Lowe - 10 ani de box

Cum se (auto) promoveaza agentiile? Pai, in general oameni din agentii sunt invitati sa scrie un articol pe aici pe acolo, altii apar pe la nu stiu ce emisiuni cu cele mai diverse teme, iar altii, cei mai putini, se gandesc sa-si traga un spot.

 

Lowe si-a tras un spot ca tocmai au implinit oamenii 10 ani. Prima data am vazut spotul la Marca, avertizat din timp de Liviu Druga “Uitat-te ca o sa fie misto” (ca tot veni vorba de auto-promovare). Si mi-a placut caci au avut un making off beton. Acum, cand am zis sa fac o analiza la spotul asta l-am revazut fara making off.

Bun. Avem o executie curata si o postproductie pe masura. Ce nu inteleg e cum devine treaba cu sloganul si, implicit, cu conceptul: Think out of the box.

 

Subtextul, “ba suntem creatvi ca uite cum gandim noi in afara cutiei” nu prea e sustinut de executie. Caci, dansa, executia, te duce mai degraba cu gandul la lupta agentiei pe viata si pe moarte timp de 10 ani cu “meandrele concretului” publicitar, nu la gandirea iesita din cutie (a se citi din tipare). Mai mult, boxerii fac pauza si apoi o iau de la capat... Nu mai spun de indarjirea piticotului care arata repriza 10, adica anduranta nu creatie.

 

Pe de alta parte este interesant ca in decurs de doua saptamani am vazut doua spoturi de autoprezentare – Lintas si Babel Communication – in care personajele isi cara pumni sau palme dupa ceafa. Asta ca sa nu mai adaugam ca de curand un publicitar le multumea adversarilor ca “Ne-au pus cu spatele la zid si a fost care pe care.” Pai si atunci cum ramane, e box pe bune sau cum?

 

Stefan Chiritescu