Leo Burnett USA lupta sa pastreze contul “Toys R Us”

Leo Burnett USA, cea mai importanta agentie de publicitate din Chicago se regaseste in postura cel putin ciudata de a lupta pentru pastrarea celui mai premiat cont din portofoliu.

Toys R Us, companie care comercializeaza jucarii cu amanuntul, a decis, in urma presiunilor pietei, sa analizeze daca partea de creatie a campaniilor publicitare ale firmei vor ramane sau nu la Leo Burnett.

In ciuda faptului ca realizarile Burnett au avut succes, si aici se poate enumera revigorarea lui “Geoffrey”, girafa vorbitoare, magazinele de desfacere cu amanuntul au preluat o importanta parte a pietei cauzand pagube semnificative celor de la Toys R Us in ultimii ani.

 

Toys R Us aloca peste 110 milioane de dolari anual numai pentru campaniile publicitare, situandu-se astfel in topul clientilor cu cele mai mari bugete publicitare din protofoliul Burnett.

 

“Ca si companie am decis sa ne revizuim strategia pe piata americana a magazinelor de jucarii”, a declarat Warren Kornblum, vicepresedinte executiv si chief marketing officer Toys R Us.

 

Leo Burnett a aratat ca este dispusa sa lupte pentru pastrarea contului, cu toate ca, de cele mai multe ori, detinatorii conturilor nu ies niciodata prea bine in analizele de piata, spune The Chicago Tribune.

 

“Suntem hotarati sa aparam si sa pastram contul Toys R Us in portofoliul Burnett”, a afirmat un prurtator de cuvant  al Leo Burnett intr-un comunicat de presa. “Avem o relatie buna cu clientul pe care nu avem de gand sa il dezamagim, iar orice companie concurenta este binevenita sa intre in competitie”.

 

Recentul bilant al contului Toys R Us vine intr-un moment crucial pentru Leo Burnett. Acesta este primul mare test de care se loveste noul presedinte Tom Bernandin si noul director de marketing Ben Klein. Cei doi au declarat ca partea de new business reprezinta o prioritate pentru ei dupa luni de zile in care Burnett a ratat mai multe pitchuri new business. Pentru moment se pare ca descrierea posturilor celor doi implica ceva munca de pompieri, din moment ce se vad nevoiti sa stinga incendiile deja existente in cazul anumitor conturi aflate la Burnett.

 

Agentia spera sa castige si o alta lupta. Armata Americana va pune la bataie un cont publicitar de 100 de milioane de dolari pentru un bilant obligatoriu care va fi initiat in cateva saptamani.

 

Toys R Us a anuntat ca bilantul contului are in vedere un numar restrans de agentii care vor fi invitate sa isi prezinte ideile si propunerile, iar pana la sfarsitul lunii mai se preconizeaza aflarea castigatorului.

 

Burnett a fost agentia care a detinut contul timp de cinci ani. Acest bilant intervine in conditiile in care actiunile Toys R Us au fost cotate din ce in ce mai prost de catre analisti. Acestia au invocat faptul ca Toys R Us nu a fost capabila sa identifice o nisa de piata prin intermediul careia sa depaseasca in vanzari marile magazine retail.