Pace, pace, intre doua revistoace
"Sapte seri" vs. "B 24 FUN"

"Sapte seri" este un titlu consacrat pe piata publicatiilor ce se autodefinesc ca si ghiduri gratuite. Viata orasului a fost punctata mai bine de cinci ani prin paginile acestei publicatii. Pornita de la o idee regasita de cu multi ani inainte in marile metropole europene, "Sapte seri" a pus piatra de temelie in Romania. Pioneratul s-a desfasurat sub auspiciile unei acceptari oarecum greoaie, integrarea totala in peisajul urban facandu-se la un an dupa aparitie. Au urmat ani de dezvoltare si de succese binemeritate. Echipa de la "Sapte seri" a invatat, din mers, sa realizeze un produs care, a devenit, dincolo de utilitatea lui, un instrument necesar pentru bucuresteanul al carui timp liber era si este din ce in ce mai scurt. Locatiile in care "Sapte seri" a fost strategic plasat s-au dovedit a fi obiective generoase pentru targetul vizat de aceasta publicatie. Cum orice poveste frumoasa are si un sfarsit, epoca boema a saptamanalului "sapte seri" a apus odata cu aparitia unei noi publicatii, de acelasi profil, "B-24-FUN".  Profiturile inregistrate de "sapte seri", precum si plasarea favorita in postura de detinator de monopol, au pus pe ganduri mai multi investitori. Cateva tentative de detronare a celor de la "sapte seri" au esuat in timp.


In schimb, noua publicatie, "B-24-FUN", realizata de oameni a caror viata graviteaza in jurul conceptelor publicistice (numim aici Academia Catavencu), inventatori si detinatori de titluri deloc de neglijat (evident, Academia Catavencu, dar si revistele "Tabu", "Bucataria pentru toti" si, mai nou, "Vanatoare si pescuit"), a intrat in forta pe piata, cu un tiraj competitiv si cu o pofta de harta ceva de nedescris. Dincolo de dimensiunea afacerii, care nu este deloc de neglijat, batalia se duce in planul dezvoltarii proiectelor, al reformularilor, al imbunatatirii calitatii unei astfel de publicatii. Pentru cititor, pentru bucurestean, acest lucru nu poate fi decat salutar. Insa, pentru cei implicati in aceste afaceri au inceput durerile de cap.

Acuzele grave, amenintarile cu tribunalul, micile coterii specifice spiritului intreprinzator dambovitean au deturnat atentia de la importanta unui ghid, sau doua, sau trei, si au plasat-o in planul unor discutii aprinse, a unor muschi incordati si chiar a unor anchete de presa. Trist, dar adevarat. Partile beligerante isi construiesc discursul in functie de obiectivele imediate pe care-si doresc a si le apropria.

Cu acesata ocazie, Imagoo, obligat de misiunea pe care si-a asumat-o in fata cititorilor sai, va lansa in curand o noua rubrica - "Ghidul razboiului. Pas cu pas", prin care dorim sa-i tinem la curent pe toti cititorii interesati de ceea ce s-a intamplat, se intampla si se va intampla in conflictele mai mult sau mai putin transparente dintre diversi reprezentanti ai mass-media.

 

In alta ordine de idei, Imagoo a contactat Consiliul Concurentei care, prin vocea purtatorului sau de cuvânt, domnul Florin Andrei, ne-a comunicat ca la aceasta institutie nu este inregistrata nici o plangere pe tema celor doua reviste. Totusi, textual, domnul Florin Andrei ne-a precizat: "Daca problema se refera la "similitudinile grafice" intre cele doua reviste, aceasta este mai curand o problema de concurenta neloiala. Consiliul Concurentei nu are atributii in instrumentarea Legii concurentei neloiale. Pentru lamuriri suplimentare, in situatia in care prezumtia mea este adevarata, va puteti adresa Oficiului Concurentei, institutie aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice."

In zilele urmatoare speram a avea, pentru dumneavoastra, si pozitia oficiala a Oficiului Concurentei.

 

Bogdan Cercel
Iulian Trasa

 

 

 Interviu cu Adriana Petrescu, consultant in strategie si comunicare, reprezentant Sapte Seri.

 

1. Care este povestea publicatiei Sapte Seri?

Sapte Seri a aparut acum 5 ani datorita a trei oameni. Au inceput 3, au ramas 2: András Kovács si Csaba Pankotai. Au scos primul numar si bineiteles toata lumea a zis ca nu o sa mearga niciodata, ca nu are nici o sansa. Dupa doua saptamani le-a venit prima comanda: Philip Moris a fost prima companie care a investit incredere in Sapte Seri, dupa care incet, incet lucrurile au inceput sa se miste. In 1999 a aparut prima imagine pe coperta. Fiind primul ghid de cultura si enterteinement toata lumea din media la acea ora nu isi imagina ca pot vinde coperta, ca poti sa pui pe coperta un brand. An de an s-au inmultit tirajele, locurile de distributie si increderea mediei. Dupa trei ani, Sapte Seri a intrat in Brat, a scos suplimentul Automobil, dupa care au inceput sa mearga pe targeturi diferite. Cel mai nou produs este revista Junior care se adreseaza copiilor intre 14 si 18 ani din scoli si licee. Cam asta este in mare povestea Sapte Seri, o poveste de succes.

 

2. In acesti 5 ani ati fost singura aparitie de acest gen?

Nu, in fiecare an a mai aparut cate o publicatie care semana cu Sapte Seri. Dar Sapte Seri are o traditie, are o personalitate aparte. A face Sapte Seri nu e chiar foarte simplu: trebuie sa crezi foarte mult in brand, sa vrei sa faci treaba asta, sa vrei sa imparti intr-un mod egal cultura cu enterteinementul si cu profitul. Daca ai prea multe pagini de cultura nu mai ai pagini de publicitate, nu mai ai incasari si asa mai departe. Sapte Seri a reusit sa faca aceasta balanta perfecta. Cititorii nostri nu au fost niciodata frustrati de prea multa publicitate si nici nu au simtit lipsa informatiei. Asa ca, repet, este o istorie de succes si este o formula de succes exact cum este ea la momentul acesta.

 

3. Va afecteaza in vreu fel aparitia revistei B 24 FUN?

Nu.

 

4. Exita vreo lupta intre aceste doua aparitii?

Din punctul meu de vedere as spune ca marketingul de aceea a fost inventat pe lume, ca sa ajute produsele sa concureze impreuna. Deci nu intotdeauna trebuie sa privim concurenta ca fiind un dusman. Concurenta poate fi un prieten, te poti ajuta reciproc, poti sa faci de pilda proiecte sociale impreuna cu ea pentru a putea lupta mai bine pentru o cauza buna. Noi nu privim B 24 FUN ca o concurenta directa. Dansii isi fac treaba lor, noi ne facem treaba noastra, iar piata decide. Nu avem nimic de spus la adresa dansilor.

 

5. Se pune problema de vreo concurenta neloiala din partea unuia sau a altuia?

Aceste lucruri se decid iarasi nu de catre noi. Cred ca daca luam cele doua reviste putem gasi foarte multe similitudini si atunci exista legea aceea care spune ca primul aflat pe piata este originalul.

 

6. Intentionati sa schimbati ceva din ce a insemnat pana acum Sapte Seri?

Da. Noi am si schimbat ceva, am marit numarul de pagini ajungand la 48, am incercat sa punem mai multe informatii in sensul ca am dezvoltat partea de teatru, de opera, de concerte simfonice. Dorim sa sprijinim cat mai multe proiecte sociale si artistice (asta facem si acum).

 

7. Din Sapte seri a plecat cineva la B 24 FUN?

Au plecat angajati la B 24 Fun si este optiunea lor, iar aici nu se discuta pentru ca e vorba de tine ca om. Nu avem de ce sa ii judecam sau sa-i comentam pentru ca este de prisos.

 

8. Va faceti probleme in ce priveste existenta Sapte Seri pe piata din Bucuresti acum cand a aparut si B 24 FUN?

Nu, absolut nici un fel de probleme. Poate suna exagerat dar eu spun ca in momentul in care niste oameni pleaca si incearca sa faca un lucru pe care l-au invatat langa tine si cu tine e ca si povestea ucenicului vrajitor. El vrea sa isi depaseasca maestrul si nu poti sa fii decat un maestru bun daca i-ai dat posibilitatea sau i-ai intarit increderea omului ca el poate sa faca ceva. Fiecare e indreptatit sa faca ce doreste si pe ce cai doreste.

 

 

 Declaratia lui Alex. Sandulescu, director B 24 FUN, prin telefon, pentru Imagoo:

 

 „In Londra a mai ramas doar Time Out ceea ce probabil se va intampla si in Bucuresti. B24 FUN este o revista de tip timpul liber, asa cum exista in marile orase europene si nu gen Sapte Seri. Intre B 24 FUN si Sapte Seri exista doar o lupta pur comerciala. Avem un produs bun, care ofera o informatie culturala completa, o diferentiaza de Sapte Seri partea editoriala, iar calitatea paginilor e mult mai buna. Iar, in toamna, B 24 FUN va avea 64 de pagini”.

 

 

En garde!

Redactia Imagoo va va tine la curent cu ultimele noutati de pe campul de lupta. Speram la o receptivitate mai mare din partea combatantilor. Multumim.