Prima faza a Olimpiadelor Comunicarii a luat sfarsit . Fiecare categorie din concurs si-a desemnat finalistii care urmeaza sa fie antrenati pentru marea finala in cadrul unor workshopuri sau discutii cu oameni din agentii.
“Antrenamentele” au inceput vineri cu o discutie asupra pietii muncii. Astfel, tinerii studenti au aflat cum vor putea fi angajati in noile structuri guvernamentale care au descoperit comunicarea sau cum pot lucra trei luni de proba la D’Arcy fara nici o obligatie ulterioara din partea agentiei. Noroc ca Roxana Rotaru-Director de Resurse Umane Orange- a salvat aparentele de etern voluntariat vorbind despre motivatiile financiare pe care Orange le acorda tinerilor sai angajati.
Ziua de Vineri s-a incheiat cu expunerea lui Dumitru Bortun-Conferentiar SNSPA care a aratat inca o data ce distanta uriasa exista intre sistemul academic si realitatile cotidiene ale advertisingului autohton.
In cursul zilei de sambata, distanta de care va vorbeam a inceput sa se reflecte si intrebarile venite din sala. Cei mai multi dintre participanti aveau probleme cu conceptele de grup tinta sau moderator de focus grup.La confuzia generala a contribuit si Alina Gavrila-Director General Gavrila&Asociatii care nu acorda nici o sansa activitatii de research in Romania sustinand cu tarie ca focus grupurile sunt conduse exclusiv de psihologi...
Duminica, cei care au venit exclusiv pentru prezentarea “Promotiile” au fost anuntati de organizatori ca reprezentantul Tempo nu va mai veni. Pacat pentru ca se anunta o expunere interesanta.
Dincolo de toate aceste mici detalii, nu putem sa nu remarcam ca Olimpiadele pot reprezenta inceputul normalizarii relatiilor dintre agentii si cei care vor sa intre in industrie. Faptul ca un numar important de publicitari si-au sacrificat din timpul liber ca sa vina la aceste intalniri este un pas mare inainte. Iar participarea si entuziasmul concurentilor este peste asteptari. Ramane acuta ,insa, problema facultatilor de profil care nu au capaciatatea sa transmita nici macar un bagaj teoretic de cunostiinte studentilor. Poate organizatorii Olimpiadelor vor reusi sa faca si un seminar cu profesori de comunicare si oameni din advertising . Solutiile ar putea sa fie mai simple decat par.
Stefan Chiritescu