McCann/Creative Services a realizat campania sociala “APARA-TE IMPOTRIVA DISCRIMINARII”, proiect initiat de Agentia de Monitorizare a Presei - Academia Catavencu si finantat de Fundatia pentru o Societate Deschisa.
“Principalul scop al campaniei a fost promovarea Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) si a principiilor non-discriminatorii. Desi in România sunt foarte multe categorii discriminate, le-am ales pe cele mai reprezentative cinci, criteriile fiind vulnerabilitatea lor la discriminare. Astfel, campania media s-a concentrat pe: discriminarea femeilor, a romilor, discriminarea pe criterii de orientare sexuala, a persoanelor cu disabilitati si a discriminarii pe criterii de vârsta” – declara Ciprian Necula, coordonatorul proiectului din partea Agentiei de Monitorizare a Presei - Academia Catavencu.
Obiectivele campaniei de contientizare “APARA-TE IMPOTRIVA DISCRIMINARII” sunt evidentierea prezentei fenomenului discriminarii in peisajul social romanesc actual – prin identificarea principalelor 5 categorii discriminate, dar si prin semnalarea faptului ca exista o legislatie in vigoare care pedepseste actul discriminatoriu si prin indrumarea victimelor discriminarii catre CNCD.
“Asteptam ca persoanele discriminate sau martorii actelor de discriminare sa refuze “normalitatea” acestor acte si sa reactioneze prin apelul la CNCD”, adauga Ciprian Necula.
Aceasta campanie a avut mai multe componente. In prima faza a proiectului, au fost publicate gratuit in Romania Libera si Jurnalul National 3 pseudo-anunturi de angajare – cu mesaje flagrant discriminatorii – avand scopul de a testa reactivitatea publicului fata de potentialele acte discriminatorii. Aceste anunturi trimit cititorul catre un numar de infoline unde apelantii primesc informatii despre campanie, despre ce este si cum se amendeaza legal actul discriminatoriu si despre CNCD. Infoline-ul a fost oferit gratuit de catre Open Public Services.
In cadrul conferintei de presa de lansare a campaniei “APARA-TE IMPOTRIVA DISCRIMINARII” a fost dat publicitatii si raportul "COMBATEREA DISCRIMINARII - EFICIENTA INITIATIVELOR GUVERNAMENTALE SI NEGUVERNAMENTALE", realizat de un grup de cinci experti din sfera organizatiilor neguvernamentale.
Campania media a fost derulata prin Universal McCann, in regim de gratuitate, si cuprinde un spot TV difuzat la TVR 1, TVR 2, National TV si TVKLumea, Prima TV, 4 spoturi radio difuzate de Radio Activ FM, Radio Bucuresti, Radio Delta RFI, Radio Total, Mix FM, RRA, Radio Star, Kiss FM si 3 vizualuri outdoor avand ca suport 30 de citylights-uri oferite de Euromedia.