B&S MOTORS oi BADSI- NISSAN AU ALES INITIATIVE MEDIA (Imagoo, 24 aprilie 2003)
B&S Motors, importator Suzuki în România, oi BADSI-Nissan, dealer autorizat Nissan în România, au ales Initiative Media pentru lansarea oi promovarea noului sistem de achizitionare pe care îl pun la dispozitia clientilor: avans zero pentru orice maoina cumparata în sistem de leasing. Mai multe detalii in sectiunea Comunicate.
Colectia "Fidel" considerata anti-americana de catre New York Post (Imagoo, 23 aprilie 2003)
Asa cum se arata intr-un comunicat emis de FIDEL CLOTHING, numele colectiei lansate in 1998 (inca de atunci criticandu-i-se numele!) are ca sursa frantuzescul "fidel", avand acelasi sens ca in limba romana, si nu prenumele dictatorului cubanez . Recent, New York Post foloseste cuvintele "THAT some idiot on Seventh Avenue" la adresa celui care a girat lansarea acestui nume pe piata. In urma raspunsului companiei producatoare, ziarul isi pastreaza criticile, iar "dialogul" se pare ca ramane deschis (vezi detaii).
Doar 1% din publicitatea online din Marea Britanie este ilegala (Imagoo, 23 aprilie 2003)
Un studiu menit sa masoare nivelul de respectare a regulilor pentru publicitatea on-line, stabilite de catre Sales Promotion si British Codes of Advertising, a fost publicat de Advertising Standars Authority.
Acest studiu este primul care masoara respectarea legilor privind bannerele si pop-up-urile on-line. Prin sondaj, au fost verificate 357 de bannere si 264 de pop-up-uri de pe siteurile din Marea Britanie, intre 1 iulie si 31 decembrie. Dintre acestea, 3 bannere si 6 pop-up-uri au fost clasificate ca duplicate, reclame identice ca imagine, singura diferenta fiind formatul si marimea acestora. Excluzandu-le pe acestea, un singur banner a fost depistat ca ilegal, fata de normele ASA. Ceea ce inseama ca 99% din reclame sunt legale.
Desi marea majoritate a reclamelor pe site-urilor din Marea Britanie respecta legea, ASA atrage atentia advertiserilor care folosesc acest mediu ca monitorizarea va continua si anul acesta.
D'Arcy te invata sa vopsesti cu SPOR (Imagoo, 22 aprilie 2003)
D'Arcy semneaza noua campanie de imagine SPOR. Campania, care va rula pe principalele posturi TV si in media de specialitate, are ca obiectiv comunicarea beneficiilor brandului. Sloganul campaniei, "Vopsesti mai usor, vopsesti mai cu SPOR" se refera la aceste beneficii -- SPOR are acum o noua formula ce garanteaza o putere mare de acoperire.
Peste 40 la suta dintre americani nu folosesc internetul (Imagoo, 21 aprilie 2003)
42 la suta dintre americani nu folosesc internetul oi cea mai mare parte din ei nici nu cred c-o vor face vreodata, se arata într-un studiu recent realizat de Pew Internet oi de American Life Project oi publicat joi 17 aprilie, de cotidianul american The Washington Post.
Mai mult, comenteaza ziarul citat, aceasta stare de lucruri nici nu pare sa-i deranjeze prea tare pe acei americani care au recunoscut ca nu folosesc internetul. Peste jumatate dintre non-utilizatori afirma ca nu vor oi nici nu au nevoie de acces la Internet.
Nu este vorba doar de a nu-ti permite sa ai un calculator sau de a-ti permite sa plateoti conectarea la internet, deoi costurile au o pondere importanta pentru o treime dintre cei care nu folosesc reteaua. Principala problema consta în ceea ce iubitorii de calculatoare par sa nu observe, dar scepticii o fac, si anume timpul consumat pentru ca un neavizat sa învete sa foloseasca aceasta tehnologie. Banii, timpul oi capacitatea de învatare joaca un rol important în stagnarea ratei de creotere a folosirii Internetului, stagnare care se face simtita de la sfârsitul anului 2001.
Conform studiului, jumatate dintre oamenii care nu folosesc internetul au peste 50 de ani, iar cei care îngroaoa an de an rândurile utilizatorilor sunt în majoritate studenti.
Folosirea internetului continua sa varieze oi în functie de rasa, venituri oi nivel al educatiei. În timp ce numai 40 la suta dintre americanii albi nu utilizeaza internetul, 55 la suta dintre africano-americani oi 46 la suta dintre hispanicii vorbitori de engleza recunosc ca nu se conecteaza la retea. Patruzeci oi unu de non-utilizatori au un venit anual sub 30.000 de dolari oi o patrime dintre ei nu au absolvit liceul, iar oamenii care locuiesc la tara acceseaza cel mai putin site-urile.
O cincime dintre non-utilizatori locuiesc în case care au conectare la internet, dar recunosc ca sunt intimidati de tehnologie sau ca traiesc împreuna cu persoane care monopolizeaza computerul. Un grup aparte îl reprezinta cei care sustin ca vad în neconectarea la internet o sursa de mândrie oi "sunt încântati sa respinga o astfel de tehnologie populara", se arata în studiu.
Sondajul, cu o marja de eroare de 2 procente, a fost realizat prin intermediul unor interviuri telefonice efectuate pe un eoantion reprezentativ de 3.553 de persoane în primavara anului 2002, dar oi prin interviuri de grup realizate în zona Washingtonului oi în Baltimore.
Saatchi & Saatchi are un nou Public Relations Supervisor (Imagoo, 21 aprilie 2003)
Larisa Petrini, 24, este noul Public Relations Supervisor al agentiei Saatchi & Saatchi. Larisa Petrini a mai lucrat în acest domeniu, la agentia Ogilvy Public Relations, în calitate de PR Account Manager oi la revista Advertising Maker, unde a ocupat functia de coordonator al Departamentului de PR.
Ea a absolvit Facultatea de Jurnalism oi în prezent urmeaza cursurile Facultatii de Comunicare oi Relatii Publice din cadrul SNSPA.
Initiative Media Bucuresti lanseaza Media Fact Book (Imagoo, 21 aprilie 2003)
In luna aprilie 2003, Initiative Media Bucureoti lanseaza a oasea editie a publicatiei anuale Media Fact Book, anunta un comunicat al agentiei Lowe.
Un ghid pentru cei care interactioneaza cu piata de media, Media Fact Book 2002 realizeaza o analiza a fiecarui domeniu de media - televizune, radio, presa scrisa, outdoor, cinema oi Internet. În acelaoi timp, editia de anul acesta acorda o atentie deosebita legislatiei de media oi include ultimele decizii ale Consiliului National al Audiovizualului oi legislatia referitoare la taxele din publicitate. Mai multe detalii puteti gasi la rubrica Comunicate.
Se intâmpla si la case mari (Imagoo 21 aprilie 2003)
Necrologurile vicepreoedintelui SUA Dick Cheney, al fostului preoedinte american Ronald Reagan, al liderului cubanez Fidel Castro oi a înca unei persoane publice americane, aparute joi pe site-ul oficial al canalului de televiziune american CNN, nu pot fi privite decât ca model de promptitudine ziaristica oi nimic mai mult, au comentat persoane apropiate companiei.
Ca orice institutie profesionista care se respecta, CNN s-a dotat din timp cu necrologuri la adresa câtorva personalitati, pentru momentul când acestea vor fi necesare.
Paginile web cu necrologurile respective, create de designerul principalul al site-ului CNN, Peter Rentz, au fost scoase de pe internet la 20 de minute dupa ce au fost incluse în retea.
Necrologurile au fost descoperie de clientii site-ului Fark.com care au sesizat imediat postul CNN, putând fi accesate prin motorul de cautare Google.
Agentia Foss Advertising a câotigat licitatia organizata de APA NOVA Bucuresti (Imagoo, 17 aprilie 2003)
Agentia Foss Advertising a câotigat contractul de achizitie publica de servicii, în urma licitatiei restrânse organizata de societatea APA NOVA Bucureoti pe data de 8 aprilie, potrivit anuntului publicat de Monitorul Oficial al României.
Conform contractului se vor furniza servicii de consultanta, asistenta, organizare privind relatiile oi comunicarea externa. Pretul contractului este de aproximativ 393.000 de euro.
Un nou site: www.bancpost.ro (Imagoo, 17 aprilie 2003)
Banc Post oi-a lansat noul site - www.bancpost.ro, care prezinta informatii despre întreaga activitate a bancii oi este organizat în oase sectoare principale- Home Page, Produse oi servicii, Internet Banking, Despre noi, Comunicate oi Relatii Clienti.
Produsele oi serviciile oferite de banca sunt prezentate în cadrul a trei sectiuni, oi anume Persoane Fizice, Persoane Juridice oi Piete de capital.
De asemenea, Banc Post pune la dispozitia utilizatorilor o paleta larga de instrumente de navigare oi de informare, cum ar fi zona de acces rapid la informatii de interes general (informatii despre dobânzile, comisioanele oi cursurile valutare practicate de banca, retelele de unitati oi bancomate, comunicatele de presa etc), linkuri conexe subiectului curent, care dirijeaza utilizatorul spre potentialele puncte de interes, asigurându-i o informare completa într-un timp cât mai scurt, convertor valutar, dictionar de termeni bancari, publicatii, serviciul "Banc Post Flash" de otiri prin e-mail.
Site-ul permite si accesarea rapida a seviciului de Internet Banking oferit de banca.
Noul site al Banc Post a fost dezvoltat de catre firma SoftNet Development & Consulting pe platforme IBM Websphere oi Lotus Domino.
Jaguar are un nou logo iar limuzinele Jaguar vor fi importate de anul viitor pe piata româneasca
(Imagoo, 17 aprilie 2003)
Jaguar Cars oi-a lansat, miercuri 16 aprilie, noul logo oi în cadrul ultimei campanii pentru SUA creata de Young & Rubicam din Irvine, informeaza warc.com
Un voice over al actorului Joseph Fiennes îl citeza pe fondatorul companiei Sir William Lyons: "Maoina este cel mai apropiat lucru de o vietate pe care îl vom crea", tema care se regaseote în sloganul "Born to perform".
Campania, prima numai de imagine a Jaguar din 1996, a fost anuntata în cadrul Salonului International Auto de la New York din 2003. Campania se va derula pe TV, radio, print oi outdoor.
Jaguar apartine de Premier Automotive Group, o divizie a Ford Motor Company care mai include marcile britanice Aston Martin oi Land Rover plus marca suedeza Volvo.
Limuzinele Jaguar vor fi importate oi pe piata româneasca începând din ianuarie 2004, prin intermediul Grupului tiriac, a anuntat luni coordonatorul diviziei auto a Grupului, Marius Pitigoi.
Grupul tiriac, prin companiile componente, reprezinta în acest moment în România marcile Mercedes, Chrysler-Jeep, Ford, Mazda, Hyundai, iar din noiembrie 2002 oi marca Smart.
În mai 2003, grupul îoi va extinde portofoliul cu marca Mitsubishi, importata în prezent în România de trei dealeri auto, iar în ianuarie 2004 cu Jaguar oi Land Rover.
Cei trei distribuitori Mitsubishi nu au fost niciodata oficial reprezentanti ai constructorului nipon, ci au avut contracte cu alti dealeri din Europa, de la care achizitionau maoini, a declarat Marius Pitigoi.
Anul trecut, divizia auto a Grupului tiriac a livrat peste 6.300 de autovehicule oi a realizat o cifra de afaceri de 200 milioane euro, prin cele noua companii componente.
Retelele de parteneri autorizati însumeaza 60 de dealeri pe întreg teritoriul României oi au ajuns la aproape 1.800 de angajati. Reteaua de dealeri ofera servicii post-vânzare pentru 750 de autovehicule/zi.
Circa 40-45 la suta din vânzarile grupului sunt finantate prin tiriac Leasing, care are în prezent 2.500 de contracte în derulare în valoare de 50 milioane euro.
Pentru 2003, divizia auto a grupului estimeaza o creotere a vânzarilor cu 18 la suta.
La sfâroitul lunii martie a devenit operationala o alta firma a grupului - Premium Leasing, care va oferi servicii de leasing operational pentru autovehicule noi.
Grupul tiriac îoi va extinde de asemenea activitatea cu vânzarea autovehiculelor second-hand, provenite din operatiuni "trade-in", respectiv cele care au facut obiectul contractelor proprii de leasing sau cele din sistemul buy-back.
Sisteme moderne pentru utilizarea cardurilor de la Alcatel România si Thales (Imagoo, 17 aprilie 2003)
Alcatel România oi compania franceza Thales au semnat un acord de cooperare în vederea realizarii unor sisteme moderne de utilizare a cardurilor în România, urmând ca firma româneasca sa se ocupe de partea de instalare oi service, iar cea franceza de suportul tehnic, terminale etc, a anuntat joi Dan Bedros, director general Alcatel România.
"Pe piata româneasca exista un numar destul de mare de carduri emise, iar legislatia va impune plata pe carti de credit oi de aceea este nevoie de o retea foarte bine dezvoltata de bancomate - POS-uri, ATM-uri", a afirmat Dan Bedros.
Alcatel a instalat deja 500 de terminale la Banca Româna pentru Dezvoltare, urmând ca, în curând sa treaca la instalarea acestora oi în alte banci.
Alcatel România a fost creata în 1992, în cei zece ani de activitate întregistrând o cifra de afaceri de 3,8 miliarde franci. În prezent, firma are 800 de salariati, din care 77 la suta ingineri. Compania se ocupa de dezvoltarea softului, suport tehnic, instalari nationale oi internationale, furnizând sisteme la cheie, printre clientii sai numarându-se grupul Alcatel, Orange, Romtelecom, CFR, RDS, Atlas Telecom etc.
Compania a fost înfiintata în ideea crearii unui centru zonal pentru Balcani, oi de aceea sediul a fost stabilit la Timiooara, pâna în prezent fiind realizate retele în Macedonia, Iugoslavia, Kosovo, Moldova oi Bulgaria.
Solutiile Globtel reduc costurile comunicarii cu 60 la suta (Imagoo 17 aprilie 2003)
Costul comunicarii poate face diferenta dintre succesul sau insuccesul unei întreprinderi mici sau mijlocii, iar solutiile GLOBTEL reduc acest cost cu pâna la 60 la suta, în conditiile unei piete de telefonie liberalizate, a apreciat Iulian Ernuteanu, director general Globtel.
''Liberalizarea pietei telefoniei din România este o oansa data economiei oi ea trebuie folosita cât mai repede oi eficient, caci lucrurile nu stau pe loc. Noi am vazut potentialul noilor sisteme de telefonie oi suntem bucurooi sa le facem sa lucreze în avantajul clientilor nostri, în special al întreprinderilor mici oi mijlocii, a declarat Ernuteanu".
Din noiembrie 2002, cand Globtel a semnat un acord VoIP cu Romtelecom, compania a stabilit acorduri bilaterale cu importantii operatori ITXC, Primus, iBasis, Telia oi Teleglobe oi a investit aproape 500.000 dolari pentru a se lansa pe piata VoIP.
Astazi, compania ofera servicii de telefonie internationala de noua generatie prin intermediul retelei proprii dezvoltate în prezent în noua mari oraoe (Bucureoti, Ploieoti, Constanta, Braoov, Sibiu, Cluj-Napoca, Bacau, Iaoi oi Timiooara) oi se extinde rapid. Globtel are o reprezentanta comerciala în Canada oi asigura deja accesul la 250 de destinatii din afara României.
Serviciile de acces internet Globtel sunt furnizate foarte flexibil, atât pe linii închiriate cât oi prin dial-up, ISDN sau radio, ceea ce le transforma în instrumente foarte accesibile de eficientizare a activitatii firmelor oi a consumatorilor individuali.
Zapp a lansat un Video telefon public la CERF (Imagoo, 17 aprilie 2003)
Una dintre noutatile lansate de Zapp la CERF 2003, este Video Telefonul Public, informeaza un comunicat al companiei. O alta aplicatie a Video Telefonului Public este videoconferinta, telefonul având încorporat o camera video. "Astfel, în timp ce vorbiti la telefon aveti posibilitatea sa îl oi vedeti pe interlocutorul dumneavoastra". Video telefonul se bazeaza pe capacitatea de transfer a datelor la viteze mai mari, specifica tehnologiei CDMA 2000, precum oi pe o interfata speciala, Access Lan, dezvoltata de TOPEX. Accesul este foarte simplu, se foloseote un ecran digital oi un browser de internet încorporat. Aplicatia software se bazeaza pe un sistem de operare Linux. Aceasta noua aplicatie Zapp este momentan în faza de testare, ea va fi lansata comercial în functie de cerintele pietei Este un serviciu util mai ales pentru anumite locuri publice, cum ar fi hotelurile, restaurantele, spitalele, aeroporturile, centrele de afaceri etc.
Connex vorbeste despre lansarea serviciului MMS la CERF (Imagoo, 17 aprilie 2003)
Connex va lansa în scurt timp serviciul de mesagerie multimedia (MMS) - transmiterea de mesage text însotite de imagini oi sunete -, valorea investitiei cifrându-se sub 500.000 de dolari, a declarat Ted Lattimore, preoedinte oi COO al companiei, la "Ziua Comunicatiilor" din cadrul CERF 2003.
In prezent, pe piata româneasca doar compania Orange ofera un astfel de serviciu din noiembrie 2002.
La standul Connex din cadrul CERF 2003 , extrem de original "Calcati pe iarba", vizitatorii pot testa tehnologia MMS atât de la telefon la telefon cât oi dela telefon la imprimanta. De asemenea, pot trimite fotografii realizate cu telefoanele mobile catre o adresa de e-mail. Connex ofera oi demonstratitii de videotelefonie între doua pocket PC cu conexiune GPRS oi cu camera de luat vederi incorporata dar oi de videostreaming prin care se face viziualizarea pe telefon a unor clipuri sau otiri direct pe Internet fara a fi necesara descarcarea lor prealabila.
Connex aniverseaza la CERF oase ani de prezenta pe piata româneasca printr-o campanie de imagine speciala având sloganul "Primii oase ani din viitor". Cu aceasta ocazie, Connex reduce tarifele nationale la Kamarad cu 30 la suta. In plus, utilizatorii Kamarad care îoi încarca creditul cu o valoare de peste 10 dolari beneficiaza de o luna în plus de valabilitate a creditului.
Connex a lansat oi o noua promotie pentru abonatii sai, cu 10 minute gratuite incluse, în fiecare luna, pâna la sfâroitul anului, oi telefoane la preturi avantajoase. Ambele promotii sunt valabile pâna la 30 aprilie 2003. Connex este liderul pietei de comunicatii mobile din România, cu 2.635.200 de clienti GSM oi o cota de piata de 53 la suta, la data de 31 decembrie 2002. Connex a încheiat anul 2002 cu o creotere substantiala oi în sectorul de date: peste 2.200 de linii dedicate/VPN în sectorul business oi mai mult de 210.000 de clienti ai serviciului de Internet dial-up. Actionarii principali ai companiei sunt Telesystem International Wireless (TIW), Canada oi Vodafone- UK.
Orange România vorbeste despre veniturile ei la CERF (Imagoo, 17 aprilie 2003)
Aproximativ 20 la suta din veniturile companiei Orange România vor proveni, pâna în 2007, din domeniul transmisiilor de date, în prezent veniturile din voce dominând clar structura veniturilor companiei, a declarat Bernard Moscheni, directorul executiv al Orange, la ''Ziua Comunicatiilor'', eveniment desfaourat în cadrul CERF 2003.
Compania are în prezent o retea de fibra optica de 1.500 de kilometri.
Orange România face demonstratii la CERF 2003 pentru o gama larga de servicii de comunicare, serviciul de mesagerie multimedia (MMS), navigare pe Internet prin GPRS oi de servicii WAP.
Operatorul a lansat servciul MMS în noiembrie 2002, pâna la finele acestui an estimând sa atraga între 5.000 oi 10.000 de clienti. Potrivit lui Moscheni, în acest an Orange îoi va extinde reteaua de magazine proprii cu înca trei unitati care se vor adauga celor 14 deschise pâna în prezent.
La un an de la lansarea comerciala sub noul brand compania a reuoit sa vânda 388.000 de abonamente oi 819.000 de cartele SIM preplatite. De asemenea, Orange a atras 800 de clienti noi - companii mari care totalizeaza 31.000 de utilizatori. Orange România are în prezent 2,35 milioane de abonati oi o cota de piata de 46 la suta, acoperind peste 96 la suta din populatia tarii oi 77 la suta din teritoriul României.
Veniturile companiei în anul 2002 s-au cifrat la 393 milioane de euro, investitiile realizate de la lansarea comerciala în anul 1997 oi pâna în prezent cifrându-se la peste 710 milioane euro. La Orange România activeaza circa 1.400 de angajati.
"Unde ajungi cu franceza ta" (Imagoo, 16 aprilie 2003)
Intrebarea este lansata in campania de promovare pentru inscrierile la cursurile de limba franceza din cadrul Institutul Francez. Young & Rubicam ii ia pe Emil Cioran, Tristan Tzara, Mircea Eliade si Eugene Ionesco si pune la bataie un concept de mare finete strategica si creativa. Mai multe detalii in sectiunea Comunicate.
"Absolut" moale(Imagoo, 16 aprilie 2003)
Dincolo de suspiciunea care planeaza asupra veridicitatii mesajului transmis ramane faptul ca ad-ul este un fals, realizat de cei de la Adbusters. Desi pare un ad "pe bune", meseriasii stiu ca lucrarile Absolut nu contint decat 2 cuvinte, din care unul este numele marcii. In "lucratura" Adbusters se iveste in josul paginii si un citat din, nici mai mult nici mai putin, "Marele Will". Uite-asa!
AdAcademy & Lurzer's Archive (AdAcademy, 16 aprilie 2003)
Incepand cu data de 14.04.2003 Rospotline, distribuitor exclusiv Lurzer's Archive in Romania, pune la dispozitia site-ului AdAcademy varianta online a colectiei Lurzer's Arhive, care reuneste creatii publicitare de exceptie din intreaga lume: de la spoturi TV si printuri care fac parte din campanii de comunicare, la ultimele tendinte in packaging, cataloage si brosuri, ilustratie comerciala, fotografie publicitara si chiar industria muzicala.
Ogilvy a realizat campania de schimbare a identitatii corporative a diviziilor româneoti ale Grupului International HeidelbergCement (Imagoo, 15 aprilie 2003)
Ogilvy Public Relations a derulat o campanie de schimbare a identitatii corporative a diviziilor româneoti ale Grupului International HeidelbergCement: TBG Group (în prezent, Carpat Beton), Carpatcement oi Carpat Agregate. Mai multe detalii in sectiunea Comunicate.
Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis si Denzel Washington dau in judecata Fry's Electronics (Imagoo, 15 ianuarie 2003)
Celebrul trio de la Hollywood cere nu mai putin de 10 milioane USD, pentru fiecare, de la Fry's Electronics. Compania este acuzata de cei trei ca s-a folosit ilegal de imaginile lor. Aceasta suma uriasa reprezinta aproximativ jumatate din cat castiga fiecare de pe urma unui film de suces. Actorii se considera totusi indreptatiti sa primeasca acesti bani, atata vreme cat Fry's Electronics poate obtine mari beneficii de pe urma asocierii companiei cu imaginea lor.
Acest gen de procese nu este deloc neobisnuit. In februarie, toata echipa de la celebrul serial "Sopranos" a depus o plangere impotriva firmei Best Buy din motive similare. La fel a facut si fostul cuplu Tom Cruise si Nicole Kidman, reuniti doar pentru a da in judecata firma de cosmetice Sephora, care ar fi publicat, fara acord, fotografiile lor in cadrul unei campanii publicitare. Celor doi li s-au alaturat si Matthew Broderick si Sarah Jessica Parker, impotriva aceleasi firme.
O fotografie de 500000 lire sterline (Imagoo, 15 aprilie 2003)
Catherine Zeta Jones oi Michael Douglas au câotigat, vineri 12 aprilie, procesul intentat revistei britanice Hello!, în urma publicarii, în noiembrie 2000, a fotografiilor de la casatoria celor doi, informeaza AFP. Suma despagubirilor pe care le vor primi actorii de la revista britanica va fi hotarâta într-o viitoare audiere la tribunalul din Londra. Actorul american oi sotia sa de origine galeza au solicitat 500.000 de lire sterline acuzând revista ca le-a violat intimitatea. Într-un comunicat comun, cuplul s-a declarat satisfacut de decizia judecatoreaca care le-a dat câotig de cauza!
Incepand de azi 15 aprilie, 130 de firme de TI vor expune la CERF (Imagoo, 15 aprilie 2003)
Cea de-a XII-a editie a Expozitiei si Conferintei Internationale Specializate de Tehnologia Informatiei si Comunicatii /CERF 2003/ îsi va deschide portile saptamâna viitoare, pe 15 aprilie, la Romexpo, pentru 5 zile (15-19 aprilie), numarul firmelor care vor expune în acest an ridicându-se la 130, (aproximativ 400 de marci), în creotere cu 30 la suta fata de anul trecut.
Organizarea acestei manifestri a costat aproximativ 300.000 dolari, bani suportati aproape în totalitate de firma organizatoare, EXPOTEK, a declarat Dan Voicu, directorul firmei.
CERF 2003 se va desfaoura pe 10.000 de mp, cu 130 de standuri, suprafata expozitionala fiind în creotere cu 30 la suta fata de editia trecuta, datorita extinderii sectiunilor de comunicatii oi de retail IT din cadrul CERF, precum oi crearii unui pavilion distinct pentru solutii de business. Suprafata expozitionala din acest an se împarte între sectiunea de comunicatii (40 la suta), sectiunea de retail pentru echipamentele IT (40 la suta) oi cea de distributie, software oi solutii (20 la suta).
Potrivit estimarilor facute de organizatori, numarul vizitatorilor ar putea ajunge la 80.000, mai mic fata de anul trecut când numarul acestora a fost de aproximativ 100.000 de persoane.
Dintre firmele prezente amintim operatorii de telefonie mobila prezenti pe piata româneasca (Connex, Orange, Zapp, Cosmorom) furnizori de Internet (PC NET, Astral Telecom, Artelecom, dar oi din sectorul de business IT (Oracle, Fujitsu Siemens, Flamingo, Crescendo, IBM, HP, Softwin.)
Organizat la scurt timp dupa CeBIT Hanovra, cel mai mare târg mondial în domeniul tehnologiei informatiei oi comunicatiilor, evenimentul CERF va promova pe piata româneasca cele mai noi produse oi tehnologii lansate la Hanovra.
În premiera, expozitia din acest an este structurata pe sectiuni specializate: Personal Computing & Office Equipment Expo, Photo Publishing Expo, Telecom & ISP/Data Transfer Expo, Business Solutions Expo (cu sub-sectiunile: Software/ERP/CRM/Data&Internet Security, Systems/Infrastructure). Expozantii oi vizitatorii vor putea participa oi la programul de conferinte, precum oi la seminarii de specialitate organizate pe parcursul unor zile tematice: Ziua Comunicatiilor, Zilele e-Business (solutii ERP/CRM oi solutii de securizare a datelor).
Expozitia se desfaooara la Complexul Expozitional Romexpo, pavilioanele 14, 15, 16, 17, furnizorul oficial de Internet oi telefonie la CERFfiind Romania Data Systems.
Vizitatorii sunt aoteptati la CERF 2003, între orele 10.00 - 18.00, iar sâmbata între orele 10.00 - 16.00, biletul de intrare costând 50.000 lei.
Coincidenta nefasta (Imagoo, 10 aprilie 2003)
Oficialii din Hong Kong au lansat recent o campanie de promovare a turismului, prin intermediul revistelor britanice, printre care si Cosmpolitan, si al billboardurilor stradale din Hong Kong. Mesajul era "Hong Kong will take your breath away". Cum nu credem ca mai e nevoie de traducere, ramane sa va amintim de marea problema mondiala a momentului, raspandirea pneumoniei atipice incepand chiar din zona Asiei. Desi sloganul a fost schimbat ulterior in "There's no place like Hong Kong", multe publicatii au gazduit anunturile cu textul initial.
Un alt fel de "big brother" la NBC (Imagoo, 10 aprilie 2003)
Canalul NBC pregateste un nou program tv, gen reality show. Comparatia cu "Big Brother", cunoscut si in Carpatii nostri, e destul de firava, in esenta. Oricine, cu acte in regula de munca si rezidenta in SUA, vrea sa se angajeze in trustul lui Donald Trump completeaza pe internet cele 9 pagini, cat contine formularul de inscriere pentru preselectia in acest show.
Intrebarile din chestionar incep de la starea civila si preferintele muzicale si cinematografice, enumerarea celor mai bune si a celor mai proaste referinte de la locurile de munca anterioare, pana la cel mai iubit si cel mai antipatizat profesor sau la parerea pe care o are fiecare despre Trump. Doritorii trebuie sa trimita deasemenea o caseta video in care sa apara ei insisi prezentandu-se, neaparat "fotogenic", si declarandu-si intentiile pe care le au, daca vor fi angajati in organizatia magnatului Donald Trump. Interviurile preliminare vor avea loc in 16 localitati din SUA, uramand ca fericitii finalisti in numar de 6 sa fie prezentati in emisiunea "Ucenicul" in aceasta toamna. In fiecare saptamana, cel care nu isi va indeplini corect sarcinile de serviciu, va parasi "spatiul de joc". Insusi magnatul va participa in emisiune. Castigatorul este angajat.
Pentru libertatea presei, imaginea unor jurnalisti "ucisi" (Imagoo, 10 aprilie 2003)
Campania a fost creata de agentia Saatchi&Saatchi din Paris si atrage atentia asupra pericolului in care se afla libertatea presei. Ad-urile infatiseaza 3 cunoscuti jurnalisti din Franta in postura de victime.
Campania a fost declansata la solicitarea grupului "Reporteri fara froniere" si, in urma impactului pe care l-a avut, urmeaza a fi discutata adaptarea ei in Statele Unite si in alte tari, folosindu-se de imaginea altor personalitati din presa locala. Pana la slogan, fiti atenti la talentul actoricesc pe care il etaleaza in fotografii acesti ziaristi. Sloganul campaniei: "Incepeti lupta pentru libertatea presei inainte sa o pierdeti".
Y&R organizeaza prima promotie pentru tigarile Chesterfield (Imagoo, 10 aprilie 2003)
In aceasta primavara, marca Chesterfield se apropie de consumatorii adulti prin organizarea celei dintai promotii de la lansarea tigarilor pe piata romaneasca, in august 2002. Astfel, in perioada 10 martie - 21 aprilie 2003 se desfasoara la nivel national campania "Din Orient in Lumea Noua", vizand in primul rand fidelizarea consumatorilor prin apropierea de valorile marcii.
Preluand consecvent filosofia de viata a Lordului Chesterfield, potrivit careia fiecare lucru trebuie savurat prin experienta proprie, conceptul campaniei abordeaza deschiderea inspre lume, descoperirea acesteia prin depasirea neconditionata a limitelor si aduce in prim plan posibilitatea de a o explora ("Cunoasterea lumii se poate dobandi doar descoperindu-i intinderile si nu ingustandu-ti orizonturile" - Din scrisorile Lordului Chesterfield, 9 octombrie 1746).
Mecanismul promotiei se bazeaza pe trimiterea a 3 capace de pachete Chesterfield Full Flavor sau Lights si pune in joc atat premii garantate constand in 1.000 de radiouri cu ceas desteptator oferite primilor participanti, cat si premii prin tragere la sorti, oferind excursii de cate 2 persoane pe cele 3 continente corespunzatoare originilor soiurilor de tutun ce alcatuiesc Golden Smooth Tobaccos definitorii aromei Chesterfield: astfel, in Miami (SUA) se regaseste cultura tutunului Virginia, in Rio de Janeiro (Brazilia) - inconfundabila atmosfera in care cresc frunzele Burley, iar in Bodrum (Turcia) - calea Orientului Extrem unde se catifeleaza tutunul Oriental. Tragerea la sorti a castigatorilor va avea loc in data de 21 aprilie 2003.
Comunicarea promotiei este sustinuta prin outdoor, machete in presa cotidiana si reviste, materiale informative la punctele de vanzare si prin activitati specifice in baruri, cluburi si discoteci. Conceptul campaniei a fost dezvoltat in plan local, iar din echipa coordonatoare au facut parte: Ilinca Zamfir - Brand Manager, din partea Philip Morris si din partea Young & Rubicam: Anca Gheorghiu - Creative Director, Dragos Popescu - Deputy Creative Director, Andrei Stoleru - Senior Art Director, Wojtek Jablonski - Client Service Director, Anca Beta - Senior Account Manager si Alexandra Buzduga - Account Executive.
Karl Lippert este noul director executiv al Companiei de Bere Romania (Imagoo, 10 aprilie 2003)
Noul director executiv al Companiei de Bere Romania (CBR), membra a producatorului sud-african de bere SABMiller, a fost numit Karl Lippert, care a detinut pana in prezent functia de director al operatiunilor din Ungaria, informeaza un comunicat al companiei.
Lippert il inlocuieste pe Steve Woodward, director executiv al SABMiller Romania din anul 2000, care va prelua aceeasi functie in Republica Ceha.
Compania de Bere Romania a fost infiintata in 1995, cand South African Breweries (SABMiller) a patruns pe piata romaneasca, unde detine marcile Ursus, Timisoreana, Keller Lager si Pilsner Urquell.
In urma fuziunii dintre fabricile Timisoreana si Ursus, din 2002, CBR numara in prezent trei unitati de productie, cu peste 1.100 de angajati.
Investitiile totale ale companiei se ridica la peste 100 milioane de dolari, iar in urmatorii cinci ani vor fi cheltuite inca 50 de milioane de dolari pentru renovarea completa a fabricii Timisoreana.
SAB este unul dintre cei mai mari producatori de bere pe plan mondial, desfasurand operatiuni in 24 de tari din Europa Centrala si de Est, Africa si Asia. Dupa volumul de bere produs la cele 116 de fabrici, SAB se situeaza pe pozitia a doua in randul principalilor producatori din lume. Actiunile SAB sunt cotate la bursa din Londra si la cea din Johannesburg.
Life&Style e relansata (Imagoo, 10 aprilie 2003)
Evenimentul Zilei anunta revenirea pe piata a revistei Life&Style, se arata intr-un comunicat al Departamentului de Marketing si Comunicare al cotidianului.
Incepand din 12 aprilie va fi relansata revista-supliment lunara Life&Style, cu o noua formula grafica si de continut si o noua echipa editoriala care isi propune sa faca o revista cu si despre locuri si lume buna. Revista se distribuie gratuit impreuna cu ziarul.
Cohn&Jansen a realizat campania Fiat Albea (Imagoo, 10 aprilie)
Cohn & Jansen a realizat campania de lansare in Romania a noului Fiat Albea, sub sloganul "Fiat Albea - Mare cat inima ta", campanie difuzata la televiziune, pe posturile de radio, promotie outdoor & mash si promotie online.
Povestea surprinde cateva momente importante din viata unui tata care incepe sa-si masoare nevasta, socrii, copilul si... Toate cele care isi gasesc loc in inima sa incap si in noul Fiat Albea.
Post-productia a fost asigurata de Abis Studio iar muzica apartine Yama Studio. Echipa care a realizat acest proiect a fost compusa din Dante Stein, Heinrich Stein, Georg Cerny, Ionut Gheorghe si Bianca Dordea - AutoItalia, Radu Muntean - regizor, Tudor Lucaciu - director de imagine, Vlad Caprarescu - producator Castel Film, respectiv Cristina Jansen, Andrei Cohn si Catalin Rusu - Cohn & Jansen.
Spotul "Locul din inima ta" a fost filmat in luna martie, impreuna cu Castel Film.
Lacrima Iuga este noul Account Director al agentiei D'Arcy (Imagoo, 10 aprilie 2003)
Lacrima Iuga, 31 de ani, vine de la agentia Young & Rubicam unde a ocupat timp de cativa ani functia de Account Director. De cinci ani in publicitate, Lacrima are experienta in FMCG, coordonand conturi ca Brau-Union, Colgate-Palmolive, Orkla Foods, Ericsson, Urgo, Salvati Copiii etc. A absolvit Academia de Stiinte Economice sectia Cibernetica si Previziune Economica.
Radu F. Alexandru este pentru mentinerea postului Radio Europa Libera in Romania (Imagoo, 9 aprilie)
Senatorul liberal Radu F. Alexandru a solicitat conducerilor PNL si PD sa adreseze scrisori oficiale Congresului SUA "pentru a arata situatia reala a presei in Romania" si pentru a sublinia importanta mentinerii postului Radio Europa Libera in tara noastra.
Radu F. Alexandru a afirmat marti, intr-o conferinta de presa, ca mai multe institutii americane ce monitorizeaza libertatea de expresie in fostele tari comuniste arata, in rapoartele lor anuale, ca in Romania "libertatea presei inca se clatina".
El a apreciat ca mai multe trusturi de presa romanesti tind sa se transforme "in cooperative de prestari servicii pentru actualul guvern" si a amintit, in sprijinul afirmatiilor sale, de recentele demisii de la postul Europa FM.
Radu F. Alexandru a mai spus ca senatorii din Comisia pentru cultura se vor intalni cu reprezentanti ai Clubului Roman de Presa (CRP) si cu mass-media pentru a se ajunge "la o mobilizare, astfel incat Congresul american sa inteleaga ca nevoia de informare este la fel de actuala" in tara noastra. De asemenea, el considera ca in prezent, in Romania, "nivelul presei este mult sub acela al unui profesionalism onest".
Sistarea finantarii postului radiofonic Europa Libera, cu sediul la Praga, este un subiect dezbatut in repetate randuri in Congresul american. Sustinatorii acestei idei afirma ca libertatea de expresie in tarile foste comuniste a fost consfintita prin procesul de democratizare si, astfel, emisiunile postului Radio Europa Libera nu se mai justifica.
Public mai putin in prime-time, iar radioascultatori sub 20% (Imagoo, 9 aprilie)
Presedintele CNA, Ralu Filip, a atras atentia marti, intr-o conferinta de presa, asupra a ceea ce a numit doua probleme ale audiovizualului romanesc: scaderea publicului tv in prime-time si fragmentarea audientei, precum si scaderea drastica a numarului de ascultatori radio sub 20 la suta. Ralu Filip a mentionat ca in Germania 65 la suta din public asculta radio-ul, in timp ce in Anglia procentul ajunge la 85 la suta. Intrebandu-se "de unde se informeaza oare romanii", Ralu Filip a subliniat ca aceste probleme vor determina pana la urma calitatea programelor, situatia financiara a posturilor si reactia publicului.
In opinia lui Mircea Moldovan, membru al CNA, situatia din radio se datoreaza preponderentei programelor muzicale in dauna stirilor. La randul sau, Dan Grigore a spus ca, in opinia sa, in televiziune se poate vorbi de asa-numita "stoarcere a lamaii", cu alte cuvinte "pedalarea pana la satietate pe violenta, vulgaritate si sexualitate".
CNA a prezentat Strategia de acoperire a teritoriului national cu servicii de programe audiovizuale (Imagoo, 9 aprilie)
Consiliul National al Audiovizualului a prezentat marti, 8 aprilie, Strategia de acoperire a teritoriului national cu servicii de programe audiovizuale, care vizeaza extinderea ariei de cuprindere a serviciilor si programelor specifice, diversificarea ofertei audiovizuale si acoperirea zonelor vitregite actualmente din punct de vedere audiovizual.
"In Romania sunt la ora actuala 307 posturi comerciale private de radiodifuziune, 118 posturi de televiziune si 2.361 statii de cablu. In plus, se difuzeaza si programele societatilor publice, cu capital de stat-Societatea Romana de Radiodifuziune (SRR) si Societatea Romana de Televiziune (SRTV)", informeaza CNA intr-o sinteza a strategiei.
Elaborarea si revizuirea anuala a Strategiei de acoperire a teritoriului national cu servicii de programe audiovizuale este, potrivit Legii audiovizualului, una dintre atributiile CNA, prin care Consiliul isi exercita calitatea de garant al interesului public in domeniul audiovizualului.
Pe baza acestei strategii de dezvoltare a pietei audiovizualului in conformitate cu noua lege, Autoritatea Nationala de Reglementari in Comunicatii pune la punct Planul national al finantelor radioelectrice, prin care se stabilesc resursele destinate difuzarii serviciilor de programe audiovizuale. Stabilirea unei strategii de dezvoltare a pietei audiovizualului se numara printre obiectivele prioritare prevazute pentru acest domeniu in Programul National de Aderare a Romaniei la Uniunea Europeana.
Un nou post tv va emite incepand din mai (Imagoo, 9 aprilie)
Presedintele CNA, Ralu Filip a anuntat marti, intr-o conferinta de presa, ca Universitatea Politehnica Bucuresti (UPB) va incepe sa emita programe tv proprii din luna mai a.c.
Ralu Filip a dat asigurari ca frecventa Canalului 25 apartine UPB si nu este scoasa la concurs.
Publicatia "The Boston Globe" castiga premiul Pulitzer (Imagoo, 9 aprilie)
Publicatia "The Boston Globe" a castigat premiul Pulitzer pentru o "acoperire mediatica cuprinzatoare si curajoasa" a cazurilor de abuzuri sexuale in care au fost implicati preoti din SUA ai Bisericii Romano-Catolice, informeaza marti, 8 aprilie Associated Press. De asemenea, cotidianele The Los Angeles Times si The Washington Post au castigat prestigiosul premiu pentru jurnalism, fiecare dintre ele la cate trei categorii. Astfel, premiul pentru relatarea internationala a fost acordat lui Kevin Sullivan si sotiei sale Mary Jordan - ziaristi la The Washington Post - pentru corespondentele legate de sistemul de drept penal din Mexic. La randul sau, Colbert I. King, de la aceeasi publicatie, a fost laureatul categoriei comentariu, pentru editorialele sale "care vorbesc cu intelepciune oamenilor aflati la putere", iar Stephen Hunter a castigat importanta distinctie pentru "criticile sale de film care reprezinta in acelasi timp o a anliza profunda si o placere pentru cititor". Premiul pentru reportaj literar a fost obtinut de Sonia Nazario, ziarista de la Los Angeles Times, care a publicat povestea unui baietel din Honduras care isi cauta mama, emigrata in SUA. Alan Miller si Kevin Sack de la Los Angeles Times au fost recompensati pentru anchetele realizate asupra unui avion militar, Harrier, de care se
leaga moartea a 45 de piloti. Premiul pentru fotografie de presa a fost acordat lui Don Bartletti, pentru ilustrarea unor tineri din America Centrala, care nu aveau acte de identitate si se indreptau spre nord catre SUA.
Lupta cu reclame si contrareclame la televiziunile americane (Imagoo, 8 aprilie)
Lupta dintre posturile de televiziune Fox News si MSNBC pentru cucerirea de audienta la americani s-a transformat intr-un adevarat razboi intre cele doua posturi, cu lovituri sub centura si cu reclame si contrareclame,se arata in editia din 3 aprilie a cotidianului The New York Times.
La sfarsitul saptamanii trecute, Fox News a transmis pe larg informatii despre concedierea lui Peter Arnett, corespondent de razboi pentru MSNBC, NBC News si National Geographic Explorer, dupa ce, intr-un interviu acordat televiziunii irakiene de stat, americanul de origine neo-zeelandeza declarase, printre altele, ca planul american de razboi a dat gres.
Marti, 1 aprilie, MSNBC a informat despre situatia starului de la Fox News, jurnalistul Geraldo Rivera, declarat "persona non grata" de catre responsabili militari americani dupa ce a fost acuzat de acestia ca ar fi deconspirat din greseala pozitiile unor unitati americane aflate in Irak. Dupa ce s-a consultat cu Pentagonul si dupa ce oficialii militari de aici si-au exprimat dorinta ca Rivera sa paraseasca Irakul, Fox News, proprietate a News Corporation, s-a decis sa-l retraga pe ziarist din aceasta tara. MSNBC a mai difuzat un spot promotional prin care se angaja "sa nu compromita niciodata securitatea armatei si sa nu puna in pericol viata vreunui american", textul mesajului fiind interpretat de cei de la Fox News ca o aluzie deloc voalata la adresa lui Rivera. Insa postul MSNBC, aflat in proprietatea Microsoft Corporation si a General Electric, care detin si NBC, a negat aceste acuzatii si a precizat ca a facut acel clip publicitar in timpul campaniei militare din 2001 din Afganistan.
Miercuri, 2 aprilie, producatorii postului Fox News s-au plans pe langa MSNBC pentru felul in care au prezentat cazul Rivera, dupa ce MSNBC transmisese ca ziaristului de la Fox i se ceruse sa paraseasca Irakul de catre armata SUA cand, de fapt, cei de la Fox decisesera retragerea lui din Irak. Nemultumirile exprimate de Fox nu au fost primite cu prea mare delicatete si nici macar cu politete, comenteaza The New York Times.
Asa ca Fox News a dat imediat publicitatii un clip promotional care-l prezenta pe Arnett in timpul interviului acordat televiziunii irakiene in timp ce o voce din off anunta: "El /Arnett/ a vorbit impotriva fortelor armate ale Americii; el a spus ca razboiul Americii impotriva terorismului a dat gres; el a acuzat chiar conducerea Americii si lucra pentru MSNBC."
Facand aluzie la o mai veche campanie promotionala in care MSNBC se declara primul canal de stiri al Americii, reclama facuta de Fox continua: "Acum, intrebati-va, este acesta primul canal de stiri al Americiit". In fine, clipul se incheia cu sloganul postului Fox: "Jurnalism adevarat, corect si echilibrat".
Potrivit testelor de piata, Fox News este cel mai bine clasat post de televiziune, in timp ce MSNBC se afla abia pe pozitia a treia, insa a inregistrat ratinguri mari de la inceperea razboiului.
Vii la un magazin de mobila in fundul gol si castigi un telefon (Imagoo, 8 aprilie)
"Oricine vine dezbracat in 09:50 si 10:15 a.m. va primi un telefon Motorola." Acesta a fost mesajul lansat, printr-un poster, de catre un magazin de mobila din Moscova, anunta Prague Business Journal. Campania, mai mult decat spectaculoasai, a adunat, saptamana trecuta, in fata respectivului magazin peste 20 de persoane goale-golutze si o multime de spectatori. Cele 20 de telefoane oferite in dar temerarilor care si-au lasat hainele deoparte pentru a infrunta frigul moscovit au disparut in mai putin de 15 minute. Prima campanie din Romania care va fi asemanatoare celei descrise aici va beneficia de un numar dedicat integral ei in revista noastra.
Leo Burnett România pe lista scurta la Clio Awards (Imagoo, 7 aprilie 2003)
Printul "Scarile" realizat de Leo Burnett România pentru Prigat Activ a intrat pe lista scurta a festivalului Clio Awards, la sectiunea Print Advertising, categoria Bauturi Non-alcoolice, fiind prima lucrare româneasca nominalizata la acest festival, se arata într-un comunicat al agentiei.
MTV ANUNTA NOMINALIZARILE PENTRU PRIMA EDITIE A PREMIILOR MUZICALE MTV ROMANIA (Imagoo, 7 aprilie 2003)
Bucuresti, 6 mai 2003: MTV anunta nominalizarile la prima editie a Premiilor Muzicale MTV Romania ce va avea loc la Sala Polivalenta pe 5 iunie 2003, la ora 20:00.
Evenimentul de anul acesta, desi reprezinta o premiera, promite sa fie o competitie stransa, intrucat aduna laolalta, in premiera, trei artisti cu cate patru nominalizari.
Bogdan Enoiu si Veronica Savanciuc la "RECLAMA 2003" (Imagoo, 7 aprilie 2003)
Elga Expo si Dk Expo organizeaza miercuri, 7 mai 2003, ora 11:00 la conferinta de presa ce va avea loc cu ocazia deschiderii celei de a III-a editii a Unicului Targ de Productie Publicitara din Romania - "RECLAMA 2003" .
Conferinta se va desfasura la Crown Plaza, sala Valahia 2, si ii va avea ca invitati de onoare pe domnul Bogdan Enoiu, presedinte al McCANN Erikson si Veronica Savanciuc, presedinta International Association Advertising.
Motorola semneaza un contract important pentru cea mai mare retea GSM din Pakistan (Imagoo, 6 aprilie 2003)
Motorola Inc. (NYSE: MOT) a anuntat câotigarea contractului de expansiune a celei mai mari retele GSM din Pakistan, care numara în prezent un milion de utilizatori.
Pakistan Mobile Communications Limited (PMCL) (Mobilink), cel mai mare operator de telefonie mobila din Pakistan dupa numarul de abonati, a ales Global Telecom Solutions Sector al companiei americane Motorola pentru a furniza echipamentele de infrastructura pentru retele wireless. Se estimeaza ca acest parteneriat va duce la dublarea numarului de abonati Mobilink la nivel national.
Dezvoltarea comerciala este planificata sa înceapa la mijlocul anului curent.
Conform contractului, Motorola oi PMCL (Mobilink) vor extinde acoperirea sistemului de comunicatii GSM pe reteaua de 900 MHz a operatorului PMCL (Mobilink).
Valoarea totala a contractului GPRS/GSM este de aproximativ 39 milioane de dolari. Contractul include furnizarea de echipamente de infrastructura oi utilizarea portofoliului Lifecycle Services al companiei Motorola pentru a largi oi optimiza performantele acestei retele. Proiectul de expansiune a retelei GSM va dubla numarul de clienti al Mobilink GSM
Acest proiect de expansiune este parte integranta din eforturile sustinute ale operatorului PMCL (Mobilinks) de îmbunatatire oi extindere a retelei sale. "PMCL (Mobilink) este lider de piata în Pakistan, iar clientii nootri aoteapta de la noi servicii de încredere oi acoperire nationala," a spus Al F. Barry, preoedinte oi CEO al PMCL (Mobilink). "De 8 ani de zile, Motorola este unicul nostru furnizor de infrastructura radio. În toata aceasta perioada, Motorola ne-a oferit echipament, expertiza, servicii oi tehnologie perfect optimizata, sustinându-ne astfel în efortul de a veni în întâmpinarea solicitarilor din ce în ce mai mari ale clientilor nootri. În curând, PMCL (Mobilink) va lansa GPRS - serviciu actualmente dezvoltat de Motorola."
Reteaua GSM, ce include oi statii de baza Horizon, este capabila de upgradare General Packet Radio Service (GPRS) pentru servicii de date oi voce.
"Am lucrat îndeaproape cu PMCL (Mobilink) pentru a ne aduce contributia la sustinerea creoterii industriei de telecomunicatii în Pakistan," a spus Jeff Cherif, Director General GTSS Motorola pentru Orientul Mijlociu oi Africa. "Acest contract ne va permite sa ajutam PMCL (Mobilink) sa îoi extinda acoperirea oi capacitatea de a asigura servicii de comunicatii mobile care ne fac viata mai uooara oi pregatesc drumul catre serviciile de date de mare viteza."
Acest contract întareote pozitia de lider a companiei Motorola pe piata echipamentelor de infrastructura mobila în regiunile din Orientul Mijlociu oi Africa. Motorola asigura solutii de retele complete pentru GSM, GPRS, EDGE (Enhanced Data for GSM Evolution), UMTS (Universal Mobile Telecommunications System) oi CDMA (Code Division Multiple Access).
Motorola, Inc. (NYSE:MOT) este lider mondial în asigurarea de comunicatii oi solutii electronice integrate. Vânzarile au fost de 27,3 miliarde de dolari în 2002. Motorola este o companie globala orientata catre practici etice în afaceri oi inovarea tehnologiilor importante care creeaza produse mai inteligente oi ofera o viata mai buna oamenilor, traditii stabilite înca de la fondarea companiei de acum 75 de ani.
Motorola Romania are doi reprezentanti la "International Signal Processing Conference" de la Dallas (Imagoo, 7 aprilie)
Mircea Ionita si Anca Zane au fost selectionati dintr-un numar de 500 de participanti
In perioada 31 martie - 3 aprilie, compania Global Technologies organizeaza "International Signal Processing Conference", la Hotel Intercontinental din Dallas, Texas, se arata intr-un comunicat al agentiei Lowe.
"International Signal Processing Conference" prilejuieote participarea unor companii de notorietate in domeniul aplicatiilor de prelucrare digitala de semnal, oferindu-le o platforma pentru a prezenta cele mai noi realizari in acest domeniu. Dintre companiile participante anul acesta, mentionam Motorola, Texas Instruments, Analog Devices, Altera, Xilinx, Inc., MathWorks, Inc., MIT, Spectrum.
Motorola Romania are 2 reprezentanti la acest eveniment marcant al industriei de specialitate: Mircea Ionita si Anca Zane, ingineri de sofware in cadrul Centrului Motorola de Dezvoltare de Software pentru DSP-uri. Cei doi au fost selectionati dintr-un numar de 500 de participanti (firme oi universitati de prestigiu) care au depus proiecte in domeniul prelucrarii de semnal.
Proiectul inginerului Mircea Ionita este dedicat studiului performantelor unui sistem de recunoaotere a semnalului vocal afectat de zgomot, implementat pe o arhitectura Motorola. Articolul este rezultatul unui proiect comun al Centrului Motorola cu Facultatea de Electronica a Universitatii Politehnica Bucureoti, in care Mircea Ionita a avut rolul de supervizare a activitatii. Efortul pentru pregatirea acestui proiect a fost unul conjugat: Gabriel Costache, Adrian Raileanu, Radu Pavel oi Lucian Periooara, toti studenti ai Universitatii Politehnica, au lucrat alaturi de Mircea Ionita pentru finalizarea oi perfectarea acestui proiect indraznet.
Anca Zane a participat la conferinta cu articolul "Planificare globala integrata cu predicarea instructiunilor" ("Integrated Instruction Scheduling and If-Conversion") ce reprezinta rezultatul cercetarii efectuate in laboratorul Metrowerks Motorola pentru pregatirea lucrarii de diploma. Articolul a fost realizat impreuna cu Mihai Chircu (absolvent al UPB oi bursier Motorola pe perioada realizarii proiectului de diploma) oi a fost coordonat de inginerii echipei de compilatoare din Metrowerks Romania: Dragoo Badea, Virgil Palanciuc oi Simona Costinescu.
Agenda conferintei propune subiecte de maxim interes pentru participanti, cum ar fi codarea de semnal vocal in vederea sintezei sau recunoaoterii, tehnicile de reducere de zgomot sau implementarile de algoritmi pe diverse platforme DSP, instrumente software pentru dezvoltare de aplicatii, dezvoltare de hardware, tehnici de prelucrare audio/video, echipamente inteligente pentru industria auto.
Centrul Motorola de Dezvoltare de Software pentru DSP-uri a fost inaugurat in iunie 2000, in cadrul universitatii "Politehnica" Bucureoti. Sub coordonarea Laboratorului Central pentru Tehnologia DSP (DCTC) din Austin, Texas, centrul este dedicat dezvoltarii de software pentru o larga varietate de aplicatii ale solutiilor integrate bazate pe procesoare de semnal Motorola. Centrul colaboreaza indeaproape cu Universitatea Politehnica din Bucureoti (UPB) oi cu alte universitati de elita din tara, cum ar fi Universitatea Politehnica din Timiooara (UPT). Centrul a demarat cu 5 ingineri de software, iar in prezent numara 60 de angajati permanenti.
Motorola, Inc. (NYSE:MOT) este lider mondial in asigurarea de comunicatii oi solutii electronice integrate. Vanzarile au fost de 26,7 miliarde de dolari in 2002. Motorola este o companie globala orientata catre practici etice in afaceri oi inovarea tehnologiilor importante care creeaza produse mai inteligente oi ofera o viata mai buna oamenilor, traditii stabilite inca de la fondarea companiei de acum 75 de ani.
CURS si Mercury Research realizeaza sondajul de configurare a SNMATV (Imagoo, 4 aprilie 2003)
C.N.A. anunta ca, în urma analizarii ofertelor trimise de institutiile de profil pentru realizarea sondajului de configurare a Serviciului National de Masurare a Audientei TV (SNMATV - 2003) au fost alese companiile: Centrul de Sociologie Urbana oi Regionala CURS oi Mercury Research.
Finantarea sondajului se va face din fonduri speciale puse la dispozitia C.N.A. de Guvernul României.
Strategia de acoperire a teritoriului national cu servicii de programe audiovizuale (Imagoo, 4 aprilie 2003)
Consiliul National al Audiovizualului organizeaza marti, 8 aprilie, ora 12, la sediul sau din Bd. Libertatii nr. 14, o conferinta de presa în cadrul careia va prezenta strategia de acoperire a teritoriului national cu servicii de programe audiovizuale.
Barbatii in cautarea punctului G, sau comentata campanie Gucci (Imagoo,3 aprilie 2003)
Friguroasa luna februarie a anului acesta le-a adus totusi un motiv de incalzire barbatilor, cititori ai reviste britanice Vogue. Sexy, controversat sau adulat, printul in discutie aduce in prim plan nu atat faptura gingasa, posesoare a presupusului punct G, cat atitudinea barbatului.
In genunchi, el se mira parca de mare minune: cam prin zona pe unde se povesteste ca ar fi punctul G, barbatul a gasit. un G, litera. Chiar si acum se discuta daca imaginea ascunsa (sau construita) in zona pubiana, care ii confera domnisoarei un aer de evidenta superioritate sexuala, este facut in Photoshop sau "pe bune". Parca mai conteaza. Poate pentru unii. Sau unele. Gucci si-a atins scopul: popularitatea marcii a crescut si mai mult. Ca doar nu credea cineva ca e vorba de cresterea imediata a vanzarilor.Nu s-a mai discutat in Marea Britanie asa de mult pe marginea unui ad de vreo 2 ani si ceva. Atunci dulceata de Sophie Dahl a fost acuzata ca a provocat accidente prin aparitiile ei provocatoare din billbordurile stradale. (P.S. - Iar barbatul e sigur metrosexual)
Spoturi Absolut Vanilla doar online (Imagoo, 3 aprilie 2003)
Producatorul suedez de votca Absolut a lansat saptamâna aceasta o campanie de promovare pentru ultimul sau produs , Absolut Vanilia.
Campania desfasurata sub sloganul Un alt fel de Vanilia se va axa pe printuri si pe spoturi online. Astfel, pâna la sfârsitul lunii mai, patru spoturi vor putea fi vazute nu doar pe proaspat relansatul www.absolut.com, dar si pe site-uri ca Maxim.com, RollingStone sau TheOnion.com.
Michael Persson, Absolut Brand Communication Manager, afirma ca au ales aceasta strategie pentru ca cercetarile au aratat ca 20 %din consumatori sunt atrasi de printuri, iar 50% au vazut spoturile online.
Absolut foloseste reclame on line din august 2001 când a folosit un banner cu sloganul Absolut limitat . Reamintim ca în anul în care Absolut a intrat pe piata din SUA promovarea s-a facut exclusiv prin printuri.
Tesco zice ca lumea vrea in magazine monitoare pentru difuzarea de spoturi (Imagoo, 3 aprilie 2003)
Lantul de supermarketuri Tesco a decis sa difuzeze pe ecrane de plasma spoturi TV, informeaza warc.com.
Purtatorul de cuvant al Tesco nu a spus magazinele în care se va desfasura perioada de proba si nici cand va începe.
Chiar daca Tesco sustine ca cercetarile indica faptul ca oamenii sprijina difuzarea de spoturi în interiorul magazinelor, unele voci din industrie apreciaza ca adevaratul motiv este acela de a obtine mai multi bani de la producatori.
Reclamele TV în magazine au aparut in urma cu aproape patru ani.
OGILVY & MATHER - NEW YORK "PREMIATA" (Imagoo, 2 aprilie 2003)
Advertising Women of New York (AWNY) a decernat agentiei Ogilvy&Mather - New York distinctia Grand Ugly pentru spotul tv CATFIGHT realizat pentru promovarea berii Miller Lite si care, in unele medii, a fost considerat drept ofensator la adresa femeilor.
Distinctia a fost acordata în cadrul ceremoniei The Goog, Bad, Ugly Awards si care recompenseaza publicitarii ce portretizeaza pozitiv femeile si îi amendeaza pe cei care le discrimineaza.
În cadrul aceleiasi ceremonii, agentia Redblue, care a fost angajata de compania germana Media Markt, a primit distinctia The Grand Ugly Print pentru printul ce înfatisa o femeie cu trei sani si sloganul Inauntru este mai mult decat crezi.
Pe de alta parte corporatia General Motors a castigat o distinctie Good pentru un spot umoristic produs de Interpublic Group of Cos.' Lowe, New York în care o femeie uimeste niste motociclisti cu abilitatea ei de a conduce un camion.
The Goog, Bad, Ugly Awards este un eveniment ce se desfasora anual, începand din 1997. Anual acesta s-au acordat sapte distinctii pozitive si sapte negative pentru spoturi tv, radio si printuri ce au ca subiect femeile.
Noua campanie Heineken (Imagoo, 2 aprilie 2003)
Sub titlul "You've Changed", in noua campanie, Heineken a optat pentru imaginea modificata a 6 din cele mai indragite personalitati din U.K. Rankin, unul dintre cei mai tari fotografi britanici specializati in lucrul cu vedete si-a pus amprenta profesionala pe noul look al lui Zoe Ball, Ronan Keating, Craig David, Johnny Vegas, Jodie Kidd si Ralf Little.
Pentru ca la ei se poate (Imagoo, 2 aprilie 2003)
Imaginati-va un spot TV unde, in slow-motion, puteti vedea o parada a unor funduri goale. La final, gasiti text-ul "Pay yours a compliment... Love your bum."
Spotul face parte din campania "Love Your Bum" a celor de Velvet Toilet Tissue. Si, pentru ca cea mai mare parte din telespectatorii britanici tin la fundurile lor si mai au si simtul umorului, reclama a placut si a fost considerata cu haz. Cei care s-au grabit sa o conteste si sa ceara interzicerea ei au luat o frumoasa dar eleganta teapa. Echivalentul britanic al CNA-ului nostru a calificat spotul "facut cu atentie si retinut".
Un nou festival de publicitate. The Advertising Festival, Paris, 2-5 septembrie 2003 (Imagoo, 1 aprilie 2003)
Evenimentul are loc in si in jurul Disneyland-ului. Aceasta manifestare este conceputa spre a fi cea mai ampla "desfasurare de forte" din domeniul advertisingului si mass-mediei care a avut loc pana acum in Europa. Vom reveni cu amanunte.
"Ce daca nu-i place clientului, noi tot punem spotul pe Internet." (Imagoo, 1 aprilie 2003)
Spotul Nokia cu pisica invartita de ventilator (Nokia Spinning Kitty) a devenit deja popular printre posesorii de email. Cei mai multi l-au apreciat, altii au fost doar socati de "curajul" Nokia.
Chestiunea este ca acel spot nu a fost aprobat de Nokia, pentru ca nu corespundea eticii, politicii si principiilor acestei companii, se afirma intr-un comunicat (nokia.com)
Agentia vinovata de producerea si lansarea pe net a spotului a dat asigurari ca animalul nu a fost ranit si ca totul a fost realizat in postproductie. Mai departe, si aici e partea cea mai haioasa, aceeasi agentie a promis celor de la Nokia ca se vor lua toate masurile pentru stoparea distributiei pe net a materialul cu pricina.