Cum poti ajunge Director de Creatie la Media Renaissance

L-am intalnit pe David prima data acum un an si jumatate, cand era cu fata in jos pe masa de terapie din cabinetul medical unde eram asistenta la acea data. Contrar celor ce se pot presupune dand pozitia compromitatoare, prima noastra conversatie a fost despre telenovele, cum nu le putem suferi deloc si cat de mult prind la public. Tangentele conversationale erau pe subiecte de teoria haosului, logica si cunoasterea audientei in industria de publicitate. Trebuie sa recunosc faptul ca am fost destul de impresionata de cunostintele tipului, luand in consideratie opinia mea inca neschimbata ca unii americani au lacune considerabile in anumite domenii. Timp de saptamani de zile nici nu i-am vazut fata, facandu-i doar terapiile cerute de doctor si tratandu-i durerea din partea lombara a coloanei.

 

David e fondatorul si CEO-ul firmei Media Renaissance care se afla in Philadelphia si ofera service de publicitate interactiva pe Internet. David e si actualul meu coleg de serviciu. Dupa un an de conversatii care ar da dureri de cap oricarui professor universitar, am acceptat pozitia de Director de Creatie la Media Renaissance. Clientela firmei include companii renumite ca General Motors, Chivas Regal, iar partenerii nostri includ firme ca Trafma Entertainment in Argentina.

 

Locuind in Statele Unite doar de 7 ani (pare atat de mult timp), si petrecand cea mai mare parte a anilor la studii, experienta mea in materie de publicitate nu se manifestase in nici un alt fel decat de consumator, ca marea majoritate a publicului. Studiile mele in domeniul filosofiei si a literaturii, domenii care sunt considerate inutile intr-o societate de consum cum este cea a Statelor Unite, s-au dovedit chiar foarte utile in aplicarea gandirii analitice dar si creative in noul meu rol. Sarcinile Directorului de Creatie cuprind studiul pietii de consum, capatarea unei intelegeri complete si solide a segmentului de piata pe care incercam sa-l curtam, structurarea unui program publicitar care este specific acelui segment de piata si testarea produsului final. In alte cuvinte, am si rolul de creator si cel de cobai, ceea ce implica mult mai mult decat vointa de a experimenta si de a ma distra pe parcursul procesului.

 

Totodata, am sarcina de a coordona intruniri de afaceri cu clienti, de a ajunge sa cunosc cerintele lor si modul in care le vor indeplinite si de a mentine relatii profesionale solide si de lunga durata, cheia succesului profesional cum afirma multi intreprinzatori americani.

 

Trebuie sa creditez aptitudinile mele comunicative familiei mele vorbarete. Nu in sensul de a vorbi sa te auzi vorbind, ci in sensul comunicativ al cuvantului. Imi amintesc in scoala generala cand mama imi corecta greselile gramaticale, iar tata se asigura ca   ceea ce scriam si vorbeam e intotdeauna de valoare pentru cel care asculta. Simplul fapt ca societatea romanesca e o societate care inca mai are timp liber si timp de stat de vorba, a avut o mare influenta asupra modului in care mi-am format relatiile cu anturajul meu. Daca imi este permis o remarca: intr-o societate cu un grad ridicat de trafic de informatie si cu cele mai multe metode de comunicatie de pe glob, cum este societatea americana, profunzimea adevaratei comunicari si a relatiilor interumane e foarte superficiala, iar majoritatea oamenilor se simt de-conectati si instrainati de cei din jur. Insa asta e subiectul unui alt articol.

 

Conectati sau nu, cu acces la ultimile tehnologii sau nu, oamenii de peste tot vor sa simta ca sunt intelesi si apreciati de cei din jur. Tendinta actuala a industriei de publicitate din Statele Unite e sa faca un efort de a-si cunoaste publicul mai bine si de a creea materiale publicitare care reflecta acea cunoastere si care dau importanta audientei. Lectia esentiala care trebuie invatata de la industria americana e ca oamenii nu sunt doar spectatori sau consumatori care trebuie agasati sa cumpere produsul diferitelor firme, ci ca fiecare dintre noi e in acelasi timp o persoana cu nevoi si opinii individuale care trebuie adresate si validate de marile companii.

 

Oana Nechita