Tacoda Systems, companie ce pune la puct tehnologii de targeting comportamental, dezvolta in prezent o retea de tip pay-for-performance, ce include site-uri de continut unde vor fi postate atat reclame-text cat si alte mecanisme ce fac parte din tehnologia de stabilire a profilurilor de audienta, scrie site-ul clickz.com.
Programul, care va fi lansat la sfarsitul primaverii - inceputul verii 2004, reprezinta o provocare pentru programele de publicitate contextuala rulate de jucatori importanti pe piata motoarelor de cautare cu plata precum Google si Overture.
“Exista o cerere destul de limitata din partea companiilor pentru servicii de cautare complexe, care sa ofere publicitate cu un raport superior cost-eficienta, si cat mai bine orientata catre potentialii clienti interesati de serviciile sau produsele pentru care se face publicitate”, a declarat Dave Morgan, CEO Tacoda Systems.
Tacoda a reusit sa convinga pana acum patru dintre clientii sai, ale caror nume nu au fost date publicului, sa intre in reteaua AudienceMatch. Printre clientii companiei se numara USAToday.com, Tribune Interactive, Condenet, Advance Internet si Weather.com.
Cateva siteuri au inceput sa testeze programul, iar altele vor demara testele in urmatoarele saptamani. In timpul verii este de asteptat ca programul sa ia o amploare si mai mare. Reteaua AudienceMatch este deschisa si pentru companiile care nu sunt in prezent clienti Tacoda Systems.