Ce ne spune MCTI despre piata de comunicatii in 2003 si 2004 (Imagoo, 2 iunie 2003)
Valoarea pietei de comunicatii a fost estimata pentru 2003 la 3,6 miliarde de euro iar pentru 2004 se aoteptata o creotere de pîna la 4,2 miliarde de euro, a spus Radu Cernov, Director General pentru Comunicatii în MCTI, pe 29 mai, la deschiderea oficiala a conferintei "Bucla Locala".
Olimpiadele Comunicarii si-au anuntat castigatorii (Imagoo, 3 iunie 2003)
Un editor si un colaborator Imagoo au facut parte dintr-o echipa finalista la Olimpiadele Comunicarii fara insa a castiga vreun premiu. Acestia sunt Stefan Chiritescu si Mimi Pasare din echipa Machiavelic ADV alaturi de Ina Revnic, Marian Costache si Calin Buzea. Proba la care au participat a fost Comunicare politica, sloganul: We are living in a ad-eat-ad world, tema: Gasirea unui candidat PSD credibil pentru Primaria Timisoara iar clientul: Alexandru Sassu-PSD. Felicitam echipa/echipele castigatoare dar pentru ca nu am avut placerea de a scrie o stire de genul: Un editor si un colaborator Imagoo au castigat Olimpiadelor Comunicarii, ne oprim aici. Nimic mai mult.
Grapefruit Design creeaza identitatea 121Marketing (Imagoo, 3 iunie 2003)
Grapefruit Design a creat identitatea vizuala pentru 121Marketing ca parte a unei campanii de comunicare initiate de companie, care a purtat pâna de curând numele de 121 Mail, informeaza un comunicat al agentiei.
Noua identitate este în uz în toate materialele de comunicare ale companiei începând de astazi, 2 iunie 2003. Scopul campaniei este pozitionarea 121Marketing ca un furnizor full-service ce permite consumatorilor oi marcilor sa interactioneze direct oi individualizat, creând relatii unice oi puternic personalizate. Reprezentând în mod subtil particula „121” sub forma unei siluete umane într-o postura dinamica, identitatea vizuala creata de Grapefruit Design descrie o companie inovativa, calda oi energica, ce îmbina perfectionismul cu un stil de comunicare direct oi prietenos.
121Marketing este o companie de marketing direct ce ofera servicii de management al bazelor de date, direct mail, drop mail, field marketing oi promovarea vânzarilor.
In USA, McKann Erikson si Publicis worldwide au fost depasite de o agentie mica (Imagoo, 5 iunie 2003)
Mica agentie publicitare Via Group din Portland SUA a castigat un cont in valoare de $10 milioane. Misiunea de creeatie a fost acredintata lor de catre American Skiing Company care doreste sa promoveze un punct turistic.
Surse din publicitatea americana au confirmat faptul ca, contul a fost incredintat agentiei Via Group, decizie luata de curand. Decizia a fost surprinzatoare, mai ales datorita faptului ca Via Group s-a ocupat de domenii care nu aveau legatura cu turismul. Se pare ca visul (publicitar) american inca traieste… Noi asteptam concursul national de la Azuga.
Mai multi bani in publicitatea din Anglia. La noi cum o fi? (Imagoo, 5 iunie 2003)
Un studiu riguros realizat de firma Nielsen Media Research arata o crestere constanta a investitiilor in publicitatea din Anglia. Luand ca exemplu luna aprilie, cresterea generala a banilor cheltuiti in publicitatea engleza a crescut cu 4%. Vestea este foarte bine primita de catre publicitari, care intrezaresc terminarea recesiunii economice ce a dominat mediu publicitar in ultimul deceniu. In ultima vreme, Procter & Gamble, compania cu cele mai mari investitii publicitare din Marea Britanie a crescut bugetul publicitar cu 26%, urmat de alte firme mari precum Ariel, Sunny Delight, Pringles si L’Oreal.
Jurnalist japonez arestat pentru o bomba din Irak in Iordania! (Imagoo, 5 iunie 2003)
Un fotograf de origine japoneza a luat cu el un suvenir din Irak – o bomba irakiana. Bomba, a explodat ulterior in aeroportul din Iordania, omarand un paznic. La inceputul lunii mai, fotograful a fost surprins de controlul de securitate la aeroportul iordanian. La deschiderea bagajului, bomba a explodat omorand vamesul iordanian si accidentand inca 3 oameni. Jurnalistul japonez nu prea a inteles sentinta sa de 1,5 ani inchisoare, argumentand ca “nu stia ca bomba era reala, si chiar daca ar fi fost, o credea deja detonata”.
UEFA Champions league isi schimba imaginea (Imagoo, 5 iunie 2003)
UEFA Champions league isi va schimba imaginea relateaza The Guardian. Actuala sigla, folosita de la mijlocul anilor 90 va fi schimbata cu una mai atractiva si inovativa, cel putin asa spera organizatorii campionatului care au predat contul agentiei de design English & Pockett.
Dennis L. Wilcox pentru un nou training la Bucuresti (Imagoo, 4 iunie 2003)
Cu sprijinul Business Media Group si al revistei BIZ , profesorul Dennis L. Wilcox, director la San Jose State University si autoritate internationala in Relatii Publice va sustine un training din nou la Bucuresti. Acesta a sustinut saptamana trecuta training-ul: "Public Relations – Strategies and Tactics" audiat de un mare numar de specialisti in marketing, relatii publice si comunicare. In urma succesului avut si a solicitarilor suplimentare, profesorul Wilcox a acceptat invitatia de a mai sustine inca o zi de training, pe 5 iunie, orele 10.00 - 17.00, la Hotel Marriott.
Temele acoperite sunt:
1. Effective Communication and Persuasion
2. Effective Media Relations
3. Event Management
4. Crisis Management
5. Organizational Environment for Excelence
6. Integrated Marketing Communication (IMC) - The Role of PR.
Taxa de participare este de 200 de Euro + TVA si acopera participarea la curs, materiale de studiu, 2 pauze de cafea si masa de pranz la restaurantul Cupola. Locurile sunt limitate iar rezervarile sunt acceptate pana cel tarziu miercuri, 04.06, orele 17.00. Plata se poate face prin transfer bancar sau cash la intrarea in sala de training.
Participantii vor primi o diploma de absolvire.
Rezervarile se pot face la tel. 335 34 73 - in atentia Valentina Topliceanu sau pe e-mail la
D’Arcy si Leo Burnett au fuzionat în Franta (Imagoo, 3 iunie 2003)
Fuziunea între grupurile D’Arcy Franta si Leo Burnett Franta s-a realizat începând de luni, a anuntat CB News.
Noua entitate numita Leo Burnett Paris are ca presedinte al grupului pe Jacques Bordelais, iar vicepresedinte agentiei si grupului este François Blachere.
O noua rubrica pe Imagoo: Flash (Imagoo, 3 iunie 2003)
Incepand de astazi, 3 iunie, imagoo va propune o noua rubrica: Flash. Aceasta ar vrea sa afle raspunsuri ale oamenilor din publicitate despre chestiuni care incearca sa nu aiba treaba cu publicitatea. Dar oare exista intrebari pe lumea asta pentru publicitari care sa nu aiba treaba cu publicitateat Aceasta si multe altele sunt intrebari carora vom incerca sa le aflam raspunsul. Rubrica va avea o rata a aparitiei zilnica pana cand colaboratorii nostri din publicitate se vor plictisi sa tot raspunda, iar din acel moment cum o da Dumnezeu. Vom incerca sa abordam nu doar subiecte aiurea ci si unele de importanta existentiala majora. Multumim colaboratorilor nostri fara de care aceasta rubrica nu ar fi fost posibila.
Programul festivalului Ad’or, 11-14 iunie (Imagoo, 10 iunie 2003)
Mai e putin si vine cel mai asteptat eveniment de publicitate din Romania: Mamaia 2003, aaaaaa, ma scuzati, festivalul de publicitate Ad’or. Ultima suta de metri, ultimile pregatiri, noduri in gat, presa scrisa urla, televiziunea mai zice si ea, agentii, clienti, jurnalisti, discutii aprinse, care o fi, care nu o iesi. Anul asta se pare ca nu s-au dat acreditari de presa, oricum, nici un editor imagoo nu s-a bucurat de asa ceva. Aveam promisiuni. Daca nu vom reusi sa strangem bani de belet pana miercuri ne vom multumi sa ascultam evenimentul cu ajutorul telefoanelor unor prieteni norocosi. Dar si daca reusim…
MIERCURI 11 iunie 2003
11:00 – 18:00 – expozitie deschisa publicului
15:00 – Seminar (2h – 21/2h):
Tema: “Marketingul direct – arma secreta a publicitaţii”
Susţinut de Bruno Medicina – consultant Strategii de Comunicare, Rentrop & Straton, Bogdan Nicolae – Open Public Services şi Mihai Petroff - Mailers
16:30 – Seminar (1h):
Tema: “Headlines vs. deadlines”
Susţinut deŞerban Alexandrescu – Director de Creaţie - Headvertising
19:30 – Seminar (2h):
Tema: “SCORE”
Susţinut de Edmund Petri – membru al juriului
JOI 12 iunie 2003
10:00 – 18:00 - expozitie deschisa publicului
14:00 – Seminar (2h):
Tema: “Adolescenta – o varsta cu sau fara modelet”
Susţinut de Oana Rengle – Qualitative Manager – Mercury Research
17:00 – Seminar (2h):
Tema: “Mecanica brandului”
Susţinut de Aneta Bogdan – Managing Partner – Brandient
19:30 – Seminar (2h):
Tema: “Simplicity”
Susţinut de Basil Mina – membru al juriului
VINERI 13 iunie 2003
10:00 – 18:00 – expoziţie deschisa publicului
12:00 – Seminar (2h)
Tema: “Cum interacţioneaza consumatorul român cu brandurile de pe piaţă”
Susţinut de Cristian Manafu – editor BIZ
14:30 – Seminar (2h):
Susţinut de Dragos Militaru – New Product Manager – Coca-Cola
17:00 – Seminar (2h):
Tema: “Cannes Prediction”
Susţinut de Bogdan Naumovici – Director de Creaţie - Leo Burnett & Target
19:30 – Seminar (2h):
Tema: “Selling God”
Susţinut de Martin Casson – membru al juriului
SÂMBATA 14 iunie 2003
10:00 – 18:00 – expoziţie deschisa publicului
11:00 – Seminar (11/2h):
Tema: “Do Award–Winning Commercials Sellt”
Susţinuta de Bogdan Naumovici – Director de Creaţie - Leo Burnett & Target
13:00 – Masa Rotunda – Directorii de Creaţie români invitaţi sa vorbeasa despre creativitatea româneasca
Moderator: Liviu Druga
15:00 – Seminar (2h):
Tema “Lovemarks”
Susţinut de Ed Jones – membru al juriului
19:30 – Gala de Premiere – Palatul Parlamentului – Sala Unirii
Locaţii:
Expoziţie – Teatrul Naţional – foyere
Seminarii –Teatrul Naţional – Sala Liviu Rebreanu
Gala de Premiere – Palatul Parlamentului – Sala Unirii
Virusul Bugbear B face ravagii (Imagoo, 10 iunie 2003)
Virusul Bugbear B, care a afectat multe computere din Romania in saptamana trecuta a traversat oceanul si a “infectat” toate computerele Universitatii Stanford, anunta Reuters. Virusul a condus la o inchidere a sistemului de email a universitatii pe o perioada de 9 ore.
Virusul, care ataca computere personale, este activat imediat ce un mail infectat este deschis, chiar daca un eventual attachment nu este activat.
Surse de la Stanford au declarat ca decizia de a inchide toate sistemele de email pe o anumita perioada, se datoreaza riscului de a se trimite involuntar informatii confidentiale si mai ales infectate la alte institutii si persoane fizice. Sistemul de email a fost repus in functiune in dimineata zilei de vineri, 6 iunie. De acelasi virus s-a bucurat si revista electronica Imagoo, motiv pentru care de joi 5 iunie nu a mai avut loc nici o reactualizare a informatiilor pe site.
Spoturi cu maimute deranjeaza audienta (Imagoo, 10 iunie 2003)
Un spot TV, realizat de catre AMV.BBDO, pentru uriasul magazin Halfords este huiduit de publicul englez.
In spot, doi cimpanzei sunt imbracati in treninguri si se plimba pe biciclete lucru care fost interpretat de audienta ca “deranjant, degradant si periculos”. Nu mai putini de 150 de plangeri au fost depuse la Halfords in legatura cu acest spot. Multe organizati de protectia animalelor au protestat cerand boicoturi la nivel national si manifestand in fata magazinelor Halfords.
In ciuda protestelor vehemente, Halfords refuza sa retraga spotul argumentand ca este legal si sublinind ca vanzarile au crescut ca rezultat. Spotul, fiind acompaniat de sloganul "because you pay peanuts, we give you monkeys" a rulat deja doua saptamani incepand cu 21 Mai si nu se va mai difuza pana in iulie.
The Advertising Standards Authority opreste un print homoerotic (Imagoo, 5 iunie 2003)
Combinatia barbati goi - suspensoare si pozitii compromitatoare a fost prea mult pentru autoritatea engleza ASA (The Advertising Standards Authority) care a interzis un print realizat pentru producatorii de pantofi Patrick Cox, relateaza Media Guardian.
Printul, publicat in revista i-D a fost criticat vehement de unii cititori care considerau ca mesajul transmis este sodomie curata. Reprezentanti ai firmei Patrick Cox s-au aparat declarand ca suspensoarele arata clar faptul ca “penetrarea sexuala este imposibila” si ca oricum cititori revistei i-D nu ar fi ofensati de asemenea printuri. Dupa dezbateri, ASA a mentinut opinia sa initiala, interzicand total printul, cu explicatia ca multi oameni se simt direct loviti de continutul printului. Un alt punct criticabil ar fi pericolul pentru cititori intre 15-17 ani care reprezinta cel putin 5% din cititori revistei i-D, si pentru care tot ASA zice ca mesajul este periculos.
Noaptea devoratorilor de publicitate vine cu una noua. Editia a 9-a (Imagoo, 18 iunie 2003)
În 2003, alaturi de Bucureşti, gazde ale acestui extraordinar maraton publicitar, vor fi oraşe importante ale lumii precum Atena, Viena, Lyon, Varşovia,Istanbul, Bruxelles, Kiev, Budapesta, Hong Kong, Sofia, Salzburg, Mexico. Spectacolul va mai fi reprezentat în turnee naţionale în China, Rusia, Australia şi Japonia.
În România, reprezentaţiile din provincie se vor desfaşura în mai toate oraşele mari: Ploieşti, Buzau, Braila, Tulcea, Galaţi, Bacau, Piatra Neamţ, Iaşi, Suceava, Târgovişte, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Braşov, Târgu-Mureş, Alba-Iulia, Cluj-Napoca, Bistriţa, Craiova, Tg. Jiu, Reşiţa, Deva, Timişoara, Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare.
În Bucureşti spectacolul va avea loc în data de 20 iunie 2003 ora 22.00 la Sala Palatului.
Bilete sunt în vânzare la Sala Palatului, Bucureşti Mall, Café Déko.
Costul biletului este de 200.000 lei
Mai multi bani in promovarea consumului de tutun (Imagoo, 18 iunie 2003)
Comisia Federala de Comert (FTC, Washington) a anuntat o crestere masiva in budgetele de publicitate alocate de marii producatori de tigari. Printre aceste firme se numara Big Tobacco, Brown & Williamson, Liggett Group, Philip Morris si R.J. Reynolds, care au alocat impreuna peste $11 miliarde in anul 2001, o crestere cu 17% fata de anul precedent. Paradoxal, vanzarile de tigari au scazut treptat.
Publicitatea se baza mult pe promotii si oferte, de genul “buy three packs, get one T-shirt” sau “buy one pack, get one free”.
Un reprezentant de la Philip Morris a declarat ca cresterea bugetului publicitar se datoreaza cresterii preturilor la tigari, preţ determinat de impozitele ridicate. In acelasi timp, firma a subliniat ca “urmaresc o reducere a vizibilitatii imaginii pe care o detin, si a brandului in general si ca fac tot posibilul pentru a se asigura de faptul ca targetul consta din oameni adulti si responsabili”.
“Umbrele” premiat la a doua editie a premiilor CNA (Imagoo, 18 iunie 2003)
Spotul “Umbrele”, realizat de McCann Creative Services, a fost premiat, luni 16 iunie, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), în cadrul premiilor CNA pe 2002, fiind considerat clipul cu cel mai bun mesaj social.
Leo Burnett a fost aleasa agentia anului la Ad’Or 2003 (Imagoo, 16 iunie 2003)
Dupa doi de lupte cu McCann, Leo Burnett castiga agentia anului la Ad’Or 2003, urmata de McCann- 79 puncte, D’arcy- 26 puncte, Graffiti- 23 puncte, Tempo- 18 puncte, Next Cap- 15 puncte, Young&Rubicam- 13 puncte, Mercury Promotions- 4 puncte, Saatchi& Saatchi- 3 puncte si Scala Thompson tot 3 puncte.
Campania anului a fost castigata de McCann-Erickson cu Romii, Cel mai bun spot TV a fost castigat de Limuzina lui Leo Burnett iar Cel mai bun Ad de Presa si Cel mai bun Outdoor a revenit lucrarii Scarile a lui Leo Burnett.
La categoria Necontractate a castigat Tempo cu Ciobanul pentru Europa FM iar nominalizari au mai avut Headvertising doua, cu lucrarile Buletin si Furia, Scala Thompson cu Sumo si Tempo cu Coruptia. Cele doua necontractate ale agentiei Tempo pot fi vazute pe Imagoo la rubrica… Necontractate.
Decernarea premiilor CNA pe 2002 (Imagoo, 13 iunie 2003)
Consiliul Naţional al Audiovizualului anunţă ca luni, 16 iunie, orele 12.00, la Sala Diplomat a Hotelului Hilton din Bucureşti, va avea loc decernarea Premiilor CNA. Vor fi acordate 18 premii pentru programe de radio şi de televiziune realizate în anul 2002.
Cate 50 de milioane de lei de la MTV, Prima si Atomic cu ajutor de la Parazitii , “Sa Traiasca!” (Imagoo, 13 iunie 2003)
Consiliul Naţional al Audiovizulului a decis, miercuri 11 iunie, amendarea cu 50 de milioane de lei a postului MTV pentru difuzarea piesei "Bad Joke" a trupei Paraziţii care conţine versuri ce încurajeaza consumul de droguri, se arata într-un comunicat al CNA.
Saptamâna trecuta, CNA a mai aplicat doua amenzi tot de câte 50 de milioane de lei pentru difuzarea integrala a aceleiaşi piese muzicale în direct la Prima TV şi sub forma de videoclip la Atomic TV.
WTC Bucureşti organizeaza a 11-a ediţie a ShopArt (Imagoo, 11 iunie 2003)
A unsprezecea ediţie a târgului ShopArt va avea loc în zilele de 13-15 iunie la World Trade Plaza, eveniment în cadrul caruia 65 de artişti vor expune lucrari sub genericul “Mari şi Ceruri”.
Uniunea europeana vrea mai putina discriminare sexuala in advertising (Imagoo, 26 iunie 2003)
Presa britanica a publicat marti, 24 iunie, stirea conform careia Uniunea Europeana are pregatita o lege menita sa amendeze discriminarile sexuale si alte tipuri de stereotipuri ce se regasesc in media si in industria publicitatii. Legea face parte dintr-un proiect mai amplu al carui initiator este Anna Diamantopoulou, comisiar al Uniunii Europene pe probleme de legislatie si probleme sociale.
Pe de alta parte, stirea a luat prin surprindere diversele asociatii profesionale si comerciale din media , advertising si marketing care au reclamat faptul ca nu fost consultate in aceasta privinta.
Marina Palomba, consultantul juridic al IPA-reprezentant al comunicatorilor si markererilor din Marea Britanie afirma ca proiectul Uniunii Europene se afla intro faza incipienta si ca eventualii pasi urmatori nu se vor putea face decat cu consultarea tuturor partilor interesate.
In prezent industria media si publicitara este reglementata de Codul CAP si codul ITC care ,deja prevad principiile decentei si a bunului gust in realizarea spoturilor, printurilor si a celorlalte productii media si publicitare.
Parteneriat intre QAB si Unilever (Imagoo, 26 iunie 2003)
Astazi se semneaza oficial contractul de parteneriat intre Quadrant Amroq
Beverages si Unilever South Central Europe in privinta imbutelierii si
distributiei brandului Lipron Ice Tea in Romania. QAB este cont al agentiei
Graffiti/BBDO.
Un nou VIRUS face ravagii (Imagoo, 23 iunie 2003)
Puteti primi un mail cu un fisier PowerPoint atasat cu numele : Welkome to the matrix.pps.
Nu deschideti acest mail. Daca il deschideti va fi prea tirziu. Urmeaza o animatie de 10 sec iar mesajul "You're hard drive is over" va fi afisat. Pierdeti tot continutul Hard-Disk-ului.
Coca-Cola ar putea fi sanctionata de Uniunea Europeana (Imagoo, 23 iunie 2003)
Compania americana Coca Cola este pe punctul de a fi acuzata oficial de Comisia Europeana de abuzarea pozitiei dominante pe piata bauturilor racoritoare, prin reducerile acordate firmelor de desfacere in anii ´90, si amendata in consecinta. Penalizarea se poate ridica la 10% din profitul global pe anul trecut - aproximativ 1,9 miliarde de dolari, sustine "Financial Times". Ancheta Coca Cola se va concretiza in toamna acestui an.
Easyjet si David Beckham isi bat imaginea cap in cap (Imagoo, 23 Iunie 2003)
Compania de zbor Easyjet Airlines, cunoascuta pentru tarifele mici si servicile la fel de mici risca o batalie legala cu David Beckham. Aceasta dupa ce compania de zbor a folosit imaginea lui Beckham intr-un print pentru a doua oara, fara acordul acestuia.
Acum cateva saptamani cele doua parti erau in discutii in legatura cu printul “Hair today, gone tomorrow”, doar pentru ca acum sa apara un nou print, de data asta aratandu-l pe Beckham cu parul lung, si acompaniat de sloganul "Not sure where to go this summert Barcelonat Madridt Milant Lowest fares to the hottest cities". Noul print a fost publicat deja in mai multe ziare de zi, si va reaparea timp de inca o saptamana.
Starul a cerut in mod oficial ca Easyjet sa doneze suma de 10.000 lire sternile pentru asociatia de copii NSPCC din Marea Britanie, lucru care spre surprinderea lumii Easyjet a fost pregatita sa o faca, dar cu o conditie: se ofereau sa plateasca suma dubla, cu conditia ca si Beckham sa doneze 10.000 lire sterline.
Nu sa ajuns la un comun acord intre cele doua parti, si o actiune legala se asteapta din partea lui Beckham.
YoungGuns isi impusca lucrarile (23 iunie 2003)
Asociatia australiana YoungGuns a dat publicitatii anuarul lucrarilor pe 2002. Anuarul de 380 de pagini este o colectie a celor mai reusite lucrari ale tinerilor creativi, designeri si studenti care urmeaza cursuri de advertising din toata lumea.
Interesant este ca cele 300 de numere oferite drept premii castigatorilor YoungGuns au fost impuscate cu un pistol Magnum 44.
“Premiile exista pentru recunoasterea marilor idei, asta inseamna ca si premiile in sine trebuie sa produca idei. Aceasta este ideea care guverneaza YoungGuns. Impuscarea anuarului nostru este un alt exemplu care arata de ce YoungGuns este diferit. ``, a spus Jason Williams, unul dintre fondatorii YoungGuns.
CNA a interzis spotul cu margarina Delma (Imagoo, 19 iunie 2003)
Consiliul National al Audiovizualului a interzis marti, 18 iunie, difuzarea la televiziune a clipului cu margarina Delma. Dupa vizionarea acestuia, membrii CNA au argumentat ca în spot se arunca sunca si brînza si se aduce în locul lor margarina Delma, fapt care contravine art. 1 si art. 2 alin. (1) din decizia CNA nr. 22 / 28 ianuarie 2003, care fixeaza unele masuri privind publicitatea si teleshoppingul.
Un nou operator de telefonie fixa pentru Romania (Imagoo, 27 iunie 2003)
Investitiile unui nou operator pe piata telecomunicatiilor –POSTelecom- sunt estimate la 52 de milioane € pentru urmatorii patru ani doar in ceea ce priveste echipamentele. La acestea se adauga alte 26 de milioane pentru costuri operationale.
Trei companii, Zhongxing Telecommunications Equipment (ZTE) Huawei Technologies si Alcatel Shanghai Bell doresc sa devina furnizorii de echipament pentru noul opeartor. Echipamentul va fi furnizat pe baza unui credit alocat de Banca Chineza de Import-Export si care este garantat de POSTelecom.
Actionarii POSTelecom sunt : 80% CNPR, 10% Grupul Roman Industrial, 5 % BCR si 2.5 % alte doua companii de investitii financiare.
Intr-o prima faza, serviciile POSTelecom vor fi disponibile in Bucuresti si alte noua mari orase , targetul urmarit fiind atat companiile corporative cat si cele nationale.