Interpublic inregistreaza profit dupa 3 ani

Interpublic Group of Companies a reusit sa-si reduca pierderile pentru primul trimestru al acestui an la 5,4 milioane de dolari de la 13,5 milioane anul trecut, inregistrand cresteri reale pentru prima data din 2001.

Rezultatele au fost insa mai slabe decat previziunile analistilor, actiunile colosului advertisingului scazand cu trei centi per actiune. Analistii prevedeau la inceputul anului o crestere medie de 9 centi per actiune. Veniturile au crescut cu 3 procente la 1.54 miliarde de dolari, in vreme ce profitul real a crescut cu numai 0,3%.

 

Reprezentantii Interpublic, detinatoarea unor agentii precum McCann Erikson si Initiative Media, au subliniat ca mai multe dintre agentiile subsidiare au avut rezultate bune si au castigat conturi importante pe partea de new-business. Printre noii clienti Interpublic se numara Dell Computer, Pfizer Viagra si brandul American de imbracaminte “Old Navy”. Printer cei mai importanti clienti pierduti se regaseste contul HSBC care nu se mai afrla in curtea agentiei Lowe.

 

Interpublic s-a confruntat cu dificultati financiare in urma unei campanii  majore de achizitii la mijlocul anilor ’90 si a unui scandal administrativ. In prezent este implementat un program menit sa readuca performanta in curtea Interpublic.

 

Pe de alta parte incercarea de revitalizare a profitului a presupus si chetuieli importante inclusiv achitarea unei garantii pentru terminarea inainte dfe termen a contractului semnat cu British Grand Prix.