face parte din sistemul Hybrid Sinergy. E-TRC este atat de rapida in a preveni derapajul incipient incat soferul nici nu va fi constient de interventie. Controlul de Stabilitate al masinii de ultima generatie (VSC+) este conectat cu ECB2 si E-TRC. Acest sistem VSC+ este cel mai inovator sistem de control al stabilitatii. El ajuta EPS (servo-directie asistata electric) si confera stabilitate maxima.