Rezultatele unui studiu efectuat de ETA META RESEARCH pentru saptamanalul de marketing si comunicare "Mediaforum" au confirmat faptul ca nu figurile starurilor hollywoodiene, ci cele ale politicienilor atrag atentia agentiilor de publicitate. Astfel, figuri precum cele ale adjunctului primului ministru italian, Gianfranco Fini, sau a ministrului sanatatii, Giro Lamo Sirchia, ajung sa coste pana la 1,2 milioane de euro. Dar se fac si discounturi - circa 900 de mii de euro pentru un purtator de cuvant precum Pier Ferdinando Casini. In cadrul acestui studiu au fost intervievati 100 de persoane, printre care agenti de publicitate, marketing si experti in comunicare. Scopul studiului a fost sa se identifice categoriile de oameni si functii ale acestora care vor fi cel mai frecvent vizate de mesajele publicitare din acest an. 17% din spoturile din SUA, spre exemplu, faceau apel la imaginea oamenilor politici. In cazul pietei italiene, Giro Lamo Sirchia si Gianfranco Fini sunt figurile cele mai potrivite pentru promovarea produselor de lux, Pier Ferdinando Casini - pentru parfumuri, iar Romano Prodi pentru reclame la bauturi energizante.