Autoritatea pentru reglementarea standardelor in publicitate (ASA) a catalogat campania ca iresponsabila din moment ce promova indatorarea si absenteismul de la locul de munca.
Banca on-line Egg a fost criticata in urma unei reclame care incuraja oamenii sa se indatoreze si sa simuleze boli pentru a scapa de munca de birou.
Egg a distribuit in ianuarie un newsletter prin intermediul postei electronice prin care sugera acestora soutii pentru a scapa de “moleseala” de dupa Craciun: “Sunati la locul de munca si spuneti-le ca sunteti bolnav sau ati plecat la cumparaturi”.
ASA a recunoscut ca in newsletter-ul respctiv exista o nota de umor insa a cerut bancii declinarea acestui tip de abordare in comunicarea dintre banca si clientii acesteia pe viitor.
Ca urmare a mustrarilor primite de la ASA, banca si-a cerut scuze pentru e-mailul catalogat “extrem si glumet”, sustinand ca tonul scrisorii este perfect compatibil cu profilul clientilor sai, in marea lor majoritate tineri deschisi catre nou, muncitori, dar pusi pe glume.
Newsletter-ul incepea in modul urmator: “Suferiti de sindromul SAD (skint and depreseed – n.r. lefter si deprimat).” Si continua: “Anul Nou vine si trece. Deciziile luate la ora 11:50 tocmai au fost spulberate de venirea orei 12:01, iar contul tau din banca arata ca si cum Nick Leeson tocmai a facut o retragere de fonduri” – aluzie la omul de afaceri ale carui pierdei in 1995 pe piata Futures a dus la falimentul Bancii Barings.
Iar scrisoarea continua: “Fa-ti un serviciu si ia-ti o seara libera, rasfata-te, sau pur si simplu scrie si lipeste biletul pe panoul de afisaj”
“Nu poti face fata ritmului de lucru? Arunca o tuse seaca si da-te lovit in aripa... apoi poti sa tragi un pui de somn si sa te gandesti cu ce te-ai mai putea rasfata.”
Un oficial al bancii Egg a declarat pentru prnewswire.com: “Nu a existat nici o clipa in care sa credem ca sfaturile care se regasesc in reclama, exagerari vadite de altfel, vor putea influenta in vreun fel clientii nostri”.