Nici editia de anul acesta a festivalului nu putea sa nu fie marcata de prezenta in cadrul seminarilor a lui Bogdan Naumovici -CD Leo Burnett.
In primul dintre acestea , alaturi de Basil Mina - membru al juriului, Bogdan Naumovici a prezentat deja clasicul studiu “Do Award–Winning Commercials Sell?” realizat de reteaua Leo Burnett. Cei doi au argumentat seducatoarea teza conform careia un grad mai inalt de creativitate in realizarea reclamelor conduce la indelplinirea mai buna a obiectivelor de marketing si advertising. Cifrele studiului sustin serios aceasta ipoteza: din cele 299 de agentii din toata lumea prinse in studiu, un procent de 83,5% au declarat ca si-au atins obiectivele de marketing si advertising. Mai mult, cei care care au avut dificultati în realizarea acestora au raportat probleme ce tin de media sau de strategia din spatele campaniilor in cauza. Cu alte cuvinte creatia sa traiasca... Si dupa ce vezi rezultatele spoturilor aduse ca probe in seminar parca teza devine si mai convigatoare.
Cel de-al doilea seminar condus de Bogdan Naumovici s-a dorit o fi o avanpremiera la Cannes. Cei din sala au putut urmari 68 de spoturi inscrise in editia de anul acesta a festivalului francez. Agentia Leo Burnett a propus din nou jocul de anul trecut: cel din sala care va anticipa cel mai bine rezultatele de la Cannes va insoti Leo Burnett Romania la festivalul de la Portoroz.
Despre spoturi ce sa zic? Mult peste ce se vede la noi, dar nu toate te dadeau pe spate. Pe de alta parte va trece mult timp pana cand o agentie romaneasca va avea un buget care sa-i permita peste 600 de duble pentru un spot. Cam atatea duble s-au tras pentru spotul Honda care a intrunit majoritatea adeziunilor din sala. Si a mea...
Ştefan Chiriţescu