Ford Motor Co. si-a exprimat nemultumirea in legatura cu publicarea unei reclame online, in care apare imaginea generata de calculator a unei pisici decapitate. Ford a tinut sa precizeze faptul ca ad-ul a fost publicat fara acordul companiei.
Ad-ul pentru Sport Ka, versiunea hatchback comercializata in Europa, ilustreaza o pisica portocalie care se urca pe masina si, curioasa, “isi vara capul” in masina prin trapa de pe capota, scrie The Detroit News.
Spotul continua, iar trapa se inchide prinzand capul pisicii. Pisica se zbate si, dupa o scurta perioada de timp, corpul neinsufletit al animalului aluneca si cade pe asfalt.
Ford spune ca spotul a fost realizat de agentia Ogilvy&Mather fara acordul companiei, ca parte a unei campanii “viral marketing” pentru noul SportKa.
Viral marketing este un tip de e-mail marketing, un echivalent al telefonului fara fir si, de obicei, lanseaza destinatarilor invitatia de a trimite e-mailul si altor prieteni.
Intr-o declaratie oficiala a purtatorului de cuvant, Ogilvy a precizat ca spotul video, care nu a fost aprobat de Ford, a fost de fapt o “scurgere de informatie” in data de 1 aprilie care a fost transmisa pe tot globul prin intermediul postei electronice.
Atat Ford Motor Co. cat si Ogilvy&Mather au calificat reclama drept inacceptabila si de prost gust. “Actiunea spotului video a fost in intregime generata pe calculator, si dorim sa ii asiguram pe iubitorii de animale ca nici o pisica nu a avut de suferit in procesul de realizare al acestui spot”, au declarat oficialii Ogilvy.