Martie

Mesaje-spam ale autoritatilor chineze, catre telefoanele anuntatorilor ilegali de mica publicitate (Imagoo, 31 martie 2003)

Oficialii unei provincii chineze trimit mesaje vocale preinregistrate catre cei care, dupa ce au comis ilegalitatea de a lipi mici anunturi in zone nepermise, au facut si prostia de a-si lasa numarul de telefon scris pe aceste hartiute.

Anunturile de "mica publicitate" expuse pe pereti vorbesc despre oferte de carti de identitate false si diplome academice contrafacute.

Mesajul suna cam asa: "Ati incalcat legea prin lipirea ilegala de anunturi. Incetati aceasta activitate si mergeti la Biroul Administratiei Locale pentru a fi sanctionat". Acest mesaj vocal este primit de infractor o data la 20 de secunde. Este evident ca posesorul numarului de telefon renunta destul de repede la numar si astfel pierde si "afacerea". Ceea ce urmaresc si autoritatile locale.

Numerele de telefon sunt adunate in urma fotografiilor facute anunturilor expuse ilegal. (news.com)

 

Spatiu publicitar mai putin, lansare de film intarziata (Imagoo, 31 martie 2003)

Lansarea ultimului film, in care a jucat actrita americana Meg Ryan, a fost anulata de catre Paramount, de teama efectului pe care razboiul il va avea asupra popularitatii filmului.

Se presupune ca filmului, in care Meg Ryan joaca rolul unui impresar de box, i s-a intarziat lansarea pentru ca Paramount nu intentioneaza sa investeasca in publicitatea filmului. Motivatia casei de productie ar fi ca spatiul publicitar intre programele TV este des utilizat pentru a difuza noutati de pe frontal irakian. Alta posibila cauza ar fi faptul ca interesul publicului pentru razboi este mult prea mare, astfel incat lumea nu va fi tentata sa iasa la cinematograf.

Filmul era programat sa aiba premiera internationala pe 25 Aprilie 2003, informeza BBC News.

 

LOWE New York castiga "New York Pride" la ADDY Awards (Imagoo,31 martie 2003)

La a noua editie a festivalului ADDY Awards, ce a avut loc joi- 20 martie, LOWE New York a castigat premiul "New York Pride" pentru creatia sa intitulata "Flag" ("Steagul"), un tribut adus victimelor evenimentelor din 11 septembrie 2001, se arata intr-un comunicat al agentiei. Comandata de Newspaper Association of America, macheta "Flag" este o vizualizare verticala a steagului american, în care 2 dintre liniile rosii au fost înlocuite de linii negre - turnurile gemene. Textul este extrem de simplu: "In memoriam".

Macheta a fost publicata în numerele din septembrie 2002 ale mai multor reviste americane si a fost oferita gratuit ziarelor care si-au exprimat dorinta de a o publica în memoria victimelor atacurilor teroriste din septembrie 2001. Din cele 46 de Gold ADDYs decernate pentru activitatea publicitara a anului 2002, cele mai multe (12 Gold ADDYs) au fost castigate de Bozell, agentie ce va fi în curand preluata de reteaua LOWE. Pe locul doi ca numar de premii se situeaza LOWE, care a castigat 10 premii ADDY. Membra a Interpublic Group of Companies (NYSE: IPG), LOWE & Partners Worldwide este a patra retea de publicitate din lume. LOWE & Partners are birouri în peste 90 de tari si peste 9000 de angajati în reprezentantele sale din întreaga lume.

Sky Club din New York a fost gazda ADDY Awards, eveniment organizat de Federatia Americana de Publicitate pentru sarbatorirea si recunoasterea excelentei creative în publicitate. ADDY Awards are un numar de 60.000 de înscrieri la toate categoriile media. În Romania, LOWE sarbatoreste anul acesta un deceniu de la înfiintare. În tot acest timp, agentia a fost în permanenta în topul primelor 5 agentii de publicitate din tara.

 

McCann/Creative Services lanseaza promotia MINI-PRIMAVARA COCA-COLA (Imagoo,28 martie 2003)

McCann/Creative Services a lansat promotia Mini-primavara Coca-Cola pe 24 martie. Promotia va dura pina la inceputul lunii mai si cuprinde un spot TV de 30", un spot radio de 20" si materiale pentru punctele de vinzare. Titlul campaniei face legatura cu premiul mare al promotiei: masini Mini One. Mecanismul Promotiei este 'instant win'. Uitandu-te sub capac, poti descoperi ca ai castigat una din cele 5 masini Mini One, unul din cele 25.000 de ceasuri Coca-Cola sau una din cele 500.000 de sticle de Coca-Cola de 0,5l.

Octavian Segarceanu, Deputy Creative Director si regizor pentru acest spot, declara: "Independenta de capriciile vremii acestui inceput de an, MINI-PRIMAVARA COCA-COLA este o primavara personala. Cei patru tineri pe care i-am ales in distributia spotului demonstreaza acest lucru: satui de iarna care nu se mai termina, ei ies in oras ca ghioceii de sub zapada. Cei patru sfideaza temperatura de minus 5 grade (asa de frig a fost la filmare!), devenind prin atitudine si vestimentatie un fel de vestitori ai anotimpului care parca nu mai vrea sa vina. Ideea mi-a venit din ratiuni oarecum pragmatice: spotul de promotie Coca-Cola trebuia sa respire a primavara, iar la data estimata pentru filmare nu am fi iesit inca din iarna. Asa ca am transformat dezavantajul in avantaj... Dupa "Recolta de toamna", acesta este al doilea spot important pe care l-am regizat pentru Coca-Cola (multumesc in primul rand Irinei, Danei si lui Andy pentru incredere). Mini-productia pe care o puteti vedea pe micile ecrane este foarte aproape de viziunea mea initiala. Si aici e meritul glorioasei echipe de la Castel Films & Abis Studio."

Echipa McCann/Creative Services care a lucrat la acest proiect:

Creatie: Octavian Segarceanu (Deputy Creative Director)/ Radu Tinc (Art Director);

Client Service: Beatrice Trifan (Account Director)/ Raluca Popescu (Account Manager)

A/V production: Tiberiu Munteanu (A/V Producer)

Casa de Productie: Castel Film, Abis Studio

Regizor: Octavian Segarceanu

Director de imagine: Alex Sterian

Echipa TCCC:

Irina Ionescu: Grup Brand Manager Coca-Cola si Coca-Cola light

Dana Ichim: Junior Brand Manager Coca-Cola

 

Primul magazin de mobila clasica ( IMAGOO, 28 martie 2003)

Class, cunoscutul distribuitor de mobila "de vita nobila" care face parte din familia Mobexpert, a deschis în Bucureoti primul sau magazin de mobilier clasic, o investi?ie de 500 000 de Euro. Lansarea noului magazin Class marcheaza începutul colaborarii cu doi furnizori de mobila de casa, de marca internationala: Selva si Dall'Agnese.

Magazinul Class face parte dintr-o retea nationala de opt magazine care distribuie marci internationale de mobilier precum Natuzzi, Ciacci, Petrovich la Zanni, Scavolini si,de curând, Selva si Dall'Agnese.

 

Reduceri de preturi la Ad.Print (Imagoo, 27 Martie 2003)

In urma sarbatorii Bunei Vestiri organizatorii Ad.Print diminueaza substatial taxele de participare

In zilele de 1 si 2 mai accesul la complexul Lebada se va face contra sumei de 100.000 lei de persoana. In data de 3 mai, ziua Galei de Premiere, taxa este de 500.000 lei. In ultima zi a Ad.Print, 4 mai, accesul este liber. Platitorii vor putea fi prezenti la toate momentele festivalului cu exceptia seminariilor unde acces vor avea cate 5 reprezentanti ai fiecarei agentii participante in concurs. Cei 5 reprezentanti vor trebui anuntati nominal pana la data de 21 aprilie la adresa de e-mail . Participarea la seminarii nu va implica costuri suplimentare din partea agentiilor participante. Astfel, taxele de participare anuntate in kit-ul de inscriere nu mai sunt valabile. Entry fee-urile pentru lucrari si campanii raman neschimbate.

Badge-urile de acces vor putea fi achizitionate direct la Lebada. Pentru ziua Galei de Premiere se vor putea face rezervari la secretariatul Ad.Print (Madalina Popa -4107305).

Reducerea taxelor a fost adoptata pentru a permite cat mai multor studenti de la Comunicare sau Arte Frumoase sa se poata bucura de spiritul Ad.Print. Diferenta de costuri va fi acoperita de catre sponsorii festivalului.

Pe de alta parte, organizatorii Ad.Print intentioneaza sa gazduiasca in cadrul festivalui o expozitie de arta care sa contina lucrari ale creativilor din agentiile de publicitate. Aceasta expozitie doreste sa infatiseze "creativitatea creativilor" dincolo de realizarile pentru clienti. Asa ca orice Art Director, Copywriter sau chiar Creative Director care are pe-acasa, la birou, intr-o galerie un desen grafic, o pictura, o sculptura, o fotografie de care este mandru si care considera ca il reprezinta si, mai ales, pe care doreste sa o expuna timp de patru zile la Ad.Print, este rugat sa scrie la aceeasi adresa de e-mail de mai sus pana la data de 14 aprilie.

Competitia intre agentii poate fi continuata si in afara concursului propriu zis. Nike organizeaza in cadrul Ad.Print un concurs de baschet adresat publicitarilor. Sunt acceptate in concurs echipe a cate 3 jucatori.

 

McCann a câstigat pitch-ul pentru ziarul Adevarul (Imagoo, 26 Martie 2003)

Ziarul Adevarul a ales McCann Creative Services pentru a realiza urmatoarea campanie publicitara a publica?iei.

Echipa McCann-Erickson care a lucrat la acest proiect: Peter Lysak - Client Service Director, Ramona Sima - New Business Manager, Adrian Bo?an - Creative Director, Alexandru Dumitrescu - Senior Copywriter, Crai?a Coman - Copywriter, atefan Vasilachi - Art Director, Octavian Segarceanu - Deputy Creative Director, Radu Tinc - Art Director, Mihai Trandafir - Head of Planning, Dana Bulat - Senior Media Manager.

La pitch au mai participat agen?iile TBWA, Focus/Publicis, Graffiti/BBDO, FCB,GMP oi Adviser.

 

De doua ori Dumitrescu pentru GMP (Imagoo, 27 martie 2003)

Florin Dumitrescu este Executive Creative Director la agentia de publicitate GMP Advertising. El vine de la agentia Notorious unde a ocupat functia de senior copywriter. Florin Dumitrescu s-a alaturat echipei de creatie de la GMP, unde Creative Director este un alt Dumitrescu: Bogdan. De 9 ani in publicitate (din care 5 in agentii multinationale), pe posturi de Copywriter, Senior Copywriter, Creative Director si Creative Strategist, Florin a participat la lansarea unor brand-uri precum Connex Go, Untdelemn de la Bunica, Dufa, Flanco, Vita C etc., a creat unele slogane precum cele pentru Flanco, Untdelemn de la Bunica, dar este mai cunoscut publicului larg ca textier si membru fondator al trupei Sarmalele Reci. Doctorand in lingvistica, Florin a si predat timp de 3 ani la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine a Universitatii Bucuresti materii precum retorica si teoria argumentarii.

 

Noul spot la Bucegi si capitalismul romanesc (Imagoo, 25 Martie 2003)

Anul trecut concernul Brau Union a decis sa reinvie brandul Bucegi. Strategia de comunicare realizata de agentia Leo Burnett s-a axat pe conceptul Împreuna la bine si la rau dezvoltat prin prezentarea umoristica a unor situatii tipice din perioada comunista: cozi, întreruperi de curent, program TV de 2 ore, etc.

Comunicarea a fost un succes atat ca realizare (premii importante pentru cea mai buna campanie Tv - sectiunea Bauturi alcoolice - la Ad Or oi Golden Drum-Portoroz), cât si ca obiective de marketing (locul 2 în segment în 2002, notorietate spontana 21%, notorietate asistata 74%, trial 21%).

În 2003, provocarea Leo Burnett a fost sa aduca comunicarea brandului în prezent. Conceptul Împreuna la bine si la rau a fost pastrat, dar abordarea strategica s-a schimbat: daca pe vremuri Bucegi te ajuta sa supravietuiesti comunismului, acum brandul te ajuta sa te adaptezi la capitalism.

Spotul Piticii pastreaza tonul optimist sintetizat de semnatura Noi sa fim sanatosi. Povestea este una caracteristica pentru target: persoane peste 40 de ani cu un nivel educational si de venit scazut, potentiali someri care încearca sa se adapteze la noua realitate sociala. Indiferent daca reusesc sau nu, ei gasesc mereu o solutie sa mearga mai departe.

Filmarea realizata în priza directa da spotului un aspect de documentar, vocea neprelucrata a personajului întregind, astfel, autenticitatea povestii. Interesant este si faptul ca regizorul Radu Muntean a cerut agentiei o echipa cât mai restrânsa tocmai ca sa poata pastra naturaletea personajului.

Din pacate, bugetul a permis executia unui singur spot, ceea ce dezavantajeaza dezvoltarea conceptului creativ care impune mai multe spoturi asa cum s-a întâmplat si anul trecut. În plus, difuzarea spotului se va face în perioada 14.03-14.05.03, conform intentiilor actuale ale clientului, ceea ce reprezinta deja un dezavantaj in comunicarea brandului pe perioada verii, adica exact in sezonul cel mai ofertant consumului de bere.

Pe de alta parte, Bogdan Naumovici, director de Creatie la Leo Burnett spune ca difuzarea spotului a avut un rezultat auxiliar: afacerea creatorului de pitici a început sa mearga...

Echipa Leo Burnett care a realizat acest spot este formata din : Bogdan Naumovici-Creative Director, Lucian Urdea -Copywriter, Petru Cuciuc-Art Director, Diana Tataru-Brand Communication Manager, Mugur Patrascu-Brand Communication Executive, Laura Georgescu-Baron-A/V Production Director. Spotul a fost produs de Saga Film si regizat de Radu Muntean.

 

Tempo a conceput noua campanie Radio 21 (Imagoo, 25 Martie 2003)

Noua campanie, derulata sub sloganul "Radio 21. Statie de distractie", este sustinuta prin spot TV si machete de presa, atât in presa nationala, cât si in cea locala.

Campania de imagine realizata de Tempo Advertising este însotita de o noua sigla si o noua grila de programe Radio 21, anunta un comunicat al agentiei.

Pentru o folosire mai eficienta a bugetului de media alocat, spotul TV intitulat "DJ Office", este prezentat in trei variante diferite de lungime.

Campania a debutat cu spotul de 45 sec., ce prezinta povestea detaliata, astfel incât actiunea sa fie inteleasa clar. Strategia media cuprinde si cut-uri de 30 sec. si 20 sec. care concentreaza povestea principala si mesajul, oferind mai putine detalii de atmosfera.

Inainte de a fi difuzat la posturile TV spotul a fost testat cu sprijinul IRSOP prin metoda de masurare electronica a reactiilor fata de reclama cu ajutorul analizorului perceptiv si in focus grupuri reprezentative. De asemenea sloganul si noua sigla au fost alese dintr-o serie de propuneri tot in urma unor sedinte de testare, care au indicat cea mai buna solutie de comunicare.

Spotul TV a fost realizat in colaborare cu casa de productie Carter, regia este semnata de Radu Muntean, director de imagine Tudor Lucaciu. Coloana sonora aleasa pentru a ilustra conceptul "Statie de distractie" este hit-ul formatiei Voltaj, "20 de ani".

Radio 21 este cel mai ascultat post de radio din Bucuresti, cu acoperire nationala in 17 orase si un total de 800000 de ascultatori zilnic, conform ultimului sondaj de audienta realizat de IMAS, in octombrie 2002.

 

Scala Thompson continua campania la Joe (Imagoo, 24 Martie 2003)

Agentia de publicitate Scala Thompson a realizat, in luna martie, un nou spot TV pentru promovarea napolitanelor Joe, produs al Nestle Romania. Spotul "Aladin", ruleaza pe principalele canale TV si va fi sustinut de o campanie de comunicare integrata. Acesta continua seria inceputa acum doi ani cu spoturile "Statuia", "Pestele" si "Outdoor", se arata intr-un comunicat dat publicitatii de catre agentia Scala Thompson.

Filmarea spotului a avut loc la inceputul lunii martie, iar post-productia s-a realizat la studioul Abis. Echipa care a dus la bun sfarsit acest proiect a fost compusa din Radu Muntean (regizor), Tudor Lucaciu (director de productie), Gabi Antal (Castel Film), George Stefanescu si Marius Dumitrascu (Nestle Romania), Alexandra Tinjala, Liana Cojocaru, Dragos Traistaru si Mihai Cojocaru (Scala Thompson).

 

Alianta de exceptie intre Motorola si MTV (Imagoo 24 martie 2003)

Cea mai mare alianta din toate timpurile atat pentru Motorola, cat si pentru MTV s-a incheiat de curand printr-un contract de peste 75 de milioane de dolari pe o perioada de trei ani, anunta un comunicat al agentiei Lowe.

Conform contractului, Motorola va crea cea mai performanta platforma pentru divertisment pe telefonul mobil; astfel, experienta MTV va fi extinsa catre lumea tehnologiei wireless .

Acest contract absolut unic reprezinta cea mai mare colaborare din toate timpurile dintre Motorola si MTV International. Intelegerea dintre cei doi giganti va duce la extinderea programelor MTV in afara granitelor Americii catre lumea fara fir, gratie puterii si popularitatii aparatelor Motorola. De asemenea, contractul va asigura localizarea programelor si evenimentelor MTV si a strategiilor interactive si de web.

Pe baza influentei de care se bucura MTV printre tineri si a experientelor postului de televiziune cat priveste muzica si formarea unui stil de viata, precum si pe baza tehnologiei de varf si a solutiilor inteligente ale companiei americane Motorola, cele doua companii vor dezvolta activitati de marketing create si implementate local in diverse regiuni de pe glob. Impreuna, MTV International si Motorola vor asigura un nou mediu care schimba radical felul in care oamenii isi folosesc telefonul mobil, creand o experienta excelenta de divertisment pe telefonul mobil pentru consumatori - de la text la convorbiri revolutionare si distractie maxima.

Alianta de 75 de milioane de dolari va include urmatoarele componente, personalizate astfel incat sa raspunda diverselor cerinte ale consumatorilor din fiecare regiune:

programe inovatoare MTV pre-incarcate pe telefoane mobile Motorola, inclusiv tonuri de apel, jocuri, imagini si mult mai multe surprize;

- noi spectacole MTV in fiecare regiune din lume, cu accent pe tinerii cantareti si noile stiluri de muzica;

- acces mobil la site-urile Motorola si MTV;

- evenimente si promotii MTV/Motorola in direct.

Aceasta colaborare presupune promovarea caracteristicilor si programelor MTV si folosirea lor pe telefoanele Motorola in toata lumea, precum si o varietate de activitati si evenimente concepute si implementate la nivel local pentru a reflecta diferenta de stil, cultura si stare de spirit a fiecarei piete.

Pentru utilizarea la nivel global, Motorola si MTV vor dezvolta impreuna interfete wireless pentru a fi incluse in meniul telefoanelor din zonele de navigatie. Aceasta interfata va contine link-uri directe catre programe si evenimente MTV si Motorola integrate sau descarcabile, actualizate si localizate continuu. Ofertele initiale includ jocuri, optiuni descarcabile - fundaluri, screensavere si tonuri de apel incluse - de la vedetele MTV la informatii despre muzica si concerte sau promotii speciale.

In fiecare regiune, MTV si Motorola vor introduce un numar de evenimente noi de divertisment pe telefonul mobil ilustrand posibilitatile nesfarsite create de aceasta noua colaborare. Ca piesa centrala in regiunile din intreaga lume va fi difuzarea unui show de 30 de minute pe MTV prezentand muzica noua intr-o maniera cu totul diferita. Pe masura ce ideea prezentarii noilor vedete va trece toate granitele, in fiecare regiune va fi creat un show specific, care sa fie pe placul stilurilor si gusturilor locale. Multimea de servicii de mesagerie mobila (SMS, EMS, MMS), extensiile online, evenimentele in direct si promotiile comerciale vor crea o oferta completa integrata prin toate mediile. In plus, tehnologia MotoMixer creata de Motorola (ce ofera posibilitati de mixare mobila online pentru crearea de tonuri de apel unice) va juca un rol important cat priveste posibilitatile de personalizare mobila prin muzica.

MTV: Music Television reprezinta brandul multimedia numarul unu destinat tinerilor. MTV: Music Television poate fi urmarit in 367 milioane de case din 164 de tari prin 38 de canale, in 17 limbi, in Asia, Australia, Canada, Europa, America Latina, Rusia si Statele Unite. Printre proprietatile MTV se numara, de asemenea, 21 de pagini web locale in intreaga lume, precum si publicatii, home video, radio, inregistrare muzica, acordarea de licente si divizia de prezentare de filme - MTV Films. MTV este marca inregistrata a Viacom International Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).

Motorola, Inc. (NYSE:MOT) este lider mondial in asigurarea de comunicatii si solutii electronice integrate. Vanzarile au fost de 26,7 miliarde de dolari in 2002. Motorola este o companie globala orientata catre practici etice in afaceri si inovarea tehnologiilor importante care creeaza produse mai inteligente si ofera o viata mai buna oamenilor, traditii stabilite inca de la fondarea companiei de acum 75 de ani.

 

A inceput hartuirea textuala a lui Filip Stoler (Imagoo, 24 Martie 2003)

Filip Stoler, fost Senior Copywriter la Notorius, "joaca" acum pe aceeasi pozitie in cadrul agentiei Adviser si este, in acelasi timp, realizatorul noii emisiuni "Hartzuire textuala" de la Radio Star. Cu un format cvasi-inedit, emisiunea este difuzata de luni pana joi incepand cu ora 22 din 24 martie.

"Românii au o mare dorinta de a-si varsa of-ul ori de câte ori li se ofera ocazia. Telefoanele se înrosesc la talk-show-urile radio si tv, un reporter acopera un eveniment - ei se înfig în fata camerei, daca sunt invitati la o emisiune în direct nu le ajunge niciodata timpul acordat. Hartuire Textuala îsi propune sa provoace acele persoane cu manifestari spontane, asemanatoare cu cele performate de personalitati ca Dinescu, Calinescu, C.T. Popescu, Rica Raducanu, Bela Karoli, la dovedirea calitatilor lor în fata publicului larg. Fiecare dintre noi a întâlnit persoane de pe diferite paliere sociale care îsi exprimau extrem de dezinvolt, original si haios opinia fata de un subiect sau altul. De la mecanici auto la proiectanti, de la vânzatori la frizeri, de la tarani la sociologi, în fiecare categorie se gasesc indivizi care au, cum îmi place sa spun, 5000 de wati în gât", a declarat Filip Stoler, gazda emisiunii Hartuire Textuala.

 

"Vorbind despre festivalul de publicitate de la Novi Sad..." (Imagoo, 20 Martie 2003)

Sint placut surprinsa, festivalul a fost la prima editie, foarte multi oameni si prezentari la Novi Sad... Alexandra Jovanovic, Copywriter Hammer Creative.

Cel mai distractiv festival de publicitate la care am fost vreodata. Piata din Europa de Est si Centrala poate doar fi "cucerita" la pretul unei dureri de cap enorme. Florian Meckel, Liber Profesionist

Am fost rugat sa scriu o singura propozitie. O sa scriu cateva in plus. Idei briliante. Pritenie incredibila. Sentiment deplin. Ljubisa Crmadale, Dreative Director Start.Up.

Budgetul, timpul pentru pregatiri - 3 luni - mult respect. Astept anul viitor un budget mai mare si sper sa mai intilnesc prietenii facuti la festivalulul din acest an. Bert Binning, Liber profesionist

Sint atit de obosit. Sint bucuros ca s-a terminat. Am muncit prea mult pentru acest festival. Sper ca anul viitor festivalul sa fie mai planificat. George Ilic, Video Editor Hammer Creative

Misto la inceput, mai rau spre sfarsit. Dragan Varovic, Consultant IT si membru al juriului.

Festivalul este un suces, multe idei noi si multe contacte intre agentiile de publicitate. Noi avem nevoie de festival, festivalul are nevoie de noi. Miloc Jovanovic, Presedintele festivalului si Creative Director Hammer Creative

Sper ca anul viitor, premiile sa fie in forma de pui si nu de bec. Lazar Boskovic, Creative Director AGIP PROP