nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Analiza

Starea publicitatii romanesti sambata pe la pranz in 2003

Sambata pe la 13.30, Liviu Druga - producator Marca Inregistrata si Cristian Manafu - Editor BIZ au moderat o discutie intre greii din publicitatea autohtona. Printre ei: Bogdan Manea, Bogdan Naumovici, Serban Alexandrescu, Razvan Capanescu. Temele, meserie: reclamele sociale si spoturile furate. Desi ne asteptam sa auzim multe puncte de vedere “oficiale” discutia s-a încins cand Serban Alexandrescu a afirmat ca, in Romania, campaniilor sociale le lipseste componenta de fund rising. Adica, domne, la capatu lu spotu’ social punem cupon sa trimita omu bani au ba? Bogdan Manea a replicat ca nu punem, domne si uite asa a iesit discutia. Si pentru ca Botan lipsea , toata lumea s-a luat de McCann ca astia fac prea multe sociale ca sa castige toate premiile puse in joc pe la festivaluri. Dincolo de impunsaturi, toata lumea a recunoscut ca reclamele sociale sunt aducatoare de palmares si ca exista un trend in piata clientilor de tip ONG care sustine acest segment de advertising.

 

Din pacate, intrebarea la care nu s-a raspuns este una esentiala: reclamele sociale pot vinde noi mentalitati intr-o societate inca amorfă cum este cea romanească?

 

Partea a doua a discutiei a avut un subiect mai mult decat provocator: spoturile furate. Din nou , Serban Alexandrescu a facut valva spunand ca exista agentii in Romania care sunt deja profesioniste.

Cum insa restul invitatilor se ferea sa vorbeasca despre acest subiect delicat se parea ca se va ajunge rapid la o alta tema. Interventia din sala a Teodorei Migdalovici care a spus ca furaciune insemana, de fapt, recurenta in “inspirarea” din alte spoturi putea fi inceptul unei dezbateri interesante. Cu atat mai mult cu cat Bogdan Naumovici era dispus sa aduca argumente la acuzatiile directei ale Teodorei Migdalovici.

 

Ce a urmat face obiectul unui alt articol de al nostru. Astfel, singurele concluzii ce pot fi desprinse sunt cele pe care le stiam de la inceput : Advertisingul din fiecare tara a trecut prin aceasta faza si ca marile idei sunt suficient de putine ca sa se asemene.Dupa care toata lumea a mers la bere si abia acolo s-au discutat lucrurile cu adevarat interesante ....

Ştefan Chiriţescu

Data publicării: imagoo.ro | 2003
tipăreşterecomandă

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server